Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214793 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #1200 Gepost op: 13 april 2014, 13:10:42
Citaat van: silque link=msg=1257985 date=1397385844
Ik mag hopen dat dit niet de definitieve kleurstelling wordt. Wellicht zit het fijn, maar de donkere kleuren zorgen ervoor dat ze heel slecht zichtbaar zijn en bovendien compleet uit de toon vallen in vergelijking met het nieuwe uniform voor de andere collega's.
Aangezien de bikers zich grotendeels voortbewegen in (drukke) voetgangersgedeelten en tijdens horecadiensten lijkt het me juist verstandig dat ze goed zichtbaar & herkenbaar zijn.
Ik snap dan ook niet waarom er voor zulke donkere kleuren zonder enige reflectie is gekozen.

Dit is slechts de testuitvoering. Het definitieve uniform heeft dezelfde strepen als het operationeel uniform.
Senior GGP / Oost-Brabant

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #1201 Gepost op: 13 april 2014, 13:11:36
Citaat van: silque link=msg=1257985 date=1397385844
Ik mag hopen dat dit niet de definitieve kleurstelling wordt. Wellicht zit het fijn, maar de donkere kleuren zorgen ervoor dat ze heel slecht zichtbaar zijn en bovendien compleet uit de toon vallen in vergelijking met het nieuwe uniform voor de andere collega's.
Aangezien de bikers zich grotendeels voortbewegen in (drukke) voetgangersgedeelten en tijdens horecadiensten lijkt het me juist verstandig dat ze goed zichtbaar & herkenbaar zijn.
Ik snap dan ook niet waarom er voor zulke donkere kleuren zonder enige reflectie is gekozen.

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het puur om de stoffen en de modellen gaat en dat later de kleuren aangepast worden meer richting het nieuwe uniform.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1202 Gepost op: 14 april 2014, 11:11:58
Dan heb ik niks gezegd.  :-X
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #1203 Gepost op: 14 april 2014, 19:58:17
Citaat van: silque link=msg=1258162 date=1397466718
Dan heb ik niks gezegd.  :-X

Ik schrok al...
de foto's waren nou ook niet helemaal je van het.. Leek meer op een reportage van een leuk dagje uit dan een testdag. Zet dan het uniform goed op de foto.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1204 Gepost op: 18 april 2014, 22:45:28
Citaat van: Joost link=msg=1257658 date=1397229790
In Arnhem zijn gisteren foto's gemaakt van het nieuwe uniform, er liepen een aantal mooie dames in het uniform.

En waar zijn die foto's gebleven??

Het is bijna juni en dan krijgt de Eenheid Limburg zijn spullen; moeten we nu echt wachten tot de Limburgse collega's hun OPU krijgen???  :-\  :(
"Waakzaam & Dienstbaar"

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1205 Gepost op: 19 april 2014, 06:19:58
Tsja... volgens BVCM krijg ik op 12 juni mijn nieuw uniform   :D  098uo

Kan jullie dan wat foto's sturen  ;D

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #1206 Gepost op: 19 april 2014, 09:09:01
Citaat van: Maddog30 link=msg=1259764 date=1397881198
Tsja... volgens BVCM krijg ik op 12 juni mijn nieuw uniform   :D  098uo

Kan jullie dan wat foto's sturen  ;D

TOP!! Ben benieuwd.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1207 Gepost op: 19 april 2014, 11:36:03
Citaat van: HAVP link=msg=1257999 date=1397387496
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het puur om de stoffen en de modellen gaat en dat later de kleuren aangepast worden meer richting het nieuwe uniform.

Klopt: Het testuniform voor de fietsers wordt alleen getest model, pasvorm en materiaal. Het mocht nog niet in de definitieve kleur omdat daarmee de uitrol van het Operationele Uniform (OPU) voor de voeten gelopen zou worden. Nog een paar weken en dan start de uitrol van het OPU in Limburg. Daaraan voorafgaand is de officiële start van de voorlichtingscampagne. Veel media aandacht, zodat het publiek snel kan wennen aan de nieuwe look van de politie. Vanaf dat moment ook uiteraard foto's op intranet. Foto's worden nog niet openbaar gemaakt om te voorkomen dat ze via diverse fora verspreid gaan worden en daarmee de voorlichtingscampagne verstoord wordt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1208 Gepost op: 19 april 2014, 14:13:00
Ik ben benieuwd hoe het gaat de 12de juni. Ik werk in Maastricht en heb in BVCM een volledige dagdienst gekregen en er staat als activiteit "passen nieuw uniform in Roermond". Voor de rest weten we ook nog niets.

Vraag me af of je ook oude kledingstukken of je huidige vest mee moet nemen...

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1209 Gepost op: 19 april 2014, 14:50:50
Je huidige vest moet mee, sterker nog: zolang je die niet inlevert krijg je geen nieuw vest volgens de berichten op het intranet.
Over die kleding weet ik niet, ik hoop dat er een mogelijkheid komt om overtollige overhemden/broeken in te leveren. Kunnen die weer gebruikt worden voor de nieuwe lichtingen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.