Ik werk alleen maar op straat (dat moet blijkbaar benoemd worden als je iets over bikekleding wilt zeggen) en ik ga die bikers er evengoed wel tussenuit pikken hoor.. Al dat gediscussieer dat ze er weer anders uit moeten zien vind ik echt kolder.. Bij een motorkapoverleg of snelle briefing op straat hoef je als biker niet herkenbaar te zijn in een bijzonder tenue. Iedereen weet of hoort te weten dat er bikers zijn. En anders kan dat gewoon benoemd worden.
Zodra we operationeel aan de gang gaan heeft een biker als het goed is een fietshelm op.. En anders zie ik hem wel met zijn fiets.
Ontbreken zowel de helm als de fiets, dan is het op dat moment een collega als alle andere zonder fiets en is het uiterlijke onderscheid ook automatisch niet relevant. Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening.
En over het afplakken van politielogo's met ducttape;
Als jij in je worker over straat gaat met een stuk tape over je logo valt dat ook op. Als iemand dat in de gaten heeft (militairen en andere beroepsgroepen in workers plakken hun kleding namelijk gegarandeerd niet af want die maken er geen punt van dat je kunt zien waar ze dan wel werken) kun je denk ik de vraag of je je schaamt om smeris te zijn ook nog wel verwachten. Als je je zo druk maakt over herkenbaar over straat gaan, dan kleed je je maar om en neem je een tas mee waar je kleding in kan.