Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214620 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1550 Gepost op: 9 juni 2014, 01:38:47
Citaat van: EvEs link=msg=1274461 date=1402256803
Het geheel moet wel werken, anders gaat de reguliere bikebroek weer aan of blijft de bike in de garage als dat niet mag. Ik pas er voor om tijdens m'n werk om te vallen van de hitte.

Ik ben ook benieuwd hoe de collega's op het strand en te water de nieuwe kleding gaan ervaren  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1551 Gepost op: 9 juni 2014, 03:39:26
Citaat van: Lars O. link=msg=1274502 date=1402267043
@MartinJ, bedankt voor wat meer uitleg! Waarom heeft de KL er eigenlijk voor gekozen het definitieve uniform niet apart eerder aan collega's te presenteren? Ivm geheimhouding oid?

Overigens gisteren ook 24/7 mogen ontvangen. Vond 2 karige bladzijdes wel erg weinig voor het nieuwe uniform. Had op zn minst toch wel wat meer plaatjes verwacht.

Ik heb diverse pagina's terug uitgelegd dat er een publiekscampagne zou komen. Om deze campagne niet onderuit te halen mocht er niets gepubliceerd worden. Want zodra je intern ergens een fotootje plaatst is het binnen de kortste keren wereldwijd gemaakt. Een mooi voorbeeld is dit forum. Deelnemers willen graag elkaar op de hoogte houden en zijn terecht en gelukkig nieuwsgierig naar de ontwikkelingen.  Er was dus een duidelijk redenen om interne en extern tegelijk te communiceren. Voor de fotoshoot en enkele voorlichtingsfilmpjes zijn wel op enkele plaatsen opnamens gemaakt door burgers. Wonderlijk genoeg is daar nagenoeg niets van uitgelekt.

Je zou inderdaad verwachten dat het lijfblad van de NP, 24/7, er meer aandacht aan zou besteden.  Ik heb dit keer de verpakking opengemaakt uit nieuwsgierigheid naar het artikel en heb zelfs de paginanummering nagelopen omdat ik het idee kreeg dat er mogelijk pagina's niet waren opgenomen. Een karig artikel. Des te meer een reden om het de volgende keer net als de vorige keren direct bij het oude papier te mikken. Opzeggen kan niets eens. Maar dat even terzijde.

Wat de media betreft: ik draai al een tijdje mee in dit mooie vak en weet dat je daar amper invloed op hebt. De waan van de dag bepaalt wat de meeste aandacht krijgt. Ik weet wel dat alle lokale media ook bij de campagne betrokken zijn en dat het de bedoeling is dat zijn gaan publiceren tegen de tijd dat er in hun eenheid uitgerold wordt.

Het youtube filmpje waarover hierboven gerept wordt zou meer aandacht mogen. Wonderlijk dat het een Belgische extentie heeft. Ik  heb het zojuist even bekeken. Ik mocht acteren als cue assistent van de regiseuze en vind zelf dat het resultaat er mag zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1552 Gepost op: 9 juni 2014, 03:52:32
Citaat van: ReinierNH link=msg=1274459 date=1402256694
Ik zou me er niet te druk om maken, de nieuwe draagproeven voor het nieuwe biketenue zijn allang gestart. De materialen zijn anders als het gewone nieuwe uniform.. Het is gewoon gemaakt om mee te biken. De kleurstelling wordt alleen precies hetzelfde.

Je hebt helemaal gelijk met reactie. Er liep een aparte aanbesteding voor het bikers pak in gelijke kleurstelling, maar de zaak is stil gelegd. Bikers gaan voorlopig het "gewone" OPU dragen. Laten de bikers het eerst eens enige tijd proberen om dan pas te oordelen. Als er dan inderdaad slechte ervaringen mee zijn is er m.i. niets op tegen die te uiten via dit forum, maar doe dat ook via de e-maillink op de aparte intranetpagina over het OPU, dan komt de feedback terecht op de plaats waar er iets mee gedaan kan worden.
Helaas zijn een paar maanden geleden de klankbordgroepen opgeheven. Er is beloofd dat iets soort gelijks voor terug komt. Maar wanneer is nog de vraag. Ons programmateam blijft in in ieder geval dit jaar nog in tact. Blijf ons voeden. Maar wel genuanceerd.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #1553 Gepost op: 9 juni 2014, 09:29:27
Uiteraard MartinJ. Natuurlijk zal ik het eerst uitproberen. Dan zien we wel verder. Ook namens mij bedankt voor je info hier op het forum

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1554 Gepost op: 9 juni 2014, 10:55:21
Citaat van: MartinJ link=msg=1274327 date=1402232178
Het wasvoorschrift mis ik nog bij de uitgeleverde stukken. Daar moet ik rap even achteraan. Het gebruik van wasverzachters is uit den boze, maar dat geldt ook voor je eigen kleding. Wasverzachters tasten de vezels aan, waardoor de slijtage versneld wordt.
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1274266 date=1402219382
Citaat 24/7:

Citaat
Wasvoorschrift
De broek is gemaakt van polyester en katoen met lycra. Hij is ademend en waterafstotend. Reinig hem, net zoals de meeste andere kledingstukken bij de stormerij.nl. De polo moet je zelf wassen. Op maximaal 40 graden Celsius, binnenstebuiten en zonder wasverzachter. Stop hem niet in de droger.

Als ik het zo lees gaat dus alles naar de stormerij.nl behalve je sokken en polo's.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #1555 Gepost op: 9 juni 2014, 11:08:20
Citaat van: MartinJ link=msg=1274528 date=1402277966

Het youtube filmpje waarover hierboven gerept wordt zou meer aandacht mogen. Wonderlijk dat het een Belgische extentie heeft.
Dat is een 'feature' van Google / Youtube. ;)

youtube
youtu.be
youtube.com

;)

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #1556 Gepost op: 9 juni 2014, 11:09:13
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1274570 date=1402304121

Als ik het zo lees gaat dus alles naar de stormerij.nl behalve je sokken en polo's.
Ben wel benieuwd hoe de reflectie / bedrukking van het VHV er mee om gaat... ;)

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1557 Gepost op: 9 juni 2014, 11:12:57
Citaat van: PietjePuk link=msg=1274574 date=1402304953
Ben wel benieuwd hoe de reflectie / bedrukking van het VHV er mee om gaat... ;)
Ik ook want het is geen optie voor mij om die naar de stomerij te laten gaan. Ben ik hem een week kwijt en dat is best lastig als verkeersdiender.

Praat hier dan wel over de gele hoes, he.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #1558 Gepost op: 9 juni 2014, 11:16:31
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1274576 date=1402305177
Ik ook want het is geen optie voor mij om die naar de stomerij te laten gaan. Ben ik hem een week kwijt en dat is best lastig als verkeersdiender.

Dat kan ik me voorstellen. Mogelijk dat het een optie gaat worden om extra hoezen te bestellen?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1559 Gepost op: 9 juni 2014, 11:23:06
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1274576 date=1402305177

Iemand daar überhaupt al een foto van gezien?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein