Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214724 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1330 Gepost op: 23 mei 2014, 21:09:13
Citaat van: Maarten ZWB link=msg=1269982 date=1400835334
In dat geval sorry...ik dacht een nieuw plaatje te hebben gevonden.
6 juni nadert snel, dus dan komen we prima aan ons trekken met foto's, filmpjes en nieuwsberichten.

In de herhaling: Iemand die iets weet over de draagplicht van de cap? Is daar iets van opgenomen in het draagvoorschrift?

Ik weet het sinds vandaag.  Mag er nog niets over zeggen om dat de Korpsleiding er nog geen krabbel onder gezet heeft. Dat gebeurt volgende week. Bonden zijn al wel akkoord. Draagvoorschrift is opgesteld aan de hand van sessies in het land waar collega's gediscussieerd hebben over het draagvoorschrift. Zal in de loop van de komende week op de site over het uniformcte lezen zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1331 Gepost op: 23 mei 2014, 21:26:29
Citaat van: Maddog30 link=msg=1270103 date=1400864503
Bij ons op het intranet stond deze week een berichtje. Iedereen van onze regio is ingepland om zijn uniform te gaan passen. Nu heb ik die dag een noodhulpdienst van 14:00 tot 23:00 uur. Ik moet om 15:00 uur mijn nieuwe uniform gaan passen. De dag erna zou dan het complete nieuw uniform op het bureau voor mij klaar liggen om mee te nemen en te gaan dragen. Allemaal natuurlijk geen probleem.

Nu staat er in hetzelfde bericht dat je bij de passessie je oude veiligheidsvest moet meenemen en inleveren. Dat zou dus betekenen dat ik de noodhulpdienst dan zonder vest moet werken aangezien ik deze om 15:00 uur moet inleveren en de dag erna mijn nieuwe uniform krijg.

Zal je dadelijk net zien dat er dan een of andere gek in die ene dienst je aanvalt met een mes of erger en je dan net geen vest hebt...

Is hier over nagedacht?? Of mag je je oud vest houden en deze de dag erna inleveren. Of krijg je bij de passessie als enige je nieuwe vest wek direct mee??

De uitrol verschilt per eenheid. De manier waarop wordt bepaald door het feit of er in de eenheid plekken zijn waar veel pallets met voorraad opgeslagen kunnen worden. Dat is in Limburg niet het geval.  Daarom de ene dag passen en de andere dag wordt het op het basisteam afgeleverd. Weet niet of je de eerste dag wel je vhv meekrijgt.

In andere eenheden kan het dus wel mogelijk zijn dat je alles meekrijgt of als er in jouw eenheid meerdere lokaties zijn dat er ook daar verschillende procedures zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1332 Gepost op: 23 mei 2014, 21:30:54
Okay, we hebben wel al de tactische harnassen in de auto's liggen en die zijn echt netjes.

Mocht het zijn dat ik tijdens de passessie het vest moet inleveren zal ik voor die ene dienst moeten kijken of ik een vest van een Collega kan lenen... Komt goed!

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1333 Gepost op: 24 mei 2014, 09:37:05
Ik vind het wel een terechte vraag van je Maddog, dat er geen locatie is om pallets op te slaan is (grof gezegd) het probleem van de organisatie en niet van het blauw op straat. Nu wordt het wel jouw probleem want jij moet een noodhulpdienst draaien zonder je veiligheidsvest. Er zijn genoeg collega's die hem nooit dragen, ik draag hem altijd. In mijn ogen zou deze constructie dus onacceptabel zijn.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #1334 Gepost op: 24 mei 2014, 12:55:38
Gewoon nog niet inleveren die middag, komt later wel. Eigen veiligheid eerst, hoe ze de nieuwe kleding willen 'uitrollen' zal mij dan een worst wezen.

Germen

• Forum gebruiker
Reactie #1335 Gepost op: 24 mei 2014, 16:50:39

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1336 Gepost op: 24 mei 2014, 17:00:44
Citaat van: Germen link=msg=1270302 date=1400943039
http://www.youtube.com/watch?v=I0FbMeDIJgo
User: arno koning

Interessant filmpje!  O0
Het ziet er op de beelden erg goed uit en ik heb zin in de uitrol! ;)

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1337 Gepost op: 24 mei 2014, 17:06:32
Nice!
Goed gevonden dat filmpje.
De eerste goede bewegende beelden. Ziet er prima uit.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1338 Gepost op: 24 mei 2014, 17:07:03
Ik blijf het bijzonder vinden dat dit soort filmpjes eerder op internet staan dan de dienders ze te zien krijgen. Idem met het MEOS verhaal.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1339 Gepost op: 24 mei 2014, 18:02:49
Citaat van: Germen link=msg=1270302 date=1400943039
http://www.youtube.com/watch?v=I0FbMeDIJgo
User: Arneo koning

Geweldig om mezelf terug te zien! Ben alleen bang dat de voormalige VTSPN niet zo blij ermee is......

Stoute Arneo goed gedaan!
"Waakzaam & Dienstbaar"