Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214089 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #2240 Gepost op: 13 augustus 2014, 09:12:37
Heel herkenbaar die gesprekken/discussies. Iedereen zegt ook: "er is nu ook draagplicht wat betreft de huidige pet en hier wordt ook niet op gelet".
Volgens mij is er nu geen draagplicht voor de huidige pet.

Als er nu al mensen zeggen dat ze er zich niet aan willen gaan houden, zonder dat ze de cap en/of VHV überhaupt gepast hebben. Waar blijven we dan??

En ook de leiding die niets gaat doen als collega's stelselmatig; negeren van de draagplicht van de cap en/of VHV of andere kleding blijven dragen.

Wij zijn toch wethandhavers en waarom houden we ons zelf dan niet aan interne afspraken😁
"Waakzaam & Dienstbaar"

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #2241 Gepost op: 13 augustus 2014, 09:39:08
Voor de huidige pet geldt ook een draagplicht, echter heb je in 020 vrijstelling om het te dragen als je noodhulp hebt. Ik denk persoonlijk dat men die rede ook zal gaan gebruiken voor de nieuwe pet.
Een diender is wat dat betreft erg creatief in het interpreteren van regeltjes.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #2242 Gepost op: 13 augustus 2014, 09:57:26
Eigenwijs volkje he, die dienders  :D (wel tenenkrommend soms)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2243 Gepost op: 13 augustus 2014, 10:00:51
Citaat van: Hammie link=msg=1289106 date=1407916646
Eigenwijs volkje he, die dienders  :D (wel tenenkrommend soms)
Ach heb ook al een collega gehoord die de stropdas gaat missen  ;D
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #2244 Gepost op: 13 augustus 2014, 10:08:45
Citaat van: kaasje link=msg=1289108 date=1407916851
Ach heb ook al een collega gehoord die de stropdas gaat missen  ;D

Moet die maar snel doorstromen naar de TL, mag die elke dag in z'n kantoorpakkie lopen  98uiye
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2245 Gepost op: 13 augustus 2014, 10:43:09
Citaat van: Hammie link=msg=1289111 date=1407917325
Moet die maar snel doorstromen naar de TL, mag die elke dag in z'n kantoorpakkie lopen  98uiye
Het is een VAP'er ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #2246 Gepost op: 13 augustus 2014, 11:35:19
Citaat van: kaasje link=msg=1289115 date=1407919389
Het is een VAP'er ;)

Dan moet hij bij een andere afdeling gaan werken. Of Mc Donalds😝
"Waakzaam & Dienstbaar"

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #2247 Gepost op: 13 augustus 2014, 11:57:26
Citaat van: Senior GGP link=msg=1289084 date=1407883688
Vandaag uitgebreid gediscussieerd over het nieuwe uniform. Vanaf 29 september zijn wij in ZWB aan de beurt. Storend vind ik dan weer de opmerkingen van sommige: "Als ik mijn wijk in ga, dan trek ik echt geen veiligheidsvest aan hoor. Draagplicht of niet."

Ik moet dan tot tien tellen om niet vol in de discussie te gaan. Kom op, wat willen we nou...  :(

Enige oplossing lijkt me strenge maatregelen opstellen als mensen zich niet aan de draagplicht houden. En er héél maar dan ook héél streng op controleren. Meteen afstraffen dat soort gedrag. Er worden regels opgesteld en daar dien jij je aan te houden.

Je hebt als baan het bewaren van de openbare orde en mensen er op wijzen als zij dingen doen die niet mogen, maar zelf vervolgens interne regels compleet negeren. Beetje krom :-X

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #2248 Gepost op: 13 augustus 2014, 12:53:31
Ik heb er pagina's geleden al wat over gezegd.
Als men er nu niet meteen strak op toeziet, dan gaat het wederom mis. Waarom kan het bij Defensie wel en maken 'wij' er altijd zo'n potje van. Ontzettend jammer.
Ik hoop dat de LG doen waarvoor ze LG zijn!

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #2249 Gepost op: 13 augustus 2014, 13:27:07
Citaat van: Senior GGP link=msg=1289133 date=1407927211
Ik heb er pagina's geleden al wat over gezegd.
Als men er nu niet meteen strak op toeziet, dan gaat het wederom mis. Waarom kan het bij Defensie wel en maken 'wij' er altijd zo'n potje van. Ontzettend jammer.
Ik hoop dat de LG doen waarvoor ze LG zijn!

Helemaal mee eens  O0

Ik denk dat het te maken heeft met de discipline die er bij de KMar meteen vanaf het begin in wordt gestampt. Bij de Kmar krijg je een militaire opleiding (correct me if I'm wrong) en daar wordt heel duidelijk gemaakt dat je er altijd perfect uit moet zien en dat je doet wat je wordt opgedragen. En als je ook maar één keer een regel negeert dan zul je dat flink merken.

Ik denk (weet dit niet uit ervaring) dat dit bij de Politieopleiding in mindere maten is en dat ze daarom minder gewend zijn dat jij je hoort te gedragen zoals je leidinggevende dat aangeeft.

Daarom lijkt het mij extra belangrijk dat het negeren van dit soort interne regels direct flink wordt afgestraft. Want als een diender zelf niet eens regels kan volgen, hoe kan de baas dan verwachten dat hij dat hij hier bij burgers wel op toeziet?

Ik probeer geen discussie uit te lokken o.i.d. alleen ik kan me zó ontzettend ergeren aan dit soort mensen.