Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214503 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1790 Gepost op: 14 juni 2014, 19:59:36
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1276827 date=1402767934
@MartinJ, kun jij ingaan op de volgende vragen en/of opmerkingen van mijn kant?

Dit n.a.v. De afbeeldingen die ik tot nu toe gezeten heb!

Ik zie een zwarte rand om de ritsen waarvoor is dat?

Het is me opgevallen dat de tekst: "POLITIE" aan de voorzijde geïntegreerd is de bovenste gele lijn en op de achterzijde de tekst er boven staat.
Dit was eerst niet zo, is dat bij kledingstuk (softshell, polo's, VHV en AWJ)?

En was het niet handig om de randen van de tekst: "POLITIE" zwart te maken dan valt het overdag iets beter op. In de typografie noemt men dat outline
 :) :D 0098

De zwarte rand is een rubberachtig materiaal dat als afdichting dient ivm lekkage op de naden.

Het verschil in plaats van de tekst aan de voorzijde en achterzijde zit 'm waarschijnlijk in het feit dat je de tekst aan de voorzijde, door de sluiting, niet kunt centreren. Is wel mijn eigen invulling,  want ik heb er eerlijk gezegd niet eerder bij nagedacht.

Je hebt gelijk wat outline betreft,  maar dat heeft alleen zin bij een ondergrond die wat kleur betreft weinig verschilt met de tekst. Een groter kleur verschil tussen het geel en het donkerblauw kan ik me amper voorstellen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1791 Gepost op: 14 juni 2014, 20:00:39
Citaat van: PietjePuk link=msg=1276837 date=1402768767
In alle communicatie, van intranet tot in de BUK overleggen is aangegeven dat de VP ze ook krijgt.

Okee, want de vader van mijn baas is er nu achteraan aan het gaan dat zij het ook krijgen, omdat zij dus niet bij de uitlevering erbij stonden of nergens...
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #1792 Gepost op: 14 juni 2014, 20:02:23
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1276839 date=1402768839
Okee, want de vader van mijn baas is er nu achteraan aan het gaan dat zij het ook krijgen, omdat zij dus niet bij de uitlevering erbij stonden of nergens...
Laat hem even kijken bij bijvoorbeeld de FAQ op intranet, daar staat het ook.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1793 Gepost op: 14 juni 2014, 20:03:19
Citaat van: PietjePuk link=msg=1276840 date=1402768943
Laat hem even kijken bij bijvoorbeeld de FAQ op intranet, daar staat het ook.

Zal het doorgeven!  ;D
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1794 Gepost op: 14 juni 2014, 20:04:16
Citaat van: Red link=msg=1276832 date=1402768364
Hoho, rustig aan. Die reactie was volgens mij geplaatst na een opmerking dat het onopvallend reizen met woon/werk verkeer met die broek aan niet meer te doen is. Bijvoorbeeld richting IBT. Met zo'n opvallend politielogo op je broek en een burgerjas eroverheen val je toch wel wat op. Daar was dat stukje ductape voor bedoeld, om het tijdens het reizen van of naar je werk even af te plakken. ;)

Dus niet tijdens je dagelijkse werkzaamheden natuurlijk.
Ok. Iets duidelijker. Maar dan heb je neem ik aan je koppel ook niet om. Als je die in een rugtas draagt kan daar de dienstbroek ook nog wel bij en trek je een burgerbroek aan om te reizen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #1795 Gepost op: 14 juni 2014, 20:07:41
Citaat van: Maddog30 link=msg=1276833 date=1402768564
Ja voor dat gedeelte is er duidelijkheid. Voor wat betreft de verdere draagvoorschrift hebben ze gewoon het oude weer gebruikt waar je geen kl*#e aan hebt. Hierin staat dat er in principe geen zichtbare tattoos mogen maar dat er uitzonderingen enz gemaakt kunnen worden.

