Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214612 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1560 Gepost op: 9 juni 2014, 11:59:32
Citaat van: MartinJ link=msg=1274528 date=1402277966
Ik heb diverse pagina's terug uitgelegd dat er een publiekscampagne zou komen. Om deze campagne niet onderuit te halen mocht er niets gepubliceerd worden. Want zodra je intern ergens een fotootje plaatst is het binnen de kortste keren wereldwijd gemaakt. Een mooi voorbeeld is dit forum. Deelnemers willen graag elkaar op de hoogte houden en zijn terecht en gelukkig nieuwsgierig naar de ontwikkelingen.  Er was dus een duidelijk redenen om interne en extern tegelijk te communiceren. Voor de fotoshoot en enkele voorlichtingsfilmpjes zijn wel op enkele plaatsen opnamens gemaakt door burgers. Wonderlijk genoeg is daar nagenoeg niets van uitgelekt.

Oke, sorry, dat had ik dan even gemist. Ik dacht wel al zoiets. Helaas is dat vaak inderdaad anders niet geheim te houden.

Citaat van: MartinJ link=msg=1274528 date=1402277966
Je zou inderdaad verwachten dat het lijfblad van de NP, 24/7, er meer aandacht aan zou besteden.  Ik heb dit keer de verpakking opengemaakt uit nieuwsgierigheid naar het artikel en heb zelfs de paginanummering nagelopen omdat ik het idee kreeg dat er mogelijk pagina's niet waren opgenomen. Een karig artikel. Des te meer een reden om het de volgende keer net als de vorige keren direct bij het oude papier te mikken. Opzeggen kan niets eens. Maar dat even terzijde.

Ik had er inderdaad ook echt wel wat meer van verwacht, zonde. Je schijnt het wel op te kunnen zeggen, maar via een behoorlijke omweg. Ik lees het eigenlijk alleen nog maar voor het schokkende verhaal van de collega en de zwarte pagina's over grote onderzoeken. Daarna gaat hij heel snel de oudpapierbak in ook.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1561 Gepost op: 9 juni 2014, 12:01:25
Citaat van: DiNozzo link=msg=1274581 date=1402305786
Iemand daar überhaupt al een foto van gezien?

Alleen maar van die oude versie nog helaas. Zelfs op die infographic van de politietwitter stond alleen die oude hoes afgebeeld. Staan er ook nog geen foto's op intranet ofzo? Ik heb een middagdienst, dus zal eens even gaan zoeken dan.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1562 Gepost op: 9 juni 2014, 12:48:06
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1274337 date=1402237366
Ik zou het erg jammer vinden als de bikers geen eigen uniform krijgen. Niet alleen het materiaal ook de styling zou anders moeten dan het OPU. Ik vind dat bikers zich net als motorrijders en ME-ers mogen onderscheiden van collega's in de Noodhulp en/of wijkzorg.

Leg mij nou eens uit waarom? Ik snap dat echt niet, die drang om jezelf te moeten onderscheiden. Ja, bepaalde praktische overwegingen kan ik begrijpen: een hondengeleider bijvoorbeeld omdat je weet dat je daar je handelen op aanpast, een motorrijder omdat zij verplicht met gele reflectie rijden.

Maar waarom moet jij als biker onderscheidend zijn van de rest? Wat is daar de praktische meerwaarde van, hoe gaan we beter boeven vangen of de burger nog tevredener houden omdat jij een ander uniform draagt dan de rest?

Natuurlijk kan het zo zijn dat een ander uniform beter zit, qua warmtestuwing en de vele km's die je trapt op een dag. Maar dat betekent toch niet dat je ook onderscheidend moet zijn, dus er anders uit moet zien?
Ik ben blij dat we eindelijk van die potpourri van verschillende tenues af zijn, eindelijk eens uniformiteit (what's in a name) en nog een mooi uniform ook.

