Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214775 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1210 Gepost op: 19 april 2014, 15:16:14
Ok duidelijk!

Wij vragen ons op de afdeling af of het huidige tenue alleen gedragen gaat worden bij ceremoniële gelegenheden of ook tijdens bijv de intake.

Op de bt zijn ze namelijk van mening dat je ten alle tijden naar buiten moet kunnen als de "pleuris" uitbreekt. Dat zou betekenen dat je tijdens een intake dienst gewoon in je werkpak zit en als je dan naar buiten moet je alleen je vest aan doet en klaar bent om te gaan.

Lijkt mij in ieder geval niet wenselijk om je "oude" uniform in je kast te moeten hebben hangen voor de intake en je dan weer moeten omkleden als je onverwacht naar buiten moet.

Heeft iemand daar uitsluitsel over?

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #1211 Gepost op: 19 april 2014, 17:13:42
Citaat van: Maddog30 link=msg=1259892 date=1397913374
Ok duidelijk!

Wij vragen ons op de afdeling af of het huidige tenue alleen gedragen gaat worden bij ceremoniële gelegenheden of ook tijdens bijv de intake.

Op de bt zijn ze namelijk van mening dat je ten alle tijden naar buiten moet kunnen als de "pleuris" uitbreekt. Dat zou betekenen dat je tijdens een intake dienst gewoon in je werkpak zit en als je dan naar buiten moet je alleen je vest aan doet en klaar bent om te gaan.

Lijkt mij in ieder geval niet wenselijk om je "oude" uniform in je kast te moeten hebben hangen voor de intake en je dan weer moeten omkleden als je onverwacht naar buiten moet.

Heeft iemand daar uitsluitsel over?

Kan me voorstellen dat zoiets totaal niet werkbaar is. Denk gewoon in het nieuwe pak balie werk verrichten.

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1212 Gepost op: 19 april 2014, 17:59:00
Ja verwacht het ook! Hoop ook dat dat zo is. Maar soms menen sommigen dat er eigen regels gemaakt moeten maken. Hoop dan ook dat als het zo is dit vast in een reglement gaat komen.

Ik verwacht ook dat we een draagplicht gaan krijgen voor wat betreft het veiligheidsvest. Vooral omdat we nu het fijne vest krijgen wat makkelijk aan en uit te doen is.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1213 Gepost op: 20 april 2014, 12:51:21
Binnenkort zal het draagvoorschrift wel te lezen zijn op intranet. De uniformdragenden uit het programmateam, waarvan ik er één van ben, hebben een concept mogen schrijven voor het draagvoorschrift. In dat concept hebben we gelijk de draagwijze van alle uniformen beschreven. We hebben geprobeerd alle zaken waar jaarlijks geneuzel over ontstond, zoals een periode waarin het dragen van het overhemd met korte mouw niet toegestaan was, er uit te filteren.

Het voorstel is doorgestuurd naar het Ministerie en de bonden. Weet nog niet wat er van overgebleven is.

Het draagvoorschrift is overigens een beschrijving over de manier waarop de diverse uniformen gedragen worden en niet wanneer. Althans dat stond niet in het concept. Er staat bijv in dat op het OPU en het kantooruniform (het huidige of HUNP-uniform) geen metalen onderscheidingstekens gedragen mogen worden, maar alleen op het colbert van het geklede tenue.

Insteek is dat het OPU gedragen wordt door iedereen, wiens operationele taak grotendeels op straat ligt. Dit is het gevolg van het opschalingsprotocol van de Nationale Politie. M.a.w. een BPZ-er die een paar uur baliedienst heeft zal in het OPU werken. Een frontoffice-werker, de slechts baliewerk verricht, draagt het kantooruniform. Dus ook de huidige groepschefs/operationeel experts worden geacht het OPU te dragen
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1214 Gepost op: 20 april 2014, 12:58:02
Citaat van: MartinJ link=msg=1260183 date=1397991081
Insteek is dat het OPU gedragen wordt door iedereen, wiens operationele taak grotendeels op straat ligt. Dit is het gevolg van het opschalingsprotocol van de Nationale Politie. M.a.w. een BPZ-er die een paar uur baliedienst heeft zal in het OPU werken. Een frontoffice-werker, de slechts baliewerk verricht, draagt het kantooruniform. Dus ook de huidige groepschefs/operationeel experts worden geacht het OPU te dragen

Mooi!! Dat zou dus betekenen dat de mensen van straat alleen het OPU dragen en alleen met ceremonieel het oude uniform. Hopen dat het zo blijft en dat het goed beschreven wordt zodat er geen ruimte voor interpretatie is en dan mensen menen dat ze zelf regels moeten gaan maken.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #1215 Gepost op: 20 april 2014, 17:12:05
Insteek is dat het OPU gedragen wordt door iedereen, wiens operationele taak grotendeels op straat ligt
''...''
Dus ook de huidige groepschefs/operationeel experts worden geacht het OPU te dragen
............ :D
If you can dream it, you can do it.

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1216 Gepost op: 20 april 2014, 18:51:13
Citaat van: Jims link=msg=1260601 date=1398006725
............ :D

Ik snap je smile  ;) maar dit zijn tevens de OVD's... Dus ik vind het wel een goede zaak.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #1217 Gepost op: 20 april 2014, 19:05:13
Citaat van: ReinierNH link=msg=1260721 date=1398012673
Ik snap je smile  ;) maar dit zijn tevens de OVD's... Dus ik vind het wel een goede zaak.
Zonder dollen... Ben het met je eens!
If you can dream it, you can do it.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #1218 Gepost op: 21 april 2014, 15:44:01
Binnenkort zal het draagvoorschrift wel te lezen zijn op intranet. De uniformdragenden uit het programmateam, waarvan ik er één van ben, hebben een concept mogen schrijven voor het draagvoorschrift. In dat concept hebben we gelijk de draagwijze van alle uniformen beschreven. We hebben geprobeerd alle zaken waar jaarlijks geneuzel over ontstond, zoals een periode waarin het dragen van het overhemd met korte mouw niet toegestaan was, er uit te filteren.

Het voorstel is doorgestuurd naar het Ministerie en de bonden. Weet nog niet wat er van overgebleven is.

Het draagvoorschrift is overigens een beschrijving over de manier waarop de diverse uniformen gedragen worden en niet wanneer. Althans dat stond niet in het concept. Er staat bijv in dat op het OPU en het kantooruniform (het huidige of HUNP-uniform) geen metalen onderscheidingstekens gedragen mogen worden, maar alleen op het colbert van het geklede tenue.

Wat is het concept draagvoorschrift wat jullie hebben opgemaakt geworden?

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1219 Gepost op: 28 april 2014, 10:24:34
Na een periode van het testen van het nieuwe veiligheidsvest, moet ik hem morgen weer in gaan leveren in Apeldoorn. Jammer...het is me goed bevallen!
Nog een paar maandjes geduld voor het definitieve vest...