Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214263 keer)

0 gebruikers (en 29 gasten bekijken dit topic.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2050 Gepost op: 8 juli 2014, 13:54:47
Tsja het bekende fixeren en controleren verhaal. Wordt weleens vaker verward ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Martin M.

• BvP/ Lid Mobiele Eenheid
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #2051 Gepost op: 8 juli 2014, 14:51:43
Citaat
ze hebben de pet niet op
:-X

Citaat
Sorry maar de manier waarop ze deze jongen aanhouden bijvoorbeeld. Ik hoop niet dat u het ook op deze manier aangeleerd heeft gekregen.

Als de jongen echt kwaad in de zin had, had die agent gestrekt gelegen. Nu was het een hoop 'blabla'. Maar 1 kopstoot en die agent ging neer, tenzij zijn neus harder is dan het voorhoofd van die jongen.
Natuurlijk kan een mens zich niet overal op voorbereiden, maar de tijd die de agenten nemen en de manier waarop ze hem vast pakken vind ik wel raar.
Volgens mij krijgen we met zijn allen hele andere technieken aangeleerd.

Mindere goden dan u doen het wel eens anders. Niet alle situaties gaan zoals u het geleerd heeft en neem het ze eens kwalijk met 38 uur IBT per jaar waarvan het afgelopen jaar meer dan de helft opgesoupeerd werd door Mentale Weerbaarheid. Verder  heeft uw reactie, naar mijn mening, een hoog "geen stijl.nl reactie" gehalte.

Maar goed de polo...

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #2052 Gepost op: 8 juli 2014, 15:12:36
Citaat van: Cabo link=msg=1282603 date=1404816806
Sorry maar de manier waarop ze deze jongen aanhouden bijvoorbeeld. Ik hoop niet dat u het ook op deze manier aangeleerd heeft gekregen.

Als de jongen echt kwaad in de zin had, had die agent gestrekt gelegen. Nu was het een hoop 'blabla'. Maar 1 kopstoot en die agent ging neer, tenzij zijn neus harder is dan het voorhoofd van die jongen.
Natuurlijk kan een mens zich niet overal op voorbereiden, maar de tijd die de agenten nemen en de manier waarop ze hem vast pakken vind ik wel raar.
Volgens mij krijgen we met zijn allen hele andere technieken aangeleerd.

Als u verder niks raars aan het ontopic gedeelte ziet: ze hebben de pet niet op ;)

Met spoed uit de auto gesprongen misschien.   ;)

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #2053 Gepost op: 8 juli 2014, 19:24:24
Citaat van: Martin M. link=msg=1282592 date=1404813499
Ik zie niets raars aan het filmpje.

Maar on topic.
 Ja heus draag ik zomers een donker shirt en zeker voel ik verschil. Ik schrijf niet zo maar iets...

Ik ook niet: want ik zit nu ook zomers met 30+ graden en het huidige vest aan op de bike. Warm? Ja! Klagen? Nee!

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #2054 Gepost op: 8 juli 2014, 19:24:51
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1282571 date=1404798213
Eerste filmpje van nieuwe uniform in actie?

http://www.youtube.com/watch?v=Fx8dDb4LYzo

Het nieuwe tenue ziet er in aktie ook mooi uit zeg ik als stemmer voor het geheel gele bovenvlak. Wat betreft het filmpje: Waarom zie je nooit filmpjes van hoe 18-jarigen met de politie omgaan? Het zijn lang niet allemaal lieverdjes neemt u maar van mij aan.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2055 Gepost op: 8 juli 2014, 22:25:09
Citaat van: Martin M. link=msg=1282617 date=1404823903
:-X

Mindere goden dan u doen het wel eens anders. Niet alle situaties gaan zoals u het geleerd heeft en neem het ze eens kwalijk met 38 uur IBT per jaar waarvan het afgelopen jaar meer dan de helft opgesoupeerd werd door Mentale Weerbaarheid. Verder  heeft uw reactie, naar mijn mening, een hoog "geen stijl.nl reactie" gehalte.

