Begin augustus is er wat gepost over de schoenen. Men ontbeert reacties uit Limburg. Ik draag nu een jaar de Meindle's na jaren Magnum te hebben gedragen. Magnum is licht en soepel. De Meindle is aanzienlijk zwaarder en in het begin zeker stugger. Ik dacht dat ik klompen tot boven mijn enkels aan had. Moest er daardoor heel erg aan wennen. Ik had vaak zweetvoeten en dat is bij deze schoenen aanzienlijk minder. De schoenen ademen dus goed. Maar ze zijn desondanks (zee)waterdicht . Heb er zeker een kwartier mee in zee gestaan in afwachting van de EOD, die granaten kwam ophalen, en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de waterdichtheid te testen. Liep goed af. Wel verbazing bij strandwandelaars. Heb ze uitgelegd dat ik aan het testen was en dat er ook collega;s van een tafel moesten springen op een pnak met spijkers. Men vond dat de politie het serieus op nam.
Na die tijd ook geen witte kringen in het materiaal. Ik ben er dus zeer te vreden over, na endige dagen gewenning.
Gisternacht vanuit Den Helder even een ritje naar Den Bosch gemaakt om daar een weggelopen minderjarige aan de collega's uit Maastricht over te dragen. Verbazing alom bij hen dat ik ook in het OPU liep, maar dat terzijde.
Zoals te verwachten gaat niet iedereen de nieuwe dienstschoenen dragen. Ik heb destijds gepleit voor een budget om zelf schoenen te kopen die aan de eisen voldoen. Dat kwam er niet door. We hebben te maken met dienstkleding en arbovoorschriften. Deze schoenen