Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214494 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1810 Gepost op: 15 juni 2014, 01:14:49
Citaat van: MartinJ link=msg=1276828 date=1402768010
We gaan de boel toch niet nu al saboteren. In 1993 kregen we het nieuwe logo. Ook met een groot logo op de rug van de blouson. De wereld was te klein, want de O zou als schietschijf kunnen dienen. Pak werd aangepast. Enige tijd later kwam het regenjackje op de rug het logo gedrukt en wat denk je de grootste schreeuwers liepen hele dagen in dat regenpak.

Ik weet wat er te doen is tegen zo,n broek met de reflecterende tekst. Je schrijft een briefje en vraagt ontslag aan. Dan hoef je die rotbroek nooit meer aan.
Het gaat niet om het logo, het gaat om het zichtbaarheid van het logo. Bij het oude uniform kon je met een goed vest of jas gewoon over straat met je pantalon eronder. Als er een groot logo op staat kan dat weer niet. Waarom ik in uniform over straat wil? Omdat de heren en dames van de academie zeggen dat je als VP'er geen echte student bent en dus geen recht hebt op een locker, dus je moet wel soms in uniform reizen...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1811 Gepost op: 15 juni 2014, 03:06:14
Ik werk alleen maar op straat (dat moet blijkbaar benoemd worden als je iets over bikekleding wilt zeggen) en ik ga die bikers er evengoed wel tussenuit pikken hoor.. Al dat gediscussieer dat ze er weer anders uit moeten zien vind ik echt kolder.. Bij een motorkapoverleg of snelle briefing op straat hoef je als biker niet herkenbaar te zijn in een bijzonder tenue.  Iedereen weet of hoort te weten dat er bikers zijn. En anders kan dat gewoon benoemd worden.

Zodra we operationeel aan de gang gaan heeft een biker als het goed is een fietshelm op.. En anders zie ik hem wel met zijn fiets.
Ontbreken zowel de helm als de fiets, dan is het op dat moment een collega als alle andere zonder fiets en is het uiterlijke onderscheid ook automatisch niet relevant.  Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening.

En over het afplakken van politielogo's met ducttape;
Als jij in je worker over straat gaat met een stuk tape over je logo valt dat ook op. Als iemand dat in de gaten heeft (militairen en andere beroepsgroepen in workers plakken hun kleding namelijk gegarandeerd niet af want die maken er geen punt van dat je kunt zien waar ze dan wel werken) kun je denk ik de vraag of je je schaamt om smeris te zijn ook nog wel verwachten. Als je je zo druk maakt over herkenbaar over straat gaan, dan kleed je je maar om en neem je een tas mee waar je kleding in kan.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #1812 Gepost op: 15 juni 2014, 06:26:34
Citaat van: kaasje link=msg=1276914 date=1402787689
Het gaat niet om het logo, het gaat om het zichtbaarheid van het logo. Bij het oude uniform kon je met een goed vest of jas gewoon over straat met je pantalon eronder. Als er een groot logo op staat kan dat weer niet. Waarom ik in uniform over straat wil? Omdat de heren en dames van de academie zeggen dat je als VP'er geen echte student bent en dus geen recht hebt op een locker, dus je moet wel soms in uniform reizen...

Nieuwe uniform is lekker vormbaar. Oftewel, vanaf dan kun je gemakkelijk de broek en polo in een tas vouwen en in burger reizen, zonder dat je bang hoeft te zijn dat alles gekreukt is. Ik lees regelmatig dat je post dat het reizen in uniform zo lastig gaat, maar vraag me af waarom je dat überhaupt zou doen. Gewoon een tas mee en even 5 minuten omkleden. omkleden.

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #1813 Gepost op: 15 juni 2014, 11:07:21
Citaat van: Maarten link=msg=1276905 date=1402782957
Ik heb het over de mensen die dagelijks buiten komen om naar afspraken te gaan etc., gewoon executief politiemens zijn en dus in voorkomende gevallen ook als zodanig zullen optreden. Natuurlijk kan dat in pantalon en overhemd, maar de vraag was welke jas daar straks boven gedragen wordt O0

Volgens mij is bepaald dat het huidige uniform in zijn geheel blijft bestaan, dus ook de jas. Gewoon de oude jas verwacht ik.