Dus nu loopt nog altijd de discussie van de geen aanstootgevende tattoos op de armen. Mogen die nu wel of niet zichtbaar. Nog altijd geen duidelijkheid  :-\

Feitelijk heeft dit niets met dit uniform en haar draagvoorschrit te maken maar met de. uitvoering van regels over lifestyle. In het voormalige NHN moet je lange mouwen dragen als er een tattoo zichtbaar is, ongeacht de afbeelding.

Maddog30

• Forum gebruiker
Reactie #1796 Gepost op: 14 juni 2014, 20:18:00
Citaat van: MartinJ link=msg=1276845 date=1402769261
Feitelijk heeft dit niets met dit uniform en haar draagvoorschrit te maken maar met de. uitvoering van regels over lifestyle. In het voormalige NHN moet je lange mouwen dragen als er een tattoo zichtbaar is, ongeacht de afbeelding.

Ja dat klopt... En daar staat ook in dat er uitzonderingen gemaakt kunnen worden. Dus is er nog altijd geen duidelijkheid en blijf je overgeleverd aan de mening van een chef BT hierover. Dit werd ook bevestigd door een medewerker van de ACP die tijdens de pas sessies hielp met het aankleden van collega's.  

Zij zei zelfs tegen collega's met tattoos op onderarmen/hele Sleeves dat ze gewoon de korte mouw mogen dragen en als ze er over aangesproken zouden worden door wie dan ook dit op papier gezet moest worden naar haar en dan zou ze gaan kijken hoe en wat ermee gedaan kan worden.

Roy009147

• BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
Reactie #1797 Gepost op: 14 juni 2014, 20:20:30
Citaat van: Red link=msg=1276832 date=1402768364
Hoho, rustig aan. Die reactie was volgens mij geplaatst na een opmerking dat het onopvallend reizen met woon/werk verkeer met die broek aan niet meer te doen is. Bijvoorbeeld richting IBT. Met zo'n opvallend politielogo op je broek en een burgerjas eroverheen val je toch wel wat op. Daar was dat stukje ductape voor bedoeld, om het tijdens het reizen van of naar je werk even af te plakken. ;)

Dus niet tijdens je dagelijkse werkzaamheden natuurlijk.

Ik vind de opmerking dat je niet in de nieuwe broek zou kunnen reizen omdat er politie op staat sowieso een beetje vreemd. Net alsof de blauwe pantalon met zwarte bies niet door iedereen herkend werd als politiebroek. Ook al zou er geen politie op staan (of wordt het flapje weggevouwen of afgeplakt) zal men de broek op den duur gaan herkennen aan bijv. de kniestukken.
Servo Per Amikeco

LuukPol

• Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #1798 Gepost op: 14 juni 2014, 20:47:16
Citaat van: Roy009147 link=msg=1276849 date=1402770030
Ik vind de opmerking dat je niet in de nieuwe broek zou kunnen reizen omdat er politie op staat sowieso een beetje vreemd. Net alsof de blauwe pantalon met zwarte bies niet door iedereen herkend werd als politiebroek. Ook al zou er geen politie op staan (of wordt het flapje weggevouwen of afgeplakt) zal men de broek op den duur gaan herkennen aan bijv. de kniestukken.

Ben ik naïef als ik sowieso het niet snap als je als politiemedewerker niet herkend wil worden?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1799 Gepost op: 14 juni 2014, 20:49:38
Citaat van: Roy009147 link=msg=1276849 date=1402770030
Ik vind de opmerking dat je niet in de nieuwe broek zou kunnen reizen omdat er politie op staat sowieso een beetje vreemd. Net alsof de blauwe pantalon met zwarte bies niet door iedereen herkend werd als politiebroek.
Mwah, met die broek stapte ik nog wel eens op de fiets met een burgerjas eroverheen. Dat zou ik met de nieuwe broek niet zo snel doen. ;)

Citaat van: LuukPol link=msg=1276854 date=1402771636
Ben ik naïef als ik sowieso het niet snap als je als politiemedewerker niet herkend wil worden?
In vrije tijd (of tijdens woon/werk verkeer) heb ik daar geen behoefte aan.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.