Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214138 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #2200 Gepost op: 5 augustus 2014, 22:47:01
Citaat van: jelte link=msg=1287529 date=1407263759
Heb het nagekeken maar het auteursrecht is automatisch en er geen register. Degene die er anders over denken eerst maar eens Wikipedia of auteursrecht.nl nalezen. Het auteursrecht is wel overdraagbaar. Als de politie besluit dat het uniform van het koor teveel lijkt op het nieuwe uniform van de politie dan hebben ze zelf het auteursrecht overtreden. Het is een creatie die in eerste instantie is gedaan door het koor of zelfs een persoon. Als ik bv een uniform bedenk voor een vereniging en ik draag het niet schriftelijk over Dan blijft het auteursrecht bij mij. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Je verwart auteursrecht met merk/modelrecht, een uniform is een merk/model (technisch-/grafische object) en dat zal in een modeldepot moeten worden gedeponeerd. Hetgeen overigens ook recent met het landelijke BOA uniform is gebeurd maar ook in het verleden het politielogo, de bzk striping etc.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #2201 Gepost op: 5 augustus 2014, 23:08:42
Ik verwarde het niet er werd hier gesproken over auteursrecht en die hoef je niet aan te vragen. Het model zal het probleem ook niet zijn. Het zijn die gele strepen waardoor iedereen straks de politie zal herkennen. Weet ook niet of je zomaar iemands anders idee als jouw merk/logo mag deponeren en dan tegen degene die niet zoveel centjes had zeggen en nu mag je je eigen logo/strepen of herkenning niet meer gebruiken. Denk dat weinig kleine verenigingen dat doen. Dat riekt meer naar het  rec
ht van de sterkste en neem aan dat juist de politie daar niet mee geassocieerd wil worden

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Reactie #2202 Gepost op: 5 augustus 2014, 23:14:03
Gelieve weer ontopic te gaan. De discussie over het auteursrecht en merkenrecht van het politieuniform tegenover de kleding van het zangkoor is verder vooralsnog puur speculatief en totaal niet van toepassing.

Back on topic dus, inhoudelijk over het nieuwe uniform.

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #2203 Gepost op: 6 augustus 2014, 09:46:33

Bottom line, het ziet er goed uit!  O0 Wat is de stand van zake mbt het functionele ondergoed? Mn irt het dragen van het vest.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #2204 Gepost op: 6 augustus 2014, 10:01:15
Ook in ZWB zijn al een aantal mensen ingepland voor het ophalen van de nieuwe kleding, waaronder ik!  0098
If you can dream it, you can do it.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #2205 Gepost op: 6 augustus 2014, 11:35:09
Citaat van: Jims link=msg=1287609 date=1407312075
Ook in ZWB zijn al een aantal mensen ingepland voor het ophalen van de nieuwe kleding, waaronder ik!  0098

Dus alles gaat nog volgens de planning  O0

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2206 Gepost op: 6 augustus 2014, 15:04:51
In Rotterdam gaat ook alles volgens planning. Wijkagent die ik volg mag 15 september alles laten aanmeten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Enforcer

• Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Agent, noodhulp
Reactie #2207 Gepost op: 6 augustus 2014, 17:47:10
Bijna verbaast maar inderdaad, alles loopt soepeltjes! Nog paar weekjes en dan kan het kantoor uniform de kast in 098uo

Jammer dat er niet veel Limburgse collega's hier actief zijn. Had graag nog wat ervaringen willen lezen! Vooral over de schoenen, moet de keuze nog steeds maken :D

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Reactie #2208 Gepost op: 6 augustus 2014, 19:42:00
Citaat van: Enforcer link=msg=1287691 date=1407340030
Bijna verbaast maar inderdaad, alles loopt soepeltjes! Nog paar weekjes en dan kan het kantoor uniform de kast in 098uo

Jammer dat er niet veel Limburgse collega's hier actief zijn. Had graag nog wat ervaringen willen lezen! Vooral over de schoenen, moet de keuze nog steeds maken :D

Ik ken het merk MEINDL uit de wandelsport en daar staat het merk als topkwaliteit! Dus ik ga voor de MEINDL.

Ik wil nog wel wat foto's en/of filmpjes zien
"Waakzaam & Dienstbaar"

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2209 Gepost op: 6 augustus 2014, 20:18:26
Mijn vader heeft vandaag te horen gekregen dat hij morgen in Apeldoorn mag gaan passen voor kleding, of hij al direct meekrijgt weet ik niet. Als hij ze heeft zal ik kijken voor mogelijke foto's, waarvan wilt men nog (detail) foto's zien?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel