Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213852 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #2580 Gepost op: 3 oktober 2014, 12:20:18
In mijn team hoor ik veel tevreden collega's over het nieuwe uniform. Over het uitleveren daarvan is men echter minder te spreken. Vele collegae kregen op de eerste uitleveringsdag (afgelopen maandag) al geen vest en jas mee... Betreffen allemaal gangbare maten die niet meer voorradig zijn. Ik mag woensdag gaan passen, ben erg benieuwd wat ik wel en niet mee krijg. Ik laat me verrassen ;).

Vraagje: is de softshell waterdicht?
Senior GGP / Oost-Brabant

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #2581 Gepost op: 3 oktober 2014, 12:40:45
Citaat van: Nick link=msg=1299990 date=1412331618
In mijn team hoor ik veel tevreden collega's over het nieuwe uniform. Over het uitleveren daarvan is men echter minder te spreken. Vele collegae kregen op de eerste uitleveringsdag (afgelopen maandag) al geen vest en jas mee... Betreffen allemaal gangbare maten die niet meer voorradig zijn. Ik mag woensdag gaan passen, ben erg benieuwd wat ik wel en niet mee krijg. Ik laat me verrassen ;).

Ze kunnen iig wel naar buiten in het nieuwe uniform.  :|

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2582 Gepost op: 3 oktober 2014, 12:52:50
Citaat van: Nick link=msg=1299990 date=1412331618

Het zou me niet verbazen als ze per eenheid een nieuwe voorraad hebben en dat ze geen spullen uit de voorraad van een andere eenheid halen. Je kan het tenslotte beter verkopen dat een aantal mensen van de ene eenheid hun spullen nog niet hebben, dan dat een andere eenheid helemaal niks heeft.

Softshells zijn altijd een afweging tussen ademend en waterafstotend. Tenzij je echt een old-skool olie jas aan hebt is geen enkele jas volkomen water dicht. De softshell is dus waterafstotend en kan best een buitje aan. Als je echter onder water het verkeer gaat regelen ga je toch echt nattigheid voelen. Vandaar dat ze de andere jas erbij hebben gedaan die ze normaal 'hardshell' noemen. Die laag is dus zo goed als waterdicht, zolang je hem goed behandeld.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #2583 Gepost op: 3 oktober 2014, 14:26:50
Bedankt voor je uiteenzetting Kaasje!
Senior GGP / Oost-Brabant

PCM_Smeets

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2584 Gepost op: 3 oktober 2014, 23:27:03
Ik heb gisteren mijn nieuwe uniform mogen ophalen. En ik heb geluk. Ik heb alles gekregen. Ik heb gekozen voor de Meindl schoenen. Deze zitten perfect.
Alles van het uniform is goed. Fijne broek, fijne polo's. Vest is uiteraard super. Zeker met die zakken erop.
Al met al, complimenten.

mon3aantje

• Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
Reactie #2585 Gepost op: 4 oktober 2014, 15:08:37
Ik wacht ook al meer dan 4 weken op het veiligheidsvest. Lopen bij ons op bureau meerdere collega's nog met het oude vest. Ook hier zie je vreemde combinaties verschijnen. Doordat de kleding vrij strak zit dragen de collega's het oude witte vest boven de kleding. Als ze hem onder de Polo dragen scheurt de polo bijna uit. Het is geen gezicht maar helaas niet te voorkomen. Ondanks dat we in eenheid den haag als tweede eenheid aan de beurt waren verbaas ik me over de voorraden welke beschikbaar waren. Hopen dat logistiek het snel weer op de rails heeft.

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #2586 Gepost op: 4 oktober 2014, 15:21:37
Al zou de logistieke dienst in iedergeval wat meer duidelijkheid verschaffen over bijvoorbeeld hoe het komt en wat de te verwachten wachttijden zijn.
--Niets is wat het lijkt--

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2587 Gepost op: 4 oktober 2014, 15:57:56
Citaat van: mon3aantje link=msg=1300161 date=1412428117
Ik wacht ook al meer dan 4 weken op het veiligheidsvest. Lopen bij ons op bureau meerdere collega's nog met het oude vest. Ook hier zie je vreemde combinaties verschijnen. Doordat de kleding vrij strak zit dragen de collega's het oude witte vest boven de kleding. Als ze hem onder de Polo dragen scheurt de polo bijna uit. Het is geen gezicht maar helaas niet te voorkomen. Ondanks dat we in eenheid den haag als tweede eenheid aan de beurt waren verbaas ik me over de voorraden welke beschikbaar waren. Hopen dat logistiek het snel weer op de rails heeft.

Sluit me hier helemaal bij aan. Ook ik loop met het oude vest over mijn nieuwe kleding omdat het onder de (strakke) kleding niet lekker zit. Ik heb dan nog het geluk dat ik een donkerblauwe hoes heb, maar veel collega's hebben nog de witte hoes en dat ziet er helemaal niet uit.
Ik heb begrepen dat de levertijd voor de vesten kan oplopen tot 3 maanden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #2588 Gepost op: 4 oktober 2014, 17:03:20
Citaat van: silque link=msg=1300165 date=1412431076
Ik heb begrepen dat de levertijd voor de vesten kan oplopen tot 3 maanden.

Dat zou wel heel erg triest zijn zeg :O

Petten worden trouwens goed gedragen haha.

https://www.youtube.com/watch?v=KsclUT5R_pM
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #2589 Gepost op: 4 oktober 2014, 21:49:42

Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Vandaag voor het eerst mogen biken in het nieuwe uniform. Het bevalt perfect! Wel wat kleine kanttekeningen:

De broek wil nog wel eens de neiging hebben om tegen de ketting aan te komen, ook al zit deze strak omhoog. Maar dit is niet heel erg een probleem. Ik heb er over de hele dag 1 keer erg in gehad.

De softshell zit iets te strak om voorover gebogen op je fiets te zitten. Hij is iets te stug. Het kan wