Terecht is opgemerkt dat er kleurverschil tussen de gele banen op een aantal VHVen en de overige kleding. Dit was de eerste levering, die o.a. gebruikt is bij de presentatie in Maastricht. Dit is al bekend bij DPU en besproken met de fabrikant.
Je krijgt het VHV alleen uitgereikt als je het oude inlevert. Ik had mijn oude vest niet mee bij de presentatie en kreeg dus geen nieuw vest mee.
Dan even een rebus over het tactische vest. VHV+harnas= tactisch vest. De oude tactische vesten zijn of zullen op korte termijn uit de roulatie genomen worden en vervangen door de harnassen. Een aantal keren is al gemeld dat de traumaplaten verwijderd zijn. In dat geval biedt het vest dis niet meer bescherming dan een VHV. In de meeste gevallen zijn de platen er uitgehaald door facilitair medewerkers in opdracht van....? Maar ik ken ook gevallen van dienders die ze verwijderden omdat de platen zo zwaar waren. Dom natuurlijk, maar als je niet wordt uigelegd waarvoor ze dienen.
Er wordt gevraagd naar foto's van de softshell. Het lijkt me toch dat deze al uitgereikt zijn. Komende week is er een POPU overleg, waarbij de stand van zaken mbt de uitrol wel besproken zal worden. Heb overigens vakantie en ben er dus niet bij.
Kan me overigens wel voorstellen dat niemand die nu draagt omdat het gewoon te warm is. Kan me wel voorstellen dat ze het AWJ mee hebben als regenjack. Heb er zelf ook al mee in plensbuien gestaan. Capuchon uit het het opbergvakje halen, vastklikken met de drukknopen en hop... een keurig regenjack.
Ik vraag me af of dit topic ook gelezen wordt door dames. Bij het HUNP dragen veel dames een herenbroek. Is bij het POPU niet nodig om dat er verschillende pasvormen zijn. Tijdens de winkelsessies waren ze volgens mij allemaal tevreden, maar ben wel benieuwd hoe het nu voor grotere groepen damens opgaat.