Ik vind het persoonlijk erg triest dat je nu al zegt dat je ander materiaal wilt (zonder het ooit (goed) gedragen te hebben op een fiets) en dat ook de styling nog eens anders moet. Probeer het materiaal nou eerst eens voordat je al gaat lopen klagen en kom is met goede argumenten voor de styling. Ben  benieuwd!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1563 Gepost op: 9 juni 2014, 13:23:16
Ga elkaar nu niet afkatten op persoonlijke wensen. Er zou een bikerspak komen dat van ander materiaal zou zijn, maar dat wel de uiterlijke verschijningsvorm van het OPU zou krijgen. Op afstand zou je het verschil niet kunnen zien. Over het pak is in de klankbordgroep Bikers een aantal jaren gebateerd. Nu was er eindelijk overeenkomst en een testmodel (in de kleuren van het HUNP). In mijn basisteam werkt een testbiker en die was er ze zeer over te spreken. Ik kan me voorstellen dat er teleurstelling is over het afkappen van dit project.
Maar zoals eerder vermeld: bikers ga met het pak aan het werk en stuur genuanceerde feedback naar het e-mailadres van het programmateam.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1564 Gepost op: 9 juni 2014, 13:29:11
Het is geen afkatten Martin, ik snap alleen niet dat er kritiek komt voordat er überhaupt een pak gedragen is. We mogen in ons handjes klappen met zo'n mooi pak waarbij er goed geluisterd is naar de feedback van de werkvloer. Het pak is nog niet eens ingevoerd of er wordt al geklaagd dat het niet goed is voor een bepaalde groep en dat er onderscheid moet komen, terwijl dat juist niet de bedoeling was.

Nogmaals, als het pak inderdaad voor bikers niet lekker zit kan ik me voorstellen dat er een pak van ander materiaal komt. Niet meer dan logisch ook. Maar waarom moet het dan weer onderscheidend zijn en kan het niet - zoals jij terecht aangeeft - de uiterlijke verschijningsvorm hebben van het OPU?  Desnoods de gele hoes en een gele helm.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #1565 Gepost op: 9 juni 2014, 14:42:03
Toch vind ik dat de armpatches ook wel aan een update toe zijn :P
(onder de noemer; het regent toch en ik heb ff niks te doen) 998765

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1566 Gepost op: 9 juni 2014, 15:11:19
Citaat van: Venture link=msg=1274663 date=1402317723
Toch vind ik dat de armpatches ook wel aan een update toe zijn :P
(onder de noemer; het regent toch en ik heb ff niks te doen) 998765

Stukje huisvlijt. Knap gedaan. Maar vergeet het maar. Ons embleem en het logo zijn auteursrechtelijk beschermd. De eerste serie emblemen voor het HUNP zijn ooit afgekeurd omdat de tekst politie boven aan mee boog met de bovenkant van het embleem. Dit hoort recht te zijn.

Dan is er ook de commissie huisstijl, die er wat van vindt.  Ik denk dat velen hier wel positief op zullen reageren. Ik durf de stelling aan dat deze ontwerpen er de eerste komende jaren niet door komen.

Er is door iemand geopperd de striping aan de kleuren van het pak aan te passen. Ik weet dat er ooit gesproken over de de basiskleur van de auto's geel te maken ivm de opvallende kleur. Daar waren twee dingen op tegen: de auto's zouden op ambulances gaan lijken en zouden niet meer te verkopen zijn. De komst van wrapping biedt deze mogelijkheid opnieuw. Folie er aftrekken en je hebt weer een normale auto. Dus wie weet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1567 Gepost op: 9 juni 2014, 15:24:29
even een snelle schets

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #1568 Gepost op: 9 juni 2014, 15:40:48
Even en vraag van een politiekledingleek (mooi scrabblewoord). Gaat de kMar ook mee in deze kledinglijn. De huidige kleding van de kMar lijkt namelijk ook erg op het "oude" uniform van de politie: platte pet, stropdas, blauwe broek etc. De voertuigen lijken per slot van rekening ook op elkaar.

Het zou de uniformiteit denk ik wel ten goede komen.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #1569 Gepost op: 9 juni 2014, 15:41:12
Citaat van: MartinJ link=msg=1274711 date=1402320269
even een snelle schets

Cool O0
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.