Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214528 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #1750 Gepost op: 13 juni 2014, 19:36:46
Citaat van: Gloeilamp link=msg=1276596 date=1402680040
...Ik moest zeggen dat ik daar niet meteen enthousiast van word, ik vind de gele hoes wat lomp ogen...

Ach ja, het is tenminste beter dan zo'n slonzig geel hesje O0

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #1751 Gepost op: 13 juni 2014, 19:41:50
Ligt eraan wat voor maat je hebt, mijn eigen hesje zit perfect en is dus niet slonzig. Maar als je er 1 achteruit de auto pakt en die is 3 maten te groot tja...  8)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Gloeilamp

• Surveillant VP
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #1752 Gepost op: 13 juni 2014, 19:42:51
Dat is zeker waar, al vond ik de kleine maat (oftewel goed passend) hesjes met een rits meer dan prima  998765
Vigilat ut quiescant

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #1753 Gepost op: 13 juni 2014, 20:01:32
Citaat van: Daniel! link=msg=1276601 date=1402681006
Ach ja, het is tenminste beter dan zo'n slonzig geel hesje O0

Waarom zo'n hesje. Zit toch geel in de polo.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1754 Gepost op: 13 juni 2014, 21:05:06
Ik zou nog even je vestje bij je houden, het vest voldoet namelijk niet aan de normen voor zichtbaarheidskleding, zelfs niet aan het minimale... Was er al bang voor en had het projectteam hier al over gemaild. Al hadden ze maar de strepen verticaal in plaats van horizontaal gedaan, hadden ze al in ieder geval aan de minimale eisen voldaan. Dit betekent dat bij het werken langs de weg, gewoon nog een zichtbaarheidsvest gedragen moet worden over het VHV heen. Doe je dit niet voldoe je niet aan de ARBO eisen voor het werken langs de weg en het spoor. Bij een incidetn waar schade of letsel uit volgt, heb je geen gebruik gemaakt van een juist PBM en heeft de verzekering redenen om niet uit te keren. En bij controle ben je zelf volledig verantwoordelijk voor een eventueel opgelegde boete.

Voor meer info over de norm zie:
http://www.stichtingimn.nl/aanbesteding/pdf/veiligheidskleding_nen-en_471_rijkswaterstaat_normklasse_2.pdf

Deze norm is inmiddels aangepast naar een nieuwe norm, maar daar kan ik zo snel niets over vinden. De eisen zijn daarin in ieder geval niet naar beneden bij gesteld.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1755 Gepost op: 13 juni 2014, 21:54:43
Nog even een vraagje; komt er een groene hoes voor het VHV tbv de OvD-P? Of moet hij/zij dat oude hesje blijven dragen?

N.a.v. het filmpje..... Ik vind de gele ook wennen, maar niet lelijk op zich.
"Waakzaam & Dienstbaar"

RemcoV

• Forum gebruiker
Reactie #1756 Gepost op: 13 juni 2014, 22:07:29
Citaat van: TDMdR link=msg=1276614 date=1402686306
Ik zou nog even je vestje bij je houden, het vest voldoet namelijk niet aan de normen voor zichtbaarheidskleding, zelfs niet aan het minimale... Was er al bang voor en had het projectteam hier al over gemaild. Al hadden ze maar de strepen verticaal in plaats van horizontaal gedaan, hadden ze al in ieder geval aan de minimale eisen voldaan. Dit betekent dat bij het werken langs de weg, gewoon nog een zichtbaarheidsvest gedragen moet worden over het VHV heen. Doe je dit niet voldoe je niet aan de ARBO eisen voor het werken langs de weg en het spoor. Bij een incidetn waar schade of letsel uit volgt, heb je geen gebruik gemaakt van een juist PBM en heeft de verzekering redenen om niet uit te keren. En bij controle ben je zelf volledig verantwoordelijk voor een eventueel opgelegde boete.

http://www.stichtingimn.nl/aanbesteding/pdf/veiligheidskleding_nen-en_471_rijkswaterstaat_normklasse_2.pdf

Deze norm is inmiddels aangepast naar een nieuwe norm, maar daar kan ik zo snel niets over vinden. De eisen zijn daarin in ieder geval niet naar beneden bij gesteld.

En de kleding van de ambulance verpleegkundige en chauffeur ook niet. En van de bevelvoerder van de brandweer door de rode flap ook niet meer...
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1757 Gepost op: 13 juni 2014, 22:40:19
Citaat van: TDMdR link=msg=1276614 date=1402686306

Het is toch om simpel van te worden....
Er zijn van meerdere kanten dezelfde signalen richting het projectteam gegaan, als je nu (met het huidige uniform) ziet hoe veel collega's het gele hesje ''vergeten'' of gewoon niet aan trekken zou je júist met de invoering van het nieuwe uniform moeten gaan voor een soort ''geen keus'' hoes voor het veiligheidsvest.
Wordt meteen landelijk uitgerold, mooi om al die oude troep landelijk eens de prullenbak in te laten verdwijnen....
We zagen het met de verplichte contourmarkering ook, die was namelijk al in de stripingsvoorschriften voordat/tegelijkertijd met de uitrol van de HONAC- Touran's en Transporters. Hadden ze ook gelijk heel Nederland in het nieuw gestoken gehad.

Al ben ik bang dat het vest zowiezo te kort is en dat je zowiezo niet aan de waardes gaat komen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #1758 Gepost op: 14 juni 2014, 00:15:25
Citaat van: Gloeilamp link=msg=1276596 date=1402680040
Je kunt voor real-life beelden rustig het 112 nieuws uit limburg gaan volgen. Op deze video:

http://www.l1.nl/video/gewonden-bij-ongeval-a2-weert-13-jun-2014

komt een collega met cap en met het gele vest aan voorbij. Ik moest zeggen dat ik daar niet meteen enthousiast van word, ik vind de gele hoes wat lomp ogen en hoewel krijg het idee dat de cap vooral goed staat bij mensen met kort haar, maar wie weet. Tzijn even wat kritische puntjes, maar op die na vind ik het een ENORME verbetering, ben zeer benieuwd hoe het dragen voelt. Niet alleen praktisch gezien maar ook hoe je, je er in voelt.

Zoals sportkleding mijn houding meteen actiever maakt, zo hoop ik ook dat dit uniform zo aanvoelt dat je meteen zin krijgt om de actie in te springen, met wit overhemd, stropdas en platte pet werd dit in elk geval minder gestimuleerd 0098

Van de uitstraling van de collega met de gele hoes en de cap wordt ik ook niet direct zeer enthousiast inderdaad. Weet niet of dit door de cap of de hoes komt..
Wat me verder opvalt is dat een andere collega een wit shirt onder zijn polo draagt. Ik begrijp dat men niet meteen alle witte ondershirts kan aanpassen naar blauwe, maar vraag me wel af in hoeverre men geïnformeerd is over de draagplicht/draagwijze.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #1759 Gepost op: 14 juni 2014, 00:36:29
Citaat van: Meneer link=msg=1276641 date=1402697725
Van de uitstraling van de collega met de gele hoes en de cap wordt ik ook niet direct zeer enthousiast inderdaad. Weet niet of dit door de cap of de hoes komt..
Wat me verder opvalt is dat een andere collega een wit shirt onder zijn polo draagt. Ik begrijp dat men niet meteen alle witte ondershirts kan aanpassen naar blauwe, maar vraag me wel af in hoeverre men geïnformeerd is over de draagplicht/draagwijze.

Blauwe shirts eronder begrijp ik?