Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214650 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #1480 Gepost op: 7 juni 2014, 09:56:54
Citaat van: Lars O. link=msg=1273837 date=1402126641
Nou dat is dus iets wat ik ook dacht dat zou gaan gebeuren. Ik had wel zo'n reclamespotje verwacht. Blijkbaar hebben ze er dus voor gekozen om alles aan de media te presenteren en zo ''reclame'' te gaan maken.

Goed doordacht dus. De overheid dacht natuurlijk dat de media zo'n invoering wel goed kon overbrengen. Dat is dus gebeurd, alleen niet zoals de overheid in gedachten had en bedoeld had.

Beetje jammer. Maar dat kan de agent dan natuurlijk weer prima rechtbreien bij de burger. Uitleggen waarom je in een nieuw uniform loopt.  ;)

(alsof ze daar tijd en zin in hebben)  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1481 Gepost op: 7 juni 2014, 10:06:54
Misschien heeft het ook te maken met welke "doelgroep" je praat. In Amsterdam loopt de RBE sinds de invoering van het nieuwe ME pak daarin op de uitgaanspleinen in het weekend. Daarvoor liepen ze in "vredesteneu", ME broek met het witte overhemd. Daar komen vooral positieve reacties op, juist vanwege de uitstraling. En daar spreek je dan vooral jonger publiek. Zal vooral een kwestie van gewenning zijn. En de media zal echt niet zomaar positief er in steken, dat verkoopt namelijk niet. Het mooiste vond ik het artikel van de Volkskrant, waarin ze een kledingontwerper naar voren halen, die eigenlijk zegt dat je vooral de gebruiker niet moet laten kiezen, maar dat een ontwerper wel bepaalt wat er gedragen moet worden.

En voor het vest komt inderdaad een draagplicht, wat ik gehoord heb. Is nu makkelijker te doen, omdat het simpel uitgetrokken kan worden als je ff een bakkie doet.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1482 Gepost op: 7 juni 2014, 10:09:17
Citaat van: skippy02 link=msg=1273824 date=1402124769
Ik ben het hier wel mee eens eigenlijk. Het nieuwe uniform oogt goedkoop, straalt niet uit wat de Politie moet wezen in mijn ogen. Ik vond het oude uniform prima, vriendelijk als het vriendelijk moet zijn. Gezag zit niet in een uniform, dat zit in het optreden. En daar was in mijn ogen niets mis mee, maar ik ben misschien wel iemand die altijd ontzag had voor de Politie.

Het probleem was dat het niet praktisch was. Als je even op je knieën bij een slachtoffer zat zaten de vlekken in je broek en kon je de broek naar de stomerij brengen om de vouw er weer in te maken. Het witte overhemd was besmettelijk voor alles, dus even een brommer verplaatsen en je had al zwarte plekken in je overhemd. Om nog maar te zwijgen dat een pantalon en kantoorschoenen niet lekker achter een verdachte aanrennen, vooral niet omdat de pantalon heel kwetsbaar is en uitscheurt als je achter een rozenperkje blijft haken.

Daarom ben ik voor het nieuwe, donkerder uniform  O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1483 Gepost op: 7 juni 2014, 10:13:49
Citaat van: DiNozzo link=msg=1273856 date=1402128557
Het probleem was dat het niet praktisch was. Als je even op je knieën bij een slachtoffer zat zaten de vlekken in je broek en kon je de broek naar de stomerij brengen om de vouw er weer in te maken. Het witte overhemd was besmettelijk voor alles, dus even een brommer verplaatsen en je had al zwarte plekken in je overhemd. Om nog maar te zwijgen dat een pantalon en kantoorschoenen niet lekker achter een verdachte aanrennen, vooral niet omdat de pantalon heel kwetsbaar is en uitscheurt als je achter een rozenperkje blijft haken.

Ik ben het met Dinozzo eens. Ik werk in stedelijk en landelijk gebied... Het witte overhemd is superbesmettelijk en nooit lang schoon te houden... tenzij je achter een bureau werkt... Dus ik ben enorm blij met het nieuwe uniform.... moet alleen nog tot december wachten... 8)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Bryyan

• Forum gebruiker
Reactie #1484 Gepost op: 7 juni 2014, 10:20:19
Ik mis nog een foto met de softshell, of heb ik dat gemist?

Prio1

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #1485 Gepost op: 7 juni 2014, 10:41:27
Hier nog een paar foto's van de jas / softshell ? ( EDIT: Zie nu pas dat het waarschijnlijk he ME tenue is ? )

Sjoerdiej
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #1486 Gepost op: 7 juni 2014, 10:43:02
Citaat van: TDMdR link=msg=1273853 date=1402128414
Misschien heeft het ook te maken met welke "doelgroep" je praat. In Amsterdam loopt de RBE sinds de invoering van het nieuwe ME pak daarin op de uitgaanspleinen in het weekend. Daarvoor liepen ze in "vredesteneu", ME broek met het witte overhemd. Daar komen vooral positieve reacties op, juist vanwege de uitstraling. En daar spreek je dan vooral jonger publiek. Zal vooral een kwestie van gewenning zijn. En de media zal echt niet zomaar positief er in steken, dat verkoopt namelijk niet. Het mooiste vond ik het artikel van de Volkskrant, waarin ze een kledingontwerper naar voren halen, die eigenlijk zegt dat je vooral de gebruiker niet moet laten kiezen, maar dat een ontwerper wel bepaalt wat er gedragen moet worden.

En voor het vest komt inderdaad een draagplicht, wat ik gehoord heb. Is nu makkelijker te doen, omdat het simpel uitgetrokken kan worden als je ff een bakkie doet.

Misschien dat de overheid, nadat ze gezien/gemerkt hebben dat de media de invoering nogal anders brengt, een helder moment beleven en alsnog een Postbus 51 spotje gaan maken.  ;)

Citaat van: DiNozzo link=msg=1273856 date=1402128557

Het is dan maar te hopen dat de kwaliteit van het nieuwe tenue ook aan die eisen voldoet. De praktijk zal dat moeten uitwijzen.
Ik vind je argumenten in ieder geval voldoende om iets nieuws aan te schaffen.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1487 Gepost op: 7 juni 2014, 10:47:19
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1273869 date=1402130487
Hier nog een paar foto's van de jas / softshell ? ( EDIT: Zie nu pas dat het waarschijnlijk he ME tenue is ? )

Sjoerdiej

Klopt, dit is inderdaad de nieuwe ME jas.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1488 Gepost op: 7 juni 2014, 11:03:18
Ziet er allemaal helemaal geweldig uit!

Vraag me alleen af welk uniform je nu moet dragen als een balie of intake dienst hebt?? Bij ons is het vaker wel eens dat je de intakedienst begint en dan ineens de straat op moet. Dit zou dan betekenen dat je eerst naar je kledingkast moet en je weer moet omkleden. Volgens mij gaat dat echt niet werken.

En ik vraag me af of in het draagvoorschrift iets staat over tattoos. Ken namelijk een aantal collega's die des tijds een tattoo op de arm hebben laten zetten welke afgemeten is op de lengte van de mouw van de korte blouse. Nu zijn de polos korter en komen die er dus onderuit....

Prio1

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #1489 Gepost op: 7 juni 2014, 11:22:52
Bij onze selectie dag 2 weken geleden, werd nog verteld dat als je een tattoo zou hebben dit mag zolang het lange overhemd hem maar dekt. Ik denk dat er een hoop sollicitanten nu zullen worden afgewezen ?
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.