Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214127 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #2190 Gepost op: 5 augustus 2014, 09:24:22

Het nieuwe motorpak(Richa) is minder warm als de oude Stadler. Ik had onder het oude Stadler pak ook bijna alleen maar een polo aan.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #2191 Gepost op: 5 augustus 2014, 09:26:37
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1287399 date=1407192100
Met deze kleding lijken ze nog meer erop:

Het zou toch wat zijn als zij een "zaak" beginnen te de politie over het feit dat ons nieuwe pak te veel lijkt op dat van hun. Ik denk dat de politie dan een probleem heeft, aangezien hun al jaren dit kledingpakket dragen.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #2192 Gepost op: 5 augustus 2014, 09:31:19
Enne... waar komt 1 van de leveranciers van het nieuwe uniform vandaan................ Juist.............

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2193 Gepost op: 5 augustus 2014, 09:33:00
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1287422 date=1407223597
Het zou toch wat zijn als zij een "zaak" beginnen te de politie over het feit dat ons nieuwe pak te veel lijkt op dat van hun. Ik denk dat de politie dan een probleem heeft, aangezien hun al jaren dit kledingpakket dragen.
Of de politie geeft hun een (veel te dure) nieuwe outfit en het is klaar
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #2194 Gepost op: 5 augustus 2014, 10:06:12
Citaat van: kaasje link=msg=1287426 date=1407223980
Of de politie geeft hun een (veel te dure) nieuwe outfit en het is klaar

Idee; wit hemd, blauwe broek  :D

ReinierNH

• Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • Noodhulp
Reactie #2195 Gepost op: 5 augustus 2014, 18:56:37
Ik denk dat dit koffiedik kijken is. Ik geloof niet dat een shantikoor  erop uit is een zaak tegen de politie aan te spannen.. Daarnaast is de merkbescherming lijkt mij meer om tegen te gaan dat particuliere beveiligingsinstanties e.d. weer beginnen te kopiëren.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #2196 Gepost op: 5 augustus 2014, 19:04:23
Ja maar het uniform is ontwikkeld door het koor dus lijkt me dat de beveiligingsbedrijven toestemming vragen aan het koor ipv politie want het koor was het eerst.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #2197 Gepost op: 5 augustus 2014, 19:15:15

Het is niet altijd een wedstrijdje over: "wie het eerst is"  Overigens weet niemand of er überhaupt met het betreffende zangkoor gesproken is?

Het nieuwe uniform is gewoon auteursrechtelijk beschermt, dus eventueel kopieergedrag kan ook gewoon aangepakt worden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #2198 Gepost op: 5 augustus 2014, 19:24:30
Citaat van: jelte link=msg=1287512 date=1407258263
Ja maar het uniform is ontwikkeld door het koor dus lijkt me dat de beveiligingsbedrijven toestemming vragen aan het koor ipv politie want het koor was het eerst.

Aan 'lijkt me' heb je in deze discussies niets, aangezien eea wettelijk is vastgelegd (dat is overigens gewoon voor een ieder in te zien en via google eenvoudig te vinden O0). Een beveiligingsbedrijf moet het ontwep voor hun uniformen laten goedkeuren door het ministeri van Veiligheid en Justitie. Zelfs als het politieuniform niet auteursrechtelijk beschermd was, kan op die manier gelijkenis worden tegengehouden.

http://justis.nl/producten/particuliere%2Dbeveiliging%2Den%2Drecherche/uniform/
Senior GGP / Oost-Brabant

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #2199 Gepost op: 5 augustus 2014, 20:35:59
Heb het nagekeken maar het auteursrecht is automatisch en er geen register. Degene die er anders over denken eerst maar eens Wikipedia of auteursrecht.nl nalezen. Het auteursrecht is wel overdraagbaar. Als de politie besluit dat het uniform van het koor teveel lijkt op het nieuwe uniform van de politie dan hebben ze zelf het auteursrecht overtreden. Het is een creatie die in eerste instantie is gedaan door het koor of zelfs een persoon. Als ik bv een uniform bedenk voor een vereniging en ik draag het niet schriftelijk over Dan blijft het auteursrecht bij mij. Ben benieuwd hoe dit afloopt.