Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213993 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #2360 Gepost op: 3 september 2014, 11:50:46
Citaat van: PietjePuk link=msg=1292957 date=1409736067
Omdat met het 'huidige' kleding pakket er veel verschillen waren in de kledingpakketten van de VP'ers door het land qua aantallen.
Bij de uitrol van het nieuwe OPU is aangegeven dat IEDEREEN het zelfde start pakket krijgt, ik ben dus benieuwd of dat dat inderdaad het geval is.
Apart, ik heb van toenmalig vtspn gewoon het hele pakket gekregen, 10x overhemd (5x lang, 5x kort), een stapel broeken, 2 paar schoenen etc..

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #2361 Gepost op: 3 september 2014, 12:01:09
Citaat van: Dion link=msg=1292964 date=1409737846
Apart, ik heb van toenmalig vtspn gewoon het hele pakket gekregen, 10x overhemd (5x lang, 5x kort), een stapel broeken, 2 paar schoenen etc..
Dat zeg ik, verschilde per korps / eenheid.

Ik zat in de eerste klas voor Midden Nederland.
Mensen uit het oude korps Utrecht kregen 2 broeken en 4 overhemden, 1 jas
Mensen uit het oude G&N kregen 5 broeken en 10 overhemden, 2 jassen

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #2362 Gepost op: 3 september 2014, 12:42:43
Citaat van: PietjePuk link=msg=1292957 date=1409736067
Omdat met het 'huidige' kleding pakket er veel verschillen waren in de kledingpakketten van de VP'ers door het land qua aantallen.
Bij de uitrol van het nieuwe OPU is aangegeven dat IEDEREEN het zelfde start pakket krijgt, ik ben dus benieuwd of dat dat inderdaad het geval is.
In het verleden inderdaad grote verschillen tussen de kledingpakketten van de diverse korpsen. We zijn inmiddels anderhalf jaar Nationale Politie en worden steeds meer van hetzelfde.  Bij het OPU krijgt in principe iedereen hetzelfde pakket tenzij uit je functie blijkt dat je niet een volledig pakket nodig hebt. Denk bijvoorbeeld aan fulltime motorrijders.  Die zouden niet vier broeken hoeven te hebben.  De eenheid kan daarin sturen. Let wel KAN. het kan dus zijn dat beslissers in de eenheid vinden dat het toch wel makkelijk kan zijn als men volledig uitgerust bent. Bij een andere functie hoeft men dan geen toestanden aan te halen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #2363 Gepost op: 3 september 2014, 13:04:58
Citaat van: MartinJ link=msg=1292977 date=1409740963
Daarom ben ik blij om te zien dat men deze 'belofte' na lijkt te komen. :)

Uiteraard kan er altijd een goede reden zijn om toch af te wijken.

Edwinvw

• Senior gebruiker
Reactie #2364 Gepost op: 3 september 2014, 14:11:13
Citaat van: Edwinvw link=msg=1292661 date=1409593756
Ik en een aantal collega's snappen het ook nog steeds niet. Maja dat zal wel aan mij liggen.

Vandaag heb ik het nieuwe uniform mogen ophalen. Wat mij erg stoort dat als je wat bredere schouders hebt er geen goed passende polo is. Normaal maat 50 en nu 54!! Dus mouwen en polo veel te lang en sluit niet echt meer om taille. Daardoor niet echt comfortabel eigenlijk.
De broek vind ik wel heel erg positief. Zit erg goed en veel zakken.  VHV ook super, licht en sluit wel goed aan. En de schoenen zijn ook prima wel even beetje inlopen, maar dat komt wel goed.

@MartinJ, in de 'handleiding' staat dat er een ondershirt gedragen moet worden onder de polo? Weet jij waarom?

Moet trouwens wel zeggen dat de mensen die alles omtrent het passen van het nieuwe OPU wel goed week verrichten hoor. Heb twee keer iets moeten ruilen en dan ging super! Tip voor de collega's die nog moeten pas je kleding goed en rustig, scheelt weer ruilen ;)

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #2365 Gepost op: 3 september 2014, 15:03:12
Ik vind het wel grappig dat veel collega's uit de Eenheid Den Haag, die het OPU reeds uitgereikt hebben gekregen, hun cap dragen.

Zie namelijk de internetsite's: "www.112hm.nl en www.regio15.nl" 098uo
"Waakzaam & Dienstbaar"

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #2366 Gepost op: 3 september 2014, 15:05:20
Citaat van: Edwinvw link=msg=1292995 date=1409746273
@MartinJ, in de 'handleiding' staat dat er een ondershirt gedragen moet worden onder de polo? Weet jij waarom?

Moet trouwens wel zeggen dat de mensen die alles omtrent het passen van het nieuwe OPU wel goed week verrichten hoor. Heb twee keer iets moeten ruilen en dan ging super! Tip voor de collega's die nog moeten pas je kleding goed en rustig, scheelt weer ruilen ;)

Het advies over een ondershirt heeft te maken met het sweatmanagement. De polo is van goede stof, maar net op de plek waar je begint te zweten zitten de gele banen en daar ademt de stof net niet. De optie is om de gele banen in te breien, maar er is nog geen geschikte garen in de gewenste kleur geel. Ik heb zelf nog geen geschikt ondershirt en dat merk je gauw.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #2367 Gepost op: 3 september 2014, 15:51:22
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1293009 date=1409749392
Ik vind het wel grappig dat veel collega's uit de Eenheid Den Haag, die het OPU reeds uitgereikt hebben gekregen, hun cap dragen.

Zie namelijk de internetsite's: "www.112hm.nl en www.regio15.nl" 098uo

Hopelijk neemt de rest van het land dit goede voorbeeld over O0

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #2368 Gepost op: 3 september 2014, 21:04:23
Ik gebruik nu witte en blauwe onder T-shirts van de Hema. Die bevallen me echt super! De blauwe zijn ook prima geschikt voor het nieuwe uniform schat ik in. In ieder geval zolang er geen verstrekt worden.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #2369 Gepost op: 3 september 2014, 22:02:42
Citaat van: Senior GGP link=msg=1293069 date=1409771063
Ik gebruik nu witte en blauwe onder T-shirts van de Hema. Die bevallen me echt super! De blauwe zijn ook prima geschikt voor het nieuwe uniform schat ik in. In ieder geval zolang er geen verstrekt worden.

Me2 en die van de Primark zitten ook prima  >:D