Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214535 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #1740 Gepost op: 13 juni 2014, 17:36:15
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1276551 date=1402673613
@Daniel! goed dat je zo eerlijk bent... Maar wat bedoel je dan met erin schuiven?

@Maddog sorry...... En tot de volgende sessie

Kaasje had het er over dat je die flap met 'Politie' niet weg kunt werken. Dus ik suggereerde dat je de bovenste rits open kan doen en dan die flap in dat vakje stoppen (zie plaatje dat ik had gepost) ;)

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1741 Gepost op: 13 juni 2014, 18:05:55
Oké past die flap erin dan?

En kan iemand reageren/antwoorden op mijn vragen/opmerkingen uit mijn vorige bericht?
"Waakzaam & Dienstbaar"

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1742 Gepost op: 13 juni 2014, 18:23:10
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1276566 date=1402675555
Oké past die flap erin dan?

En kan iemand reageren/antwoorden op mijn vragen/opmerkingen uit mijn vorige bericht?

Bedoel je je vraag over de zwarte outline?
Ik denk dat de letters gewoon zijn zoals ze zijn omdat het al meer dan zichtbaar genoeg is zo.. Maar dat is mijn persoonlijke mening..

Cop/Fireman

• Forum gebruiker
Reactie #1743 Gepost op: 13 juni 2014, 18:32:26
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1276531 date=1402671068
Ik zie een zwarte rand om de ritsen waarvoor is dat?

Valt me trouwens op dat de tekst: "POLITIE" geintegreerd is de bovenste gele lijn en achter staat het er boven.

En was het niet handig om de randen van de tekst: "POLITIE" zwart te maken dan valt het overdag iets beter op. In de typografie noemt men dat outline zwart maken.

Ja, maar ook de bovenstaande vragen en/of opmerkingen? De tweede opmerkingen zo was het niet bij de eerste schetsen.
"Waakzaam & Dienstbaar"

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1744 Gepost op: 13 juni 2014, 18:32:50
Je kan idd de bovenste rits open ritsen en dan het flapje met de tekst politie omvouwen en in de boven zak stoppen je ziet dan de tekst politie niet meer. Heb het net geprobeerd. Voor wat betreft de zwarte omranding rondom de ritsen is denk ik gewoon versteviging. Ik kan er geen andere functie aan ontdekken...

Heerlijk vanavond weer in het uniform de openbare orde draaien met de gele hoes!! Zin in!!

Cop/Fireman

• Forum gebruiker
Reactie #1745 Gepost op: 13 juni 2014, 18:35:00
Citaat van: Maddog30 link=msg=1276577 date=1402677170
Je kan idd de bovenste rits open ritsen en dan het flapje met de tekst politie omvouwen en in de boven zak stoppen je ziet dan de tekst politie niet meer. Heb het net geprobeerd. Voor wat betreft de zwarte omranding rondom de ritsen is denk ik gewoon versteviging. Ik kan er geen andere functie aan ontdekken...

Heerlijk vanavond weer in het uniform de openbare orde draaien met de gele hoes!! Zin in!!

Is het ivm waterdichtheid?

Verder geniet en doe voorzichtig!👍
"Waakzaam & Dienstbaar"

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1746 Gepost op: 13 juni 2014, 18:41:29
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1276579 date=1402677300
Is het ivm waterdichtheid?

Verder geniet en doe voorzichtig!👍

Mmm zou ook kunnen  :)

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #1747 Gepost op: 13 juni 2014, 19:14:48
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1276576 date=1402677146
Valt me trouwens op dat de tekst: "POLITIE" geintegreerd is de bovenste gele lijn en achter staat het er boven.

Heb een aantal prototypes gezien waar Politie aan de voorzijde er ook nog erboven geplaatst was. Bij de aanbestedingsdocumenten stond echter specifiek dat het in de lijn moest staan. Aan de achterkant heb je dan wel wat weinig geel dus mss dat er daarom niet voor gekozen is? Echt antworod kan ik je niet geven.

Gloeilamp

• Surveillant VP
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #1748 Gepost op: 13 juni 2014, 19:20:40
Je kunt voor real-life beelden rustig het 112 nieuws uit limburg gaan volgen. Op deze video:

http://www.l1.nl/video/gewonden-bij-ongeval-a2-weert-13-jun-2014

komt een collega met cap en met het gele vest aan voorbij. Ik moest zeggen dat ik daar niet meteen enthousiast van word, ik vind de gele hoes wat lomp ogen en hoewel krijg het idee dat de cap vooral goed staat bij mensen met kort haar, maar wie weet. Tzijn even wat kritische puntjes, maar op die na vind ik het een ENORME verbetering, ben zeer benieuwd hoe het dragen voelt. Niet alleen praktisch gezien maar ook hoe je, je er in voelt.

Zoals sportkleding mijn houding meteen actiever maakt, zo hoop ik ook dat dit uniform zo aanvoelt dat je meteen zin krijgt om de actie in te springen, met wit overhemd, stropdas en platte pet werd dit in elk geval minder gestimuleerd 0098
Vigilat ut quiescant

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #1749 Gepost op: 13 juni 2014, 19:29:06
Citaat van: Gloeilamp link=msg=1276596 date=1402680040
Je kunt voor real-life beelden rustig het 112 nieuws uit limburg gaan volgen. Op deze video:

http://www.l1.nl/video/gewonden-bij-ongeval-a2-weert-13-jun-2014

komt een collega met cap en met het gele vest aan voorbij. Ik moest zeggen dat ik daar niet meteen enthousiast van word, ik vind de gele hoes wat lomp ogen en hoewel krijg het idee dat de cap vooral goed staat bij mensen met kort haar, maar wie weet. Tzijn even wat kritische puntjes, maar op die na vind ik het een ENORME verbetering, ben zeer benieuwd hoe het dragen voelt. Niet alleen praktisch gezien maar ook hoe je, je er in voelt.

Zoals sportkleding mijn houding meteen actiever maakt, zo hoop ik ook dat dit uniform zo aanvoelt dat je meteen zin krijgt om de actie in te springen, met wit overhemd, stropdas en platte pet werd dit in elk geval minder gestimuleerd 0098
Ik vind, zoals al eerder zei, die "pet" maar pet. Liever de gewone baseball cap. Miss kunnen ze nog veranderen?