Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214512 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1780 Gepost op: 14 juni 2014, 19:39:07
Citaat van: Daniel! link=msg=1276430 date=1402653512
Correct me if I'm wrong, maar je hebt het veiligheidsvest altijd over de polo zitten (draagplicht?) dus vandaar dat een extra pennenzakje op de polo alleen maar extra stof (en dus extra geld) kost.
Op de polo zit geen pennen zakje. Dat zijn lusjes voor de spreeksleutel van de porto. Nu zal er geroepen worden dat je onder het vhv geen harde voorwerpen mag bergen. Klopt, maar als he aan het bureau zit en je hebt je vfhv afgelegd, dan wil je toch de spreeksleutel even kwijt en daarvoor hebben we overal deze lusjes op laten aanbrengen. Handig..... toch?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #1781 Gepost op: 14 juni 2014, 19:40:38
Citaat van: MartinJ link=msg=1276824 date=1402767547
Op de polo zit geen pennen zakje. Dat zijn lusjes voor de spreeksleutel van de porto. Nu zal er geroepen worden dat je onder het vhv geen harde voorwerpen mag bergen. Klopt, maar als he aan het bureau zit en je hebt je vfhv afgelegd, dan wil je toch de spreeksleutel even kwijt en daarvoor hebben we overal deze lusjes op laten aanbrengen. Handig..... toch?

Hartstikke handig. Maak er tijdens ME diensten ook gretig gebruik van. Het opbergen van pennen en boekjes elders dan in je borstzak zal gewoon ff wennen worden. Komt wel goed.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1782 Gepost op: 14 juni 2014, 19:45:34
@MartinJ, kun jij ingaan op de volgende vragen en/of opmerkingen van mijn kant?

Dit n.a.v. De afbeeldingen die ik tot nu toe gezeten heb!

Ik zie een zwarte rand om de ritsen waarvoor is dat?

Het is me opgevallen dat de tekst: "POLITIE" aan de voorzijde geïntegreerd is de bovenste gele lijn en op de achterzijde de tekst er boven staat.
Dit was eerst niet zo, is dat bij kledingstuk (softshell, polo's, VHV en AWJ)?

En was het niet handig om de randen van de tekst: "POLITIE" zwart te maken dan valt het overdag iets beter op. In de typografie noemt men dat outline
 :) :D 0098
[/quote]
"Waakzaam & Dienstbaar"

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1783 Gepost op: 14 juni 2014, 19:46:50
Citaat van: jss179 link=msg=1276530 date=1402671007
Misschien een stukje ductape o.i.d.?

We gaan de boel toch niet nu al saboteren. In 1993 kregen we het nieuwe logo. Ook met een groot logo op de rug van de blouson. De wereld was te klein, want de O zou als schietschijf kunnen dienen. Pak werd aangepast. Enige tijd later kwam het regenjackje op de rug het logo gedrukt en wat denk je de grootste schreeuwers liepen hele dagen in dat regenpak.

Ik weet wat er te doen is tegen zo,n broek met de reflecterende tekst. Je schrijft een briefje en vraagt ontslag aan. Dan hoef je die rotbroek nooit meer aan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #1784 Gepost op: 14 juni 2014, 19:48:52
Citaat van: MartinJ link=msg=1276828 date=1402768010
We gaan de boel toch niet nu al saboteren. In 1993 kregen we het nieuwe logo. Ook met een groot logo op de rug. De wereld was te klein, want de O zou als schietschijf kunnen dienen. Pak werd aangepast. Enige tijd later kwam het regenjackje op de rug het logo gedrukt en wat denk je de grootste schreeuwers liepen hele dagen in dat regenpak.

Ik weet wat er te dien is tegen zo,n broek met de reflecterende tekst. Je schrijft een briefje en vraagt ontslag aan. Dan hoef he die rotbroek nooit meer aan.

;D

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1785 Gepost op: 14 juni 2014, 19:49:52
Citaat van: AureliusM link=msg=1276825 date=1402767638
Hartstikke handig. Maak er tijdens ME diensten ook gretig gebruik van. Het opbergen van pennen en boekjes elders dan in je borstzak zal gewoon ff wennen worden. Komt wel goed.

Straks allemaal een prachtige smartfoon met dicteerfunctie. Past mooi in de dijbeenzakken. Hop, geen pennen meer nodig.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1786 Gepost op: 14 juni 2014, 19:52:44
Citaat van: MartinJ link=msg=1276828 date=1402768010
We gaan de boel toch niet nu al saboteren.
Hoho, rustig aan. Die reactie was volgens mij geplaatst na een opmerking dat het onopvallend reizen met woon/werk verkeer met die broek aan niet meer te doen is. Bijvoorbeeld richting IBT. Met zo'n opvallend politielogo op je broek en een burgerjas eroverheen val je toch wel wat op. Daar was dat stukje ductape voor bedoeld, om het tijdens het reizen van of naar je werk even af te plakken. ;)

Dus niet tijdens je dagelijkse werkzaamheden natuurlijk.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1787 Gepost op: 14 juni 2014, 19:56:04
Citaat van: MartinJ link=msg=1276821 date=1402766742
Dank je. Duidelijkheid alom dus, maar misschien net als bij een nieuwe tv: apparaat uit de doos, stekkers aansluiten en proberen.  Alleen in de papieren snuffelen als het niet goed werkt.

Ja voor dat gedeelte is er duidelijkheid. Voor wat betreft de verdere draagvoorschrift hebben ze gewoon het oude weer gebruikt waar je geen kl*#e aan hebt. Hierin staat dat er in principe geen zichtbare tattoos mogen maar dat er uitzonderingen enz gemaakt kunnen worden.

Dus nu loopt nog altijd de discussie van de geen aanstootgevende tattoos op de armen. Mogen die nu wel of niet zichtbaar. Nog altijd geen duidelijkheid  :-\

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1788 Gepost op: 14 juni 2014, 19:57:52
Oeps, mijn vader dacht ook het nieuwe uniform te krijgen: waarschijnlijk nog niet, ze waren vergeten dat de mensen van de VP ook op straat komen..... Ofwel: ze wisten niet dat die ook moesten.... Of ze nu wel of niet het nieuwe gaan krijgen is nog de vraag...... Foutje!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #1789 Gepost op: 14 juni 2014, 19:59:27
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1276835 date=1402768672
Oeps, mijn vader dacht ook het nieuwe uniform te krijgen: waarschijnlijk nog niet, ze waren vergeten dat de mensen van de VP ook op straat komen..... Ofwel: ze wisten niet dat die ook moesten.... Of ze nu wel of niet het nieuwe gaan krijgen is nog de vraag...... Foutje!
In alle communicatie, van intranet tot in de BUK overleggen is aangegeven dat de VP ze ook krijgt.