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #1814 Gepost op: 15 juni 2014, 11:10:28
Citaat van: Meneer link=msg=1276933 date=1402806394
Nieuwe uniform is lekker vormbaar. Oftewel, vanaf dan kun je gemakkelijk de broek en polo in een tas vouwen en in burger reizen, zonder dat je bang hoeft te zijn dat alles gekreukt is. in Ik lees regelmatig dat je post dat het reizen uniform zo lastig gaat, maar vraag me af waarom je dat überhaupt zou doen. Gewoon een tas mee en even 5 minuten omkleden. omkleden.

Alsof een burger nu niet door heeft wat een blauwe broek met zwarte bies betekend...

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1815 Gepost op: 15 juni 2014, 12:31:56
Citaat van: ReinierNH link=msg=1276930 date=1402794374
Ik werk alleen maar op straat (dat moet blijkbaar benoemd worden als je iets over bikekleding wilt zeggen) en ik ga die bikers er evengoed wel tussenuit pikken hoor.. Al dat gediscussieer dat ze er weer anders uit moeten zien vind ik echt kolder.. Bij een motorkapoverleg of snelle briefing op straat hoef je als biker niet herkenbaar te zijn in een bijzonder tenue.  Iedereen weet of hoort te weten dat er bikers zijn. En anders kan dat gewoon benoemd worden.

Zodra we operationeel aan de gang gaan heeft een biker als het goed is een fietshelm op.. En anders zie ik hem wel met zijn fiets.
Ontbreken zowel de helm als de fiets, dan is het op dat moment een collega als alle andere zonder fiets en is het uiterlijke onderscheid ook automatisch niet relevant.  Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening.

Amen! Ik val in herhaling, maar ik vind die onderscheidingsdrang ook een beetje irritant worden nu. We zijn allemaal professionals die voldoende zelfstandig kunnen nadenken, mits hele zwaar wegende redenen ben ik voor uniformiteit. Of je nou een biker bent of 'slechts' een BPZ'er.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #1816 Gepost op: 15 juni 2014, 13:45:28
Tenzij, ipv mits!
--Niets is wat het lijkt--

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #1817 Gepost op: 15 juni 2014, 13:54:12
Ik ben zelf biker maar snap niet dat er nu nog mensen met onderscheidingsdrang zijn. Zeker nu het nieuwe uniform in de bpz zijn intrede doet. Het bikeuniform is toen juist gemaakt omdat het oude bpz uniform niet handig was om in te fietsen.

Biker zijn is niets anders als politie te fiets. Sommigen vergeten dat en zien t als een soort eliteclub, die zich blijkbaar moeten onderscheiden. Als je niet eens weet dat je collega biker is lijkt het me dat je nog eens een voorstelrondje moet doen.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #1818 Gepost op: 15 juni 2014, 14:10:38
Citaat van: EvEs link=msg=1277008 date=1402833252
Ik ben zelf biker maar snap niet dat er nu nog mensen met onderscheidingsdrang zijn. Zeker nu het nieuwe uniform in de bpz zijn intrede doet. Het bikeuniform is toen juist gemaakt omdat het oude bpz uniform niet handig was om in te fietsen.

Biker zijn is niets anders als politie te fiets. Sommigen vergeten dat en zien t als een soort eliteclub, die zich blijkbaar moeten onderscheiden. Als je niet eens weet dat je collega biker is lijkt het me dat je nog eens een voorstelrondje moet doen.

O0

Ik heb als biker geen drang om mezelf te onderscheiden. Dat doe ik wel met extra aanhoudingen...  :P

Het enige waar ik bang voor ben is dat de kleding niet geschikt is om de hele dag in te fietsen. Uniformiteit is prima, daar is het uniform ook voor bedoeld. Alleen had ik graag kleding gezien wat gemaakt is om in te fietsen.

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #1819 Gepost op: 15 juni 2014, 15:01:59

O0

Ik heb als biker geen drang om mezelf te onderscheiden. Dat doe ik wel met extra aanhoudingen...  :P

Het enige waar ik bang voor ben is dat de kleding niet geschikt is om de hele dag in te fietsen. Uniformiteit is prima, daar is het uniform ook voor bedoeld. Alleen had ik graag kleding gezien wat gemaakt is om in te fietsen.

Ja aanhoudingen en mini's haha.

Ze zeggen dat de aanbesteding is gestopt omdat de nieuwe kleding zou voldoen. Daar ga ik dan maar vanuit totdat ik er zelf in fiets. Ik ben vaak geneigd eerst m'n mening klaar te hebben voordat ik het zelf heb getest, maar laat ik ze nu het voordeel van de twijfel geven.