Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213847 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #2560 Gepost op: 30 september 2014, 18:54:20
Citaat van: grizz link=msg=1299265 date=1412062944
Grrrr.... wij moeten nog tot december wachten.... :D Kan niet snel genoeg... uniformkleding begint aardig uit te dunnen... loop nog bijna alleen in mijn bike kleding lol

Volgens je beschrijving ben je centralist en dat in fietskleding?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #2561 Gepost op: 30 september 2014, 18:57:20
Volgens mij doet Grizz een gecombineerde job.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2562 Gepost op: 30 september 2014, 20:00:29
Het viel mij gister ook op dat bij een ongeval op de snelweg waar het super donker was en regenachtig, een viertal collega's aankwamen zeggen in het OPU zonder geel veiligheidshesje of geel steekwerende vest.

Je zag ze nauwelijks.
Lijkt wel of collega's de reflectiehesjes ineens overbodig achten.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2563 Gepost op: 30 september 2014, 20:33:57
Daar was ik al bang voor, en mede daarom ging ik voor het grote gele vlak. Ik heb hier ook al collega's horen praten dat ze dan dat hesje niet meer aan hoefden omdat ze toch al die gele strepen hadden. En dat terwijl zij het uniform nog niet eens gezien hebben.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

DiNozzo

• Senior gebruiker
Reactie #2564 Gepost op: 30 september 2014, 22:45:02
Overigens nog een interessant puntje. In elk geval in Midden-Nederland mogen de overhemden met korte mouw ook na 1 oktober gewoon gedragen worden vooruitlopende op het nieuwe uniform en het nieuwe kledingvoorschrift.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2565 Gepost op: 30 september 2014, 23:38:08
Citaat van: DiNozzo link=msg=1299436 date=1412109902
Overigens nog een interessant puntje. In elk geval in Midden-Nederland mogen de overhemden met korte mouw ook na 1 oktober gewoon gedragen worden vooruitlopende op het nieuwe uniform en het nieuwe kledingvoorschrift.

Mocht je bij de politie in de winter geen korte mouwen dragen? :o

DiNozzo

• Senior gebruiker
Reactie #2566 Gepost op: 30 september 2014, 23:41:40
Nee, 1 oktober tot 1 april was verplicht lange mouwen met stropdas, al was het in maart nog 28 graden buiten.

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #2567 Gepost op: 1 oktober 2014, 00:00:37
Ik heb van m'n overhemden en polo's nog nooit lange mouwen gedragen..... Ja, de eerste 3 jaar van mijn carrière 😃.

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #2568 Gepost op: 1 oktober 2014, 00:02:28

Ik hoop dat er nog genoeg over is, het was nu al een drama en wij waren één van de eersten  ???

We gaan het zien.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #2569 Gepost op: 1 oktober 2014, 10:07:31
Citaat van: Cabo link=msg=1299449 date=1412113088
Mocht je bij de politie in de winter geen korte mouwen dragen? :o

Nee er is een landelijk draagvoorschrift waarin staat dat het tussen 1 april en 1 oktober toegestaan is overhemden met korte mouw te dragen. Het staat er niet expliciet, maar het houdt in dat er na 1 oktober slechts overhemden met lange mouw gedragen moeten worden. Dit is wat  mij betreft achterlijk geneuzel, maar er zijn teams waar de leiding er opeens strak op is gaan sturen en waar collega's, met zicht op de komst van het OPU, toch nieuwe hemden aan moesten schaffen.

Gek genoeg werd er dan wer niets gezegd van het op andere wijze incorrect dragen van het uniform: oude onderscheidingstekens (vooral brigadiers en inspecteurs), metalen onderscheidingstekens, ontbrekende politiebrevetten, de grijsblauwe broeken, neopreen blousons enz.

Met de komst van het OPU is dat gelukkig allemaal achter de rug. Hoewel .... ik denk dat er gasten blijven lopen met die grote kronen op hun schouder, omdat het mooier is(?)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.