Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214562 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #1700 Gepost op: 12 juni 2014, 22:21:19
Leuk detail; op de eerste foto bij dit artikel is de overgang mooi te zien.  ;)

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1701 Gepost op: 13 juni 2014, 00:23:30
Citaat van: Dion link=msg=1276328 date=1402604479
Leuk detail; op de eerste foto bij dit artikel is de overgang mooi te zien.  ;)

Alleen jammer dat hij dan weer geen VHV heeft/draagt haha.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #1702 Gepost op: 13 juni 2014, 07:23:29
Ja, bijzonder....

2 dagen na de introductie en gelijk al afwijken van het draagvoorschrift (ook geen pet). :(

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1703 Gepost op: 13 juni 2014, 09:59:09
Zoals ik al eerder zei; hier ligt een taak voor de leidinggevenden en wellicht ook voor de BuCo / DaCo. Als je hier niet meteen kort op gaat zitten, dan wordt het binnen de kortste keren weer een allegaartje... :(

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1704 Gepost op: 13 juni 2014, 11:03:03
Boh gisterenmiddag het nieuwe uniform gekregen en meteen aansluitend een middag noodhulpdienst gedraaid.

Wat een verademing!! Vooral de worker is helemaal geweldig!
Ik heb bij de pas sessie 1 worker, 1 polo en het veiligheidsvest met de drie verschillende hoezen meegekregen. Als het goed ligt vanmiddag in de namiddag een doos op het bureau met de rest van de spullen.

De broek zit echt geweldig! Je kan makkelijk bij alle zakken en kan daadwerkelijk ook wat kwijt in de zakken. Hij is lekker luchtig en helemaal niet warm gewoon top dus.
De polo zit ook erg fijn en is niets op aan te merken.

Het veiligheidsvest is ook helemaal geweldig. Hij is ongeveer even dik als het oude veiligheidsvest alleen is het nieuwe 100x xo flexibel. Je kan hem gewoon zonder probleem dubbel vouwen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het vest wel wat minder slag vast is als en er een klap op trap tegenaan krijgt.

Vanavond heb ik de openbare orde dus dan wordt de gele hoes gebruikt, top!

Als ik vandaag de andere uniformstukken krijg zal ik kijken of er een aantal foto's van kan schieten en dan plaats ik ze hier op het forum voor jullie.

Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is verheug jullie je er maar op! Er is echt goed over het uniform nagedacht en geluisterd naar de mensen op straat want het is super praktisch.

Ook kregen we gisteren van diverse burgers goedkeurende geluiden te horen. Heb al meerdere malen uit te monden van burgers horen vallen: sportief/stoer en praktisch. Ook hebben we van 1 burger op een terras gehoord dat hij zei: ik vind het helemaal niet mooi. Hahahaha iedereen zijn eigen mening natuurlijk.

Ik ben er in ieder geval super blij mee!!

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #1705 Gepost op: 13 juni 2014, 11:09:59
Alsof ik nog niet jaloers genoeg was  >:D
Kom maar op met die foto's!

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1706 Gepost op: 13 juni 2014, 11:21:40
Citaat van: Maddog30 link=msg=1276414 date=1402650183
Boh gisterenmiddag het nieuwe uniform gekregen en meteen aansluitend een middag noodhulpdienst gedraaid.

Wat een verademing!! Vooral de worker is helemaal geweldig!
Ik heb bij de pas sessie 1 worker, 1 polo en het veiligheidsvest met de drie verschillende hoezen meegekregen. Als het goed ligt vanmiddag in de namiddag een doos op het bureau met de rest van de spullen.

De broek zit echt geweldig! Je kan makkelijk bij alle zakken en kan daadwerkelijk ook wat kwijt in de zakken. Hij is lekker luchtig en helemaal niet warm gewoon top dus.
De polo zit ook erg fijn en is niets op aan te merken.

Het veiligheidsvest is ook helemaal geweldig. Hij is ongeveer even dik als het oude veiligheidsvest alleen is het nieuwe 100x xo flexibel. Je kan hem gewoon zonder probleem dubbel vouwen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het vest wel wat minder slag vast is als en er een klap op trap tegenaan krijgt.

Vanavond heb ik de openbare orde dus dan wordt de gele hoes gebruikt, top!

Als ik vandaag de andere uniformstukken krijg zal ik kijken of er een aantal foto's van kan schieten en dan plaats ik ze hier op het forum voor jullie.

Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is verheug jullie je er maar op! Er is echt goed over het uniform nagedacht en geluisterd naar de mensen op straat want het is super praktisch.

Ook kregen we gisteren van diverse burgers goedkeurende geluiden te horen. Heb al meerdere malen uit te monden van burgers horen vallen: sportief/stoer en praktisch. Ook hebben we van 1 burger op een terras gehoord dat hij zei: ik vind het helemaal niet mooi. Hahahaha iedereen zijn eigen mening natuurlijk.

Ik ben er in ieder geval super blij mee!!

@Maddog30

Erg leuk om zo'n bericht te lezen. Ik hoop nog n paar van dit soort 'oprechte' (recht uit het hart) berichten. Voelt als of jezelf het beleeft. Ik wacht in spanning op de VELE foto's, liefst met zoveel mogelijke details (ritsen, pennenzak in mouw vd softshell)!!!

Er is ruimte genoeg dus kom maar op...... 👍👍😃😊
"Waakzaam & Dienstbaar"

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1707 Gepost op: 13 juni 2014, 11:26:41
Wat voor hoezen zijn dat die om de vhv gaan? Ik kan me er niks bij voorstellen xD
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1708 Gepost op: 13 juni 2014, 11:32:32
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1276417 date=1402651601
Wat voor hoezen zijn dat die om de vhv gaan? Ik kan me er niks bij voorstellen xD

Je hebt de standaard blauwe hoes in dezelfde kleurstelling als de Polo voor het gewone straatwerk. Deze z je het meeste dragen. In deze hoes zit een rits en kan je dan aan doen als een bodywarmer. Je kan dan net als bij het oud vest de ballistische platen eruit halen en in een andere hoes plaatsten.

De gele hoes is hetzelfde als de blauwe hoes met ook een rits. Alleen is deze hoes reflecterend geel. Deze is dan voor de openbare orde/evenementen/geplande verkeerscontroles. Je hoeft dan het losse gele vestje niet meer te dragen.

De witte hoes is eigenlijk dezelfde hoes als bij het oude vest. Deze heeft geen rits en alleen maar klittenband deze is dan ook bedoeld om te grbuiken bij burgerdiensten.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1709 Gepost op: 13 juni 2014, 11:35:22
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1276417 date=1402651601
Lees anders de 1000 posts hiervoor even door, is al vaak genoeg genoemd, inclusief plaatjes
Hobby Bobby eenheid Den Haag