Na het nieuwe uniform twee diensten gedragen te hebben aan de Scheveningse kust wil ik even wat positieve ervaringen delen. Het aanmeten in de pashangar op Valkenburg ging prima. Behulpzame collega's, die de tijd voor je namen.
Ik ben tot nu toe zeer enthousiast over draagcomfort. De schoenen (Haix) lopen heerlijk en zelfs lopen over zeer oneffen terrein als het strand gaat prima. Fietsen is wat minder prettig met zulke hoge schoenen. Ik maak me nog een klein beetje zorgen over zeer warme dagen, maar vandaag ging het prima. Ik heb altijd veel hulpmiddelen bij me, maar alles paste in de zakken in het vest en de bovenbeenzakken op de broek. Ik heb zelfs nog ruimte over, m'n koppel is een stuk leger, het zit niet meer in de weg, ik kan er zelfs veel gemakkelijker bij en het ziet er nog gewoon verzorgd uit. De goed aangemeten cap heb ik trouw gedragen en geen enkele last van ondervonden. Zo'n zonneklep is juist wel lekker. Zelfs m'n collega, die geen gelegenheid ongemoeid liet om de pet af te zetten, betrapte ik erop dat hij de cap ongemerkt ophield toen dat niet meer hoefde. Tot nu toe dus alom lof voor de mensen die eraan mee hebben gewerkt.
Ook de uitstraling is geweldig. Ik voel me meer politie dan voorheen. Misschien beeld ik het me in, maar mensen lijken iets coöperatiever. Verder heb ik er zeer veel mensen onderling over horen spreken wanneer ze ons zagen. Steeds was het ronduit positief. Daarnaast waren er echt tientallen mensen die ons er rechtstreeks op aanspraken en mee complimenteerden, uitleg wilden, of zelfs uniformonderdelen zoals het vest en de pet even aan wilden hebben. Iets dat ik nog nooit heb meegemaakt.