Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214422 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1870 Gepost op: 18 juni 2014, 16:47:17
Het blijft zanikken over de cap. Niet stoer genoeg, lijkt te veel op den baseball cap, had liever een baseball cap gehad, had liever een schuitje, had liever baret. Enz enz. Zoveel mensen zoveel meningen.

De oude pet was niet praktisch voor het dagelijkse werk. Viel van je kop, moest je vasthouden met harde wind enz. Dat geldt deels ook voor het schuitje. Was tot halverwege de jaren zestig ook in gebruik bij de rijkspolitie.  Ken nog diverse dienders die deze gedragen hebben. Allemaal vonden ze het ondingen en verbaasden ze zich er over dat het ding misschien opnieuw ingevoerd zou worden. Ken door mij hobby ook wat bui enlandse dienders die een schuitje dragen. Ook van hen weet ik dag het alleen blijft zitten als je staat, zit of rustig loopt.  Bij alle andere activiteiten moet je het ding af nemen of vast houden,. Vind ik niet handig.

De nieuwe cap zit in in ieder geval beter. Biedt meer bescherming tegen regen, hagel, zon in het gezicht dan het schuitje of baret en daar hebben de dragers van het OPU in ons land toch mee te maken. Een beetje arbo dus. Het overgrote deel heeft gekozen voor de cap. En voor wie verwijst naar stoere uitstraking van dienders in andere landen: de cap is rechtstreeks afgeleid van de Spaanse politie.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1871 Gepost op: 18 juni 2014, 20:08:59
Point taken, case closed!  O0

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #1872 Gepost op: 18 juni 2014, 20:46:11
Citaat van: MartinJ link=msg=1278118 date=1403102837
Het blijft zanikken over de cap. Niet stoer genoeg, lijkt te veel op den baseball cap, had liever een baseball cap gehad, had liever een schuitje, had liever baret. Enz enz. Zoveel mensen zoveel meningen.

De oude pet was niet praktisch voor het dagelijkse werk. Viel van je kop, moest je vasthouden met harde wind enz. Dat geldt deels ook voor het schuitje. Was tot halverwege de jaren zestig ook in gebruik bij de rijkspolitie.  Ken nog diverse dienders die deze gedragen hebben. Allemaal vonden ze het ondingen en verbaasden ze zich er over dat het ding misschien opnieuw ingevoerd zou worden. Ken door mij hobby ook wat bui enlandse dienders die een schuitje dragen. Ook van hen weet ik dag het alleen blijft zitten als je staat, zit of rustig loopt.  Bij alle andere activiteiten moet je het ding af nemen of vast houden,. Vind ik niet handig.

De nieuwe cap zit in in ieder geval beter. Biedt meer bescherming tegen regen, hagel, zon in het gezicht dan het schuitje of baret en daar hebben de dragers van het OPU in ons land toch mee te maken. Een beetje arbo dus. Het overgrote deel heeft gekozen voor de cap. En voor wie verwijst naar stoere uitstraking van dienders in andere landen: de cap is rechtstreeks afgeleid van de Spaanse politie.

Eens, een baret zat helaas niet tussen de keuzes maar het is echt 10x beter dan de platte pet. Ben overigens blij dat die niet verdwijnt want het tuniek icm met pet blijf ik mooi vinden.

Chazia

• Forum gebruiker
Reactie #1873 Gepost op: 18 juni 2014, 22:17:32
Citaat van: MartinJ link=msg=1278118 date=1403102837

Ja oke, ik begrijp het nu beter, bedankt voor de uitleg.O0 Ik denk dat het gewoon even wennen is.
eat or be eaten

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1874 Gepost op: 19 juni 2014, 09:52:08
Even een vraagje, hoe zit het met de regenbroek? De oude broek past qua kleurstelling niet bij het nieuwe uniform en past wellicht geeneens? Komt daar ook wat nieuws voor?
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #1875 Gepost op: 19 juni 2014, 22:04:48
Moet bekennen dat ik dat ding in bijna 10 jaar misschien 1x gedragen heb.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #1876 Gepost op: 19 juni 2014, 22:07:40
Ik heb liever even een natte broek, dan een zweterig plakkend gevoel dankzij de niet ademende regenbroek. Zit nog in de verpakking...

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #1877 Gepost op: 19 juni 2014, 22:08:04
ik nog nooit in al die 8 jaar.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #1878 Gepost op: 19 juni 2014, 22:53:53
Ik heb niet eens een regenbroek :|

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1879 Gepost op: 20 juni 2014, 09:10:45
Ik denk dat de broek, behorend bij het OPU, genoeg waterafstotend is. Dus we hebben geen aparte regenbroek meer nodig.

En . . . 'een goede diender wordt niet nat' . . .
"Waakzaam & Dienstbaar"