Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214751 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #1280 Gepost op: 17 mei 2014, 18:32:16
Op de polo's lijken het gewoon de patches..

Alleen softshell en jas zijn geprint lijkt het..

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1281 Gepost op: 18 mei 2014, 08:04:20
Citaat van: black_ice_360 link=msg=1268231 date=1400344336
Op de polo's lijken het gewoon de patches..

Alleen softshell en jas zijn geprint lijkt het..

Dit zijn afbeeldingen van de test versies. We moeten echt wachten op goede foto's van de definitieve versies. Bij de winkelsessies hebben we steeds aangegeven dat de mouwemblemen echt meer moeten lijken op de geborduurde versies. En niet een Paarse versie😝 daarvan
"Waakzaam & Dienstbaar"

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1282 Gepost op: 18 mei 2014, 13:37:21
Zijn er al plaatjes van de nieuwe jas ?
Ik verbaas me er over dat er zo weinig info naar buiten komt... Ook over het al dan niet komen van een gele (verkeers/horeca) jas.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1283 Gepost op: 18 mei 2014, 14:01:51
Nog even geduld...een week of drie...

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1284 Gepost op: 18 mei 2014, 15:12:12
Citaat van: Jerommeke link=msg=1268368 date=1400413041
Zijn er al plaatjes van de nieuwe jas ?
Ik verbaas me er over dat er zo weinig info naar buiten komt... Ook over het al dan niet komen van een gele (verkeers/horeca) jas.

Op 6 juni is in Maastricht de officiële presentatie van het uniform. Dat is gelijk de start van publiekscampagne.  Pas dan komen er foto's beschikbaar.  Dan pas om de presentatie niet voor de voeten te lopen.

Een gele jas zit niet in dit project. Die blijven dus nog even in gebruik. Er is in het projectteam wel over gesproken. De nieuwe all wheather jas kan dan gewoon in het geel geproduceerd worden. Er is daarbij wel het idee aangedragen om dan blauwe balken aan te brengen, maar het is nog even onderzoeken hoe dat viegt met de verplichte reflectie van de gele kleding.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1285 Gepost op: 18 mei 2014, 15:22:32
Citaat van: silque link=msg=1268097 date=1400314432
Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het nieuwe uniform. Ergens vind ik het wel jammer dat we geen 'patches' meer hebben die erop gestikt zijn, maar nu gewoon zijn geprint. Oogt goedkoop.

De emblemen op de softshell en de jassen zij inderdaad geprint. Heeft o.a. te maken met waterdichtheid. De definieve versies zijn stukken mooier dan bij de eerste winkelsessies. TNO heeft wastesten gedaan. Ze bleven mooi. De stof van de polo is gebreid.  Daarop is printen veel moeilijker en daarom daarop nog de ouderwetse emblemen.  Nu in 2 maten. Die voor de dames zijn kleiner.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1286 Gepost op: 19 mei 2014, 00:03:51
Is er ook iets bekend over de ''afwijkende'' kleding binnen de huidige politie, zoals waterpolitie, strandpolitie en anderen die korte broeken en witte polo's dragen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #1287 Gepost op: 19 mei 2014, 01:52:39
Wij hebben te horen gekregen dat wij als bikers ook het nieuwe uniform gaan dragen totdat het nieuwe bike-uniform gereed is.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1288 Gepost op: 19 mei 2014, 11:31:34
Citaat van: EvEs link=msg=1268548 date=1400457159
Wij hebben te horen gekregen dat wij als bikers ook het nieuwe uniform gaan dragen totdat het nieuwe bike-uniform gereed is.

Als je een gewone 'auto' dienst hebt? Of ook op de bike zelf?

@Martin: bedankt voor je info.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #1289 Gepost op: 19 mei 2014, 12:40:28

Victor Reinier ‏@VictorReinier  6 mei
Setselfie 6/5/14 #flikkenmaastricht pic.twitter.com/Stz8fuzbcb

Het is niet veel, maar toch weer iets  ;)