Ja dat kan kloppen komt ook omdat ik alles netjes en duidelijk gecommuniceerd vind maar dat over het draagvoorschrift niets geroepen wordt. En omdat ik van collega's op de werkvloer complete discussies hierover hoor....
Paar dagen geleden was er ook een felle discussie juist over dit punt tussen een chef en een medewerker...
Dus vandaar...
Maar we wachten maar eens af wat het gaat geven...
Ontspan, het nieuwe draagvoorschrift verschijnt vanzelf.
Overigens word ik wel moe van de, voorspelbare, discussie over 'gezag' en 'militairistisch' en bijbehorende oude poep verhalen over hoe vroeger agenten beter waren en steviger waren. Allemaal onzin. De politie in het algemeen heeft gezag ingeleverd door de manier waarop de maatschappij en de politiek en rechterlijke macht de politie toetst en be(ver)oordeelt. Dienders zelf willen echt wel.
Dat geneuzel over stoer, of niet stoer. Het is gewoon praktisch. Of het mooi is mag iedereen voor zichzelf bepalen maar als ik op een site lees dat het lijkt op het Spaanse uniform maar dat ons uniform iets 'eigens' mist dan breekt mijn klomp. Het is volledig ontwikkeld voor en door de NL politie en echt geen goedkope rommel. Voor degenen die het niet geloven kunnen we misschien een Spaans exemplaar bestellen om in te lopen.
Het nieuwe uniform is gewoon net nieuw, het moet een vertrouwd beeld worden wat gewoon een kwestie van tijd is.