Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213935 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2410 Gepost op: 6 september 2014, 12:54:58
Citaat van: Venture link=msg=1293719 date=1409982266
Bij ons iig niet, en men kiest ervoor om alles 'on the spot' te passen. Áls men m'n maten al had dan zijn ze in mijn geval bijna 10 jaar oud én ik ben een kilo of 15 kwijt sindsdien dus ze konden er toch niets meer mee  998765

Neem aan dat je ondertussen ook nieuwe kleding besteld hebt? Bij Defensie heb je een maatadvies en voorkeursmaat. Als je een andere maat besteld wordt je gevraagd door het systeem of je de voorkeursmaat en/of je maten wilt aanpassen.
Zo kan je de maten makkelijk up to date houden. En zou naar mijns inziens het kleding bedrijf een betere schatting kunnen maken welke maten ze moeten inkopen.

Is een best simpel systeem eigenlijk..

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #2411 Gepost op: 6 september 2014, 12:59:25
Om de warmte stuwing bij het nieuwe ME pak tegen te gaan, kreeg ik thermo ondergoed opgestuurd. In het verleden meerdere malen ook al besteld bij Apeldoorn, maar daar wordt niet naar gekeken... Al 2 keer de verkeerde maat gehad.

Het opslaan van maten is iets te simpel gedacht  >:D

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #2412 Gepost op: 6 september 2014, 17:42:36
Citaat van: Cabo link=msg=1293751 date=1410000898

Is een best simpel systeem eigenlijk..

Houden ze niet bij. Kan XL bestellen of XS het boeit ze ook niet echt volgens mij :)

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #2413 Gepost op: 6 september 2014, 18:05:43
Iets meer respect aub. Er is een klantenbestand met maten. Er is geprobeerd de maten van het OPU over de maten van het HUNP te leggen. Dat zou verreweg het makkelijkst geweest zijn. Maar je zit met andere fabrikanten. Kom eens in de winkel. maat M is bij de andere fabrikant een X.

Daarnaast hebben sommige mensen een andere maat gekregen in de loop der tijd. Als je domweg uitgaat van de geregistreerde maten dan krijgt een aantal mensen zeker iets dat niet past.

Natuurlijk levert men liefst direct iets was past. Al was het maar om ongenuanceerd gezanik te voorkomen, maar het scheelt immers transportkosten. De klant is koning en als die XS bestelt ipv XL, dan krijg je dat.

VTSpn bestaat niet meer goede lezers. Het is enige tijd de Dienst Politie Uitrusting.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #2414 Gepost op: 6 september 2014, 18:10:25
Citaat van: MartinJ link=msg=1293855 date=1410019543
Iets meer respect aub.

't was absoluut niet onrespectvol bedoeld. Bedoeld als: "het is hun om het even, je kunt zelf het beste bepalen wat je past/besteld".

En zoals ik al zei; ik heb inderdaad andere maten; dus ik ben juist blij dat ik even langs kan komen :)

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #2415 Gepost op: 7 september 2014, 20:56:16
Citaat van: MartinJ link=msg=1293855 date=1410019543
Iets meer respect aub. Er is een klantenbestand met maten. Er is geprobeerd de maten van het OPU over de maten van het HUNP te leggen. Dat zou verreweg het makkelijkst geweest zijn. Maar je zit met andere fabrikanten. Kom eens in de winkel. maat M is bij de andere fabrikant een X.

Daarnaast hebben sommige mensen een andere maat gekregen in de loop der tijd. Als je domweg uitgaat van de geregistreerde maten dan krijgt een aantal mensen zeker iets dat niet past.

Natuurlijk levert men liefst direct iets was past. Al was het maar om ongenuanceerd gezanik te voorkomen, maar het scheelt immers transportkosten. De klant is koning en als die XS bestelt ipv XL, dan krijg je dat.

VTSpn bestaat niet meer goede lezers. Het is enige tijd de Dienst Politie Uitrusting.

Toe aan vakantie??
En met al die (veranderende) afkortingen spant de politie al geurime tijd de kroon, ik begrijp uit je tekst dat zelfs ingewijdden het al niet meer bijhouden  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Bravo

• Forum gebruiker
Reactie #2416 Gepost op: 7 september 2014, 22:46:10
Na het nieuwe uniform twee diensten gedragen te hebben aan de Scheveningse kust wil ik even wat positieve ervaringen delen. Het aanmeten in de pashangar op Valkenburg ging prima. Behulpzame collega's, die de tijd voor je namen.

Ik ben tot nu toe zeer enthousiast over draagcomfort. De schoenen (Haix) lopen heerlijk en zelfs lopen over zeer oneffen terrein als het strand gaat prima. Fietsen is wat minder prettig met zulke hoge schoenen. Ik maak me nog een klein beetje zorgen over zeer warme dagen, maar vandaag ging het prima. Ik heb altijd veel hulpmiddelen bij me, maar alles paste in de zakken in het vest en de bovenbeenzakken op de broek. Ik heb zelfs nog ruimte over, m'n koppel is een stuk leger, het zit niet meer in de weg, ik kan er zelfs veel gemakkelijker bij en het ziet er nog gewoon verzorgd uit. De goed aangemeten cap heb ik trouw gedragen en geen enkele last van ondervonden. Zo'n zonneklep is juist wel lekker. Zelfs m'n collega, die geen gelegenheid ongemoeid liet om de pet af te zetten, betrapte ik erop dat hij de cap ongemerkt ophield toen dat niet meer hoefde. Tot nu toe dus alom lof voor de mensen die eraan mee hebben gewerkt.

Ook de uitstraling is geweldig. Ik voel me meer politie dan voorheen. Misschien beeld ik het me in, maar mensen lijken iets coöperatiever. Verder heb ik er zeer veel mensen onderling over horen spreken wanneer ze ons zagen. Steeds was het ronduit positief. Daarnaast waren er echt tientallen mensen die ons er rechtstreeks op aanspraken en mee complimenteerden, uitleg wilden, of zelfs uniformonderdelen zoals het vest en de pet even aan wilden hebben. Iets dat ik nog nooit heb meegemaakt.

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #2417 Gepost op: 8 september 2014, 06:42:54
Ik ben nog altijd zeer benieuwd naar de ervaringen en verschillen tussen de Haix en Meindl. Ik loop nu nog op Crispi schoenen en moet zeggen dat ik er heel erg veel werkgemak van ervaar.

Tevens hoorde ik gisteren een discussie voorbij komen met betrekking tot overhemden in de nieuwe stijl, ik kan me hier weinig bij voorstellen maar is het waar dat ook de overhemden aangepast gaan worden of blijft dat het "oude" overhemd+ pantalon.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #2418 Gepost op: 8 september 2014, 14:06:24
sommigen mogen ook wel een paar kilootjes gewicht verliezen. Het oogt allemaal nogal strak bij sommigen... 98uiye

voske83

• Senior gebruiker
Reactie #2419 Gepost op: 8 september 2014, 20:50:38
Vandaag het nieuw uniform voor het eerst "in het wild" gezien in Den Bosch. Ziet er goed uit.

Verandert er ook wat voor de parketpolitie in de rechtbanken en gerechtshoven of blijven die dienst doen in het oude uniform?