Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214660 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1460 Gepost op: 6 juni 2014, 23:28:23
Citaat van: Dion link=msg=1273745 date=1402089875
En dat zou ik dan weer vreemd vinden. De reden dat je op de PA je uniform draagt is omdat je op dat moment in dienst bent. Als je executief bent hoor je het nieuwe uniform te dragen, dus het lijkt me dan ook dat dit op school het geval is. Anders wordt het ook lastig wennen als je de eerste dag van de stage opeens in een compleet nieuw uniform met totaal andere mogelijkheden en beperkingen wordt gehesen.

Snap ik, ik vond het ook verschrikkelijk om op school daar in te moeten lopen. Je bent inderdaad in dienst, maar niet executief dus wellicht gooien ze het daar dan op. School houdt van haar eigen regeltjes helaas, net zoals dat je in Amsterdam nooit een coltrui mocht dragen....

Als ze er voor beslissing om inderdaad het oude uniform aan te houden, mag ik wel hopen dat er altijd wordt geoefend in het nieuwe uniform.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #1461 Gepost op: 6 juni 2014, 23:52:26
Citaat van: Martijn95 link=msg=1273659 date=1402070145
Een plaatje van de jassen op internet gevonden:

Och  du liebe, Flikken Mestreech ouch al in dét nieje pekske? Néét te geluuve.. Heb ut neet gezeen, mos werke.. :'(

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #1462 Gepost op: 7 juni 2014, 00:08:30
Uhhhh en nu in het nederlands!!? ;)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1463 Gepost op: 7 juni 2014, 01:22:13
Ben ik dan de eerste met de eerste ''live'' en ''wild'' foto van een collega buiten de pas/pers-sessie?

Zonder windstopper;

Met windstopper;

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #1464 Gepost op: 7 juni 2014, 04:21:53
Citaat van: Jerommeke link=msg=1273781 date=1402096933
Ben ik dan de eerste met de eerste ''live'' en ''wild'' foto van een collega buiten de pas/pers-sessie?

Zonder windstopper;

Met windstopper;

Wapen verloren, MartinJ?  ;D

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #1465 Gepost op: 7 juni 2014, 06:25:31
Inmiddels is het bericht de deur uit gegaan dat wij (bikers) ook het nieuwe uniform gaan dragen op de bike en dat de aanbesteding van een op maat gemaakt uniform (tbv de bike eenheden) niet doorgaat... De draagproef voor het nieuwe bike tenue is dan ook per direct stopgezet helaas :(

Ik vond het eigenlijk altijd wel goed dat wij als bikers een ander uniform hadden dan de 'normale' collega's, zo had je toch nog wat onderscheid. Tevens willen ze het spd systeem op de fietsen uit faseren zodat we met gewone schoenen moeten gaan fietsen?! Hier is gewoon niet, of in ieder geval onvoldoende, over nagedacht!!
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #1466 Gepost op: 7 juni 2014, 07:13:24
In NHN rijden ze al jaren zonder clicks. Hebben wel andere schoenen dan de normale unifomschoen.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1467 Gepost op: 7 juni 2014, 07:32:25
Citaat van: flowcop link=msg=1273799 date=1402115131
Inmiddels is het bericht de deur uit gegaan dat wij (bikers) ook het nieuwe uniform gaan dragen op de bike en dat de aanbesteding van een op maat gemaakt uniform (tbv de bike eenheden) niet doorgaat... De draagproef voor het nieuwe bike tenue is dan ook per direct stopgezet helaas :(

Ik vond het eigenlijk altijd wel goed dat wij als bikers een ander uniform hadden dan de 'normale' collega's, zo had je toch nog wat onderscheid. Tevens willen ze het spd systeem op de fietsen uit faseren zodat we met gewone schoenen moeten gaan fietsen?! Hier is gewoon niet, of in ieder geval onvoldoende, over nagedacht!!

Wij rijden al jaren met normale schoenen... t geeft ook voordelen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1468 Gepost op: 7 juni 2014, 08:15:56
Citaat van: flowcop link=msg=1273799 date=1402115131

Ik heb op intranet gelezen dat we het OPU gaan dragen tot het nieuwe bike uniform er is. Waar staat dat er geen nieuw bike uniform komt?

Het t-shirt is geen probleem, maar de broek en schoenen wel. Schoenen te stug en de broek te warm, denk ik.

En komt het filmpje nog terug op YouTube?
"Waakzaam & Dienstbaar"

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #1469 Gepost op: 7 juni 2014, 08:18:32
Veel reacties van burgers op het nieuwe werkuniform. teveel reacties naar mijn smaak jammer genoeg niet positief. Het militaristische element van het werkuniform wordt opgemerkt als misplaatst en weliswaar gezag uitstraalt, maar het verkeerde soort gezag. Tja....zonder er een waardeoordeel aan te geven...dit soort reacties waren natuurlijk te verwachten...tuurlijk ook de swing van een "net zakelijk uniform" naar een meer actie gerichte outfit roept om reacties. Als ik mijzelf in de positie van de burger plaatst ben ik het met een gedeelte van de kritiek eens. Het uniform straalt ook in mijn ogen minder dienstbaarheid uit, maar meer gezag. Nu zal het merendeel van de diender zeggen...yep..dat is precies wat de bedoeling is...maar de burger deelt die mening misschien weer niet helemaal. De vraag is dan of dat dan niet juist averechts gaat werken. Maar goed...ik ga ervan uit dat deze discussie destijds binnen het Ministerie zeer uitvoerig is besproken door en met de juiste mensen  98uiye
We gaan het meemaken de komende tijd.