Ging er zelf vanuit dat Daniel bij Politie werkte, had niet goed op zijn profiel gelet, maar die badge was een beetje misleidend.
Hoe dan ook ben ik van mening dat het niet de militaire aanpak is welke voor uniformiteit zorgt.
De postbode bij ons in de wijk heeft ook altijd netjes zijn uniform aan, evenals de ambulance mederwerkers en zelfs die tieners bij de McDonalds hebben altijd netjes een uniform aan een een petje op.
Ik kan me niet voorstellen dat je bij de McDonalds een vooropleiding krijgt zodat je leer om je pet te dragen. Dit gebeurd bij de KMar evenmin.
Je wordt er simpelweg op geattendeerd op het moment dat je het niet doet. Ik kan me niet voorstellen als op een politiebureau een inspecteur tegen een agent zet dat hij zijn pet op moet zetten, dat hij dan zegt dat hij door de stront kan zakken.
Op sommige locaties wordt het simpelweg door de leiding getolereerd. Bij de KMar dragen ze op sommige brigade's vaak geen baret, terwijl de baret bij ons op de brigade, zoals het hoort, altijd gedragen wordt.
Zelf lijkt mij de nieuwe politiepet ideaal tegen bijv. de zon of regen. Ik denk dat er weinig argumenten zijn om hem niet te dragen op het moment dat een collega erop aangesproken wordt.