Maar goed de polo...

Mag u vinden. Ik zie mij zelf ook niet als een uitmuntende collega, maar als u deze manier van aanhouden verdedigd, hoop ik nooit met u in een zelfde dienstauto te stappen. Ik acht het belangrijk dat een collega voor zijn eigen veiligheid kan zorgen. De collega ziet er niet uit alsof hij voor het eerst op straat staat en ik zie het gebrek aan IBT niet als reden om een persoon die ik mee wil nemen om de nek te gaan hangen. Te weinig IBT krijgt elke agent.

Bovendien is het volgens mij een tenuevoorschrift om de pet te dragen (corrigeer mij als ik het verkeerd heb), dus als u het ook nog eens normaal vind dat deze niet gedragen wordt, dan moet u bij uzelf te raden gaan of u het juiste (uniform)beroep heeft gekozen.
Begrijp me niet verkeerd, ik draag ook niet altijd mijn hoofddeksel, maar dat maakt het nog niet normaal om te doen.

En om het over de polo te hebben. Ik heb vaak zat met 30+ graden een donkere polo aan, heb nooit het gevoel gehad dat ik het te warm had door de kleur van mij kleding. Maar dit is persoonsafhankelijk, maar wanneer draag je dan welke kleur? Over witte kleding zeurt men weer over de vlekken. Er is altijd wel iemand die over welke kleur dan ook klaagt.

Martin M.

• BvP/ Lid Mobiele Eenheid
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #2056 Gepost op: 8 juli 2014, 23:14:39
 98uiye Let's agree to disagree.

Het was trouwens slechts een vraag aan de persoon die aan het proces heeft deelgenomen en het was geen klagen. Daarnaast had ik het over een gespiegelde kleurstelling. U kwam met wit. Het gele shirt met donkere strepen zou dan naar wens tussen 1 april en 1 oktober gedragen kunnen worden. Er zou dan ook geen lange mouw versie van hoeven komen.

Citaat
Ik heb vaak zat met 30+ graden een donkere polo aan
In het huidige uniformreglement is voor de BPZ geen plaats voor een donkere polo. Dus ik neem aan dat u van het verkeer dan wel hondengeleider bent?

Be it as it may. Een nekklem is in mijn 14 jaar op straat een effectief middel gebleken en ik heb niemand horen klagen.

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #2057 Gepost op: 8 juli 2014, 23:25:02
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1282571 date=1404798213
Eerste filmpje van nieuwe uniform in actie?

http://www.youtube.com/watch?v=Fx8dDb4LYzo

Is Landgraaf als ik het goed zie. Tricky irt eigen veiligheid van de collega met name. Filmpjes lijken al snel proportioneel discutabel. Maarrrr we weten allemaal dat de filmpjes nooit het hele verhaal laten zien, wij kennen de voorgeschiedenis van jongeheer 'ik sjla je voor de bek' niet. Een ding is zeker dit is waar het OPU voor bedoeld is, zoals ome Gerrit het mooi omschreef.

Nog een leuk puntje....zichtbare tatoeage...lange mouwen. Korte mouw komt nog in 2 mouwlengtes, voor die tatoeages op de bovenarm. Houd er vast rekening bij het bestellen. Ben benieuwd naar de eerste bondszaak omtrent. Zittend personeel zou uitgezonderd worden, toch?

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2058 Gepost op: 9 juli 2014, 00:20:46
Citaat van: Martin M. link=msg=1282701 date=1404854079
98uiye Let's agree to disagree.

Het was trouwens slechts een vraag aan de persoon die aan het proces heeft deelgenomen en het was geen klagen. Daarnaast had ik het over een gespiegelde kleurstelling. U kwam met wit. Het gele shirt met donkere strepen zou dan naar wens tussen 1 april en 1 oktober gedragen kunnen worden. Er zou dan ook geen lange mouw versie van hoeven komen.
In het huidige uniformreglement is voor de BPZ geen plaats voor een donkere polo. Dus ik neem aan dat u van het verkeer dan wel hondengeleider bent?

Be it as it may. Een nekklem is in mijn 14 jaar op straat een effectief middel gebleken en ik heb niemand horen klagen.

Allereerst mag u tegen mij wel je zeggen. Zo oud ben ik niet. Zelf gebruikte ik wit als eigen voorbeeld, bedoelde er niet mee te zeggen dat u dat voorstelde. Er had evengoed lichtblauw kunnen staan.
De datum is een optie, echter ben ik van mening dat je wel een lange mouwen versie moet hebben, want wat als de een het koud heeft? Het is immers 's niet altijd 20+ graden. En gezien de uniformiteit zal men toch beiden een gelijkend uniform aan moet hebben.

Negatief, werk momenteel bij de KMar.

En dat een nekklem bij u wel al 14 jaar werkt, zal misschien te maken hebben met uw eigen lichaamslengte en/of gewicht met mogelijk een juiste techniek.
Echter zoals u zelf kan zien past de agent deze nekklem(of keelgreep?) in het filmpje het, naar mijn mening, niet goed toe. Het heeft in ieder geval niet het gewenste effect (tenzij de bedoeling was om die jongen recalcitrant te maken). Bovendien gezien DEZE situatie vind ik het onveilig hoe zij gepositioneerd staan terwijl dit, nogmaals vind ik, onnodig was.

Maar mogelijk bent u het nog steeds oneens en zullen wij dit blijven. Even goede vrienden.

Over de kleurstelling van het uniform van de politie gesproken, acht ik de kans klein dat in de toekomst Nederland van de Europese (blauwe) norm afwijkt. Recentelijk zijn ook Bulgarije en Duitsland overgestapt op blauw. Geen idee of hier afspraken over zijn, maar het is wel opmerkelijk toch?

De KMar zal overigens in de nabije toekomst licht blauwe polo's gaan krijgen. Volgens mij is het de bedoeling dat het nieuwe uniform op de eerst volgende wapendag gepresenteerd wordt.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #2059 Gepost op: 9 juli 2014, 01:35:16
Een reactie op de vraag of er gedacht is aan een gele polo ivm de warmte. Voor zover ik weet niet. Het idee is in ieder geval niet in het POPU ter sprake geweest.

In een eerder stadium,  toen het net rond was dat er een operationele broek mocht komen, kwam er een ontwerp van een polo langs dat gebaseerd was op een Spaanse polo. Was met een geheel gele bovenkant.  We waren dus nog bezig met de broek  en alles moest met mate doorgevoerd worden. Daarom werd er slechts heimelijk over een polo gesproken. In andere kleuren .... dat zou een revolutie zijn. Opeens was er echter sprake van een compleet nieuwe uniform. Om praktische reden ging mijn voorkeur naar uit naar een compleet gele bovenzijde. Bij woelingen zou je in dan ongemerkt de ME tussen de bpz kunnen laten instromen.  Bpz terugtrekken en dan omhangen.
De meerderheid koos echter voor de twee gele strepen. Die ik overigens wel mooier vind.

Vanwege het feit dat men in Spanje ook donkerblauw draagt is er door mij nooit aan lichtere kleuren gedacht. Overigens ook in veel Amerikaanse korpsen draagt men donkere shirts in gebieden waar het over het algemeen warmer is dan bij ons.

Wat betreft uniformiteit.  Er is niet bepaald wanneer je korte of lange mouwen draagt. Tenzij tattoos zichtbaar zijn. Stel dat ik mijn polo met korte mouwen aan wil en dienst heb met een vrouwelijke collega die het altijd koud heeft en haar AWJ aan wil dan zit de uniformiteit nu in hetzelfde kleur en lijnenspel. We hebben als geuniformeerden in het POPU enorm gepleit voor het weglaten van geneuzel in de regelgeving.

Nb het voorbeeld van de kouwelijke vrouwelijke collega is puur fictief. Ik weet niet wat de stand van zaken is mbt een bondszaak over zichtbare tattoos
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.