Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214068 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Chazia

• Forum gebruiker
Reactie #2260 Gepost op: 13 augustus 2014, 23:35:24
Citaat van: Daniel! link=msg=1289297 date=1407964528
Tja, maar dan zou je toch zoiets hebben van laten we hier vast mee beginnen? Want het zal ooit allemaal op één lijn moeten zitten, dan kunnen ze hier een mooi begin maken lijkt me O0

Ja, inderdaad het is wel echt hét moment. Alleen is het wel te begrijpen waarom het stroef verloopt, vooral bij zo iets groots. Alleen weet ik niet of er landelijk iets of iemand bepaald is die daar streng op waakt en ook sancties oplegt indien er niet aan de draagplicht wordt gehouden (behalve het alleen roepen van de draagplicht).

Verder is het zo dat bij veel organisaties LANG niet alles goed en duidelijk georganiseerd is en veel dingen niet meteen goed gaan, dit is overal zo. Alleen omdat wij dienders zijn, gaan wij daar misschien heel anders mee om. Denk ik hoor..
eat or be eaten

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Reactie #2261 Gepost op: 14 augustus 2014, 00:14:58
Citaat van: CopVR3 link=msg=1289299 date=1407964932
Klopt. Maar goed dat is bij de Kmar ook zo... zo hoor ik...
En Cabo weet ook hoe het het op het politiebureau aan toe gaat.

Het gras is bij de buren zeer zeker niet groener...

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2262 Gepost op: 14 augustus 2014, 00:18:25
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1289309 date=1407968098
Het gras is bij de buren zeer zeker niet groener...
Al ziet het er bij de groene dienst wel heel groen uit  0098 998765. En ik moet eerlijk zeggen dat ik soms wel een beetje met een jaloerse blik naar het nieuwe uniform kijk. Zou graag wat kleuren willen veranderen en deze dan aantrekken, voorlopig alleen maar van een afstand bewonderen  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Reactie #2263 Gepost op: 14 augustus 2014, 00:34:24
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1289310 date=1407968305
Al ziet het er bij de groene dienst wel heel groen uit  0098 998765. En ik moet eerlijk zeggen dat ik soms wel een beetje met een jaloerse blik naar het nieuwe uniform kijk. Zou graag wat kleuren willen veranderen en deze dan aantrekken, voorlopig alleen maar van een afstand bewonderen  ;)

Ik dacht laatst iets van een nieuw uniform of uniformstukken gezien te hebben bij de buren (lees; Douane). De Douane collega's waar ik (in)direct meewerk, dragen hun veiligheidsvest ook over het uniform en er staat duidelijk op dat ze van Douane/Customs zijn.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2264 Gepost op: 14 augustus 2014, 00:39:29
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1289314 date=1407969264
Ik dacht laatst iets van een nieuw uniform of uniformstukken gezien te hebben bij de buren (lees; Douane). De Douane collega's waar ik (in)direct meewerk, dragen hun veiligheidsvest ook over het uniform en er staat duidelijk op dat ze van Douane/Customs zijn.
Weet niet welke jij tegen kom, maar ik ken er wel die zo lopen inderdaad. Is alleen niet zoals het bedoeld is, en vind het persoonlijk ook niet zitten omdat de hoes daar niet voor gemaakt is.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2265 Gepost op: 14 augustus 2014, 02:37:37
Ging er zelf vanuit dat Daniel bij Politie werkte, had niet goed op zijn profiel gelet, maar die badge was een beetje misleidend.

Hoe dan ook ben ik van mening dat het niet de militaire aanpak is welke voor uniformiteit zorgt.
De postbode bij ons in de wijk heeft ook altijd netjes zijn uniform aan, evenals de ambulance mederwerkers en zelfs die tieners bij de McDonalds hebben altijd netjes een uniform aan een een petje op.

Ik kan me niet voorstellen dat je bij de McDonalds een vooropleiding krijgt zodat je leer om je pet te dragen. Dit gebeurd bij de KMar evenmin.

Je wordt er simpelweg op geattendeerd op het moment dat je het niet doet. Ik kan me niet voorstellen als op een politiebureau een inspecteur tegen een agent zet dat hij zijn pet op moet zetten, dat hij dan zegt dat hij door de stront kan zakken.

Op sommige locaties wordt het simpelweg door de leiding getolereerd. Bij de KMar dragen ze op sommige brigade's vaak geen baret, terwijl de baret bij ons op de brigade, zoals het hoort, altijd gedragen wordt.

Zelf lijkt mij de nieuwe politiepet ideaal tegen bijv. de zon of regen. Ik denk dat er weinig argumenten zijn om hem niet te dragen op het moment dat een collega erop aangesproken wordt.

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #2266 Gepost op: 14 augustus 2014, 09:34:20
Citaat van: Cabo link=msg=1289320 date=1407976657
Hoe dan ook ben ik van mening dat het niet de militaire aanpak is welke voor uniformiteit zorgt.
De postbode bij ons in de wijk heeft ook altijd netjes zijn uniform aan, evenals de ambulance mederwerkers en zelfs die tieners bij de McDonalds hebben altijd netjes een uniform aan een een petje op.

Geen enkele burger die het opvalt of iemand van de McDonalds wel goed zijn stropdas om heeft, en of hij zijn pet wel draagt. Dat geldt ook voor de ambulance medewerkers, alleen weten wij niet beter en valt het niet op.

Op de PA wordt er zeker wel naar gekeken of je goed je uniform draagt. Dus pet op? Schoenen gepoetst? Lange mouwen overhemd met tatoeages? Alleen blijft dan altijd het verschil korps <-> PA. Waardoor als je verder in de opleiding komt gaat zien dat mensen zich ook anders gaan gedragen en kleden. Tja en dan wordt er weinig meer van gezegd.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2267 Gepost op: 14 augustus 2014, 09:44:27
En ook weer bureau afhankelijk. Toen ik de eerste keer in jou gebied draaide werd ik gek van alle commentaren die ze hadden omdat net een stukje uniform niet helemaal goed zat, terwijl ik op mijn eigen bureau tot een kleine groep hoort die alles correct draagt.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2268 Gepost op: 14 augustus 2014, 13:06:54
Citaat van: Pepernoot link=msg=1289353 date=1408001660
Geen enkele burger die het opvalt of iemand van de McDonalds wel goed zijn stropdas om heeft, en of hij zijn pet wel draagt. Dat geldt ook voor de ambulance medewerkers, alleen weten wij niet beter en valt het niet op.

Loop de McDonalds maar binnen :P
Alleen managers hoeven geen pet/cap op.

Maar ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat het de gemiddelde burger ook niet opvalt of agenten straks wel of geen pet dragen.

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #2269 Gepost op: 14 augustus 2014, 13:18:13

O0 Mag het wel hopen in de Mac.

Hier nog een filmpje van hoe goed je zichtbaar bent in het donker met het nieuwe uniform;)

http://www.l1.nl/video/dodelijk-ongeluk-lomm