P2000 waar operationeel?

Auteur Topic: P2000 waar operationeel?  (gelezen 6162 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 27 maart 2005, 14:35:17
Ik zal eens navragen.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #11 Gepost op: 27 maart 2005, 15:26:53
''Ik zal eens navragen'' van Robin,

in onze regio worden voor zover bekend alleen nog maar een proefcode mee gezonden, er wordt nog niet echt mee gewerkt, er zijn ''geen piepers''.
Nemo me impune lacessit


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #12 Gepost op: 27 maart 2005, 18:37:59
in onze regio worden voor zover bekend alleen nog maar een proefcode mee gezonden

Inmiddels stuurt GMS bij diverse korpsen al de daadwerkelijke codes mee, onder andere bij Alkmaar en Bergen. De rest zal op korte termijn volgen...

Groeten, Peter.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2005, 15:13:10
dat lees ik wel op de monitor, van bergen zie ik een aantal codes die direkt op de groepen slaan, alkmaar ook, maar ik weet niet of zij al pagers hebben en gebruiken, de rest draait alleen proef, bij een melding wordt vaak een ploeg genoemd die helemaal niet wordt opgeroepen, en dus ook niet ingezet.

het lijkt er op dat alles alleen nog maar testen zijn.
Nemo me impune lacessit


LindaB

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2005, 18:17:42
Ja, Noord-Holland Noord, dat is voor mij ook de grote vraag! Steeds vaker wordt de ambulancedienst hier geallarmeerd op p2000 maar dan ineens een paar uren niet meer. Brandweer wordt hier altijd geallarmeerd op p2000. Ik hoorde ook van een brandweerman dat de codes veranderd gaan worden en dat je ze dan ook niet meer op die logs kunt zien. Vaak als de wagens hier voorwaardescheppend moeten doen ze de melding over porto c2000 en dan krijg je hem uiterraard analoog niet meer te horen. Vaak staat hij dan wel op de logs.

Toch werkt de brandweer nog niet met p2000. De pagers die uitgezocht waren daar was de software weer van afgekeurd. Nu is het wel goedgekeurd maar nog wachten op de pagers. Hier in Enkhuizen (NHN) is de planning dat de pagers in juni komen. C2000 draait wel al vanaf oktober. Er wordt naast de gewone alarmering ook via p2000 gealarmeerd maar nog niet mee gewerkt verder.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 28 maart 2005, 18:32:07
Toch werkt de brandweer nog niet met p2000. De pagers die uitgezocht waren daar was de software weer van afgekeurd. Nu is het wel goedgekeurd maar nog wachten op de pagers. Hier in Enkhuizen (NHN) is de planning dat de pagers in juni komen. C2000 draait wel al vanaf oktober. Er wordt naast de gewone alarmering ook via p2000 gealarmeerd maar nog niet mee gewerkt verder.

Idd, het is vaak alleen nog maar voor proef. En weet jij misschien wat voor pagers het gaan worden?


LindaB

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 28 maart 2005, 18:34:47
hmm, dat zou ik zo niet weten. Dat antwoord hou je van mij tegoed. Het is geloof ik wel zo dat NHN een gezamelijke aankoop heeft gedaan dus allemaal dezelfde pager. Maar daar ben ik niet helemaal zeker van.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 28 maart 2005, 19:16:19
hmm, dat zou ik zo niet weten. Dat antwoord hou je van mij tegoed. Het is geloof ik wel zo dat NHN een gezamelijke aankoop heeft gedaan dus allemaal dezelfde pager. Maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Oke, bedankt voor je bericht. Ik denk dat het een Jupiter wordt want die is makkelijk te bedienen met de hand en de Bravo 800 is ook prima alleen die moet je via de computer programmeren.

Back to topic.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 28 maart 2005, 23:15:18
hmm, dat zou ik zo niet weten. Dat antwoord hou je van mij tegoed. Het is geloof ik wel zo dat NHN een gezamelijke aankoop heeft gedaan dus allemaal dezelfde pager. Maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Dat kan maar 1 pager zijn, namelijk de Infostream. Die is helemaal niet afgekeurd, eind december is hij juist goedgekeurd na een half jaar testen en diverse malen te zijn afgekeurd. Dat is geen regionale aankoop, maar een landelijke aanbesteding, als onderdeel van de LARA. Ze moeten die pager dus wel kopen, er is weinig keus. Ja de DAF Duretech maar daar zijn tot dusver weinig korpsen tevreden over.

En voor Zwaailampmaker: de codes die thans mee gaan voor Alkmaar, Bergen en de KNRM zijn de definitieve codes, maar dat betekent uiteraard niet automatisch dat er al pagers beschikbaar zijn...

Groeten, Peter.


brw_sluis

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 22 april 2005, 20:27:29
bij ons de ovd in zeeland en nu ook alle ambulance's, knrm is er ook mee begonnen te teste