Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214213 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Reactie #2100 Gepost op: 12 juli 2014, 23:15:01
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1283344 date=1405192885
Bij ons binnen de DCIV, zijn ook HIP en CP OvD-P. Krijgen die dan ook het OPU??

Ik heb begrepen dat zij ook een OPU krijgen, omdat ze op straat werken.
"Waakzaam & Dienstbaar"

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #2101 Gepost op: 13 juli 2014, 00:38:31
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1283274 date=1405166879
Vraagje, voorheen waren er verschillende petten in omloop. Ik bedoel op de klep kon je zien of iemand, inspecteur, hoofdinspecteur of commisaris was. Is het bij de huidige cap weer zo of is er een voor allen :D Niet dat ik het wil hoor, maar just nice to know.
Goede vraag, ik gok dat de nieuwe cap op termijn een aanpassing krijgt waardoor je de rangen vanaf schaal 9 kunt onderscheiden ;-)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2102 Gepost op: 13 juli 2014, 14:22:09
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1283344 date=1405192885
Bij ons binnen de DCIV, zijn ook HIP en CP OvD-P. Krijgen die dan ook het OPU??

Gelukkig komt het functie-huis er aan, dan hebben ze voldoende aan het gewone oude uniform...
Gekke gedoe met al die verschillende rangen in de (voormalige) regio's, terwijl ze dezelfde werkzaamheden verrichten...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #2103 Gepost op: 16 juli 2014, 09:43:13
Het OPU is bestemd voor iedereen met een rol in het operationele proces volgens het opschalingsprotocol van de NP. Dus ook HIP's en CVP's gaan het pak krijgen. Mijn chef basisteam rekent daar tenminste erg op.

Er komen geen versierselen op de cap. In het POPU hebben we daar ernstig gediscussieerd over de voors en tegens. Het is een werkpak dat geen franje behoeft. Daarom ook geen politiebrevet op dit pak. De ROT's* zijn voldoende. Daarnaast is deze opsmuk erg duur.

Reinier dank voor de steun over het dragen. De cap zit prettig en blijft bij het meeste werk ook gewoon zitten. Dit in tegenstelling tot de platte pet. Zeker het model dat de laatste jaren is verstrekt is een onding. De opstaande rand is te laag waardoor je het ding aan moet trekken om te voorkomen dat deze afvalt. Je ziet het ook bij iedereen die deze wel draagt, de zijkanten van het platte deel gaan omhoog staan.

Het verplicht dragen van de cap heeft ook iets met de arbo te maken. Het beschermt je tegen weersinvloeden.  Mede daarom ga ik de cap dragen om verbranding van de huid op het bolletje bij zonnig weer te voorkomen. Ook bij neerslag vind ik de cap prettig. Daarom had ik bij het HUNP ook altijd een cap mee.Ik heb voor mijn leeftijd nog redelijk wat haar en heb niet de behoefte dat er top op de huid af te maaien. Ik heb een zeer aantrekkelijke kapster aan wie ik het knippen overlaat.

* Rangonderscheidingstekens
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

rrpd

• Gast
Reactie #2104 Gepost op: 17 juli 2014, 09:37:42
Er is dus kennelijk over nagedacht en een keuze in gemaakt.
Persoonlijk vind ik het wel jammer. Het is altijd wel handig als je bij een incident komt in een ander gebied, dat je direct aan de gouden streep op de pet kan zien wie de chef van dienst is.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2105 Gepost op: 17 juli 2014, 10:15:46
En het groene hesje cq persoon met een kroontje op de schouders? Want van achter zie je die gouden streep toch niet!

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2106 Gepost op: 17 juli 2014, 10:25:30
Van achter zie je de streep niet, maar in het huidige uniform geldt gewoon dat degene die de pet draagt in de regel de chef is. De rest heeft de pet niet op ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2107 Gepost op: 17 juli 2014, 10:26:00
Citaat van: rrpd link=msg=1283942 date=1405582662
Er is dus kennelijk over nagedacht en een keuze in gemaakt.
Persoonlijk vind ik het wel jammer. Het is altijd wel handig als je bij een incident komt in een ander gebied, dat je direct aan de gouden streep op de pet kan zien wie de chef van dienst is.
Leiderschap straal je uit!
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #2108 Gepost op: 17 juli 2014, 10:49:56

Moet meteen denken aan termen als persoonlijk leiderschap, professionele ruimte etc...het is toch zo dat iedere diender in de NP leiding moet kunnen geven.... >:D trouwens degene met gezond boeren verstand zijn sowieso vaak de beste leidinggevenden is mijn ervaring......

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2109 Gepost op: 17 juli 2014, 11:29:21
Nou met mijn 2 streepjes hoef ik weinig leiding te geven hoor :)
Hobby Bobby eenheid Den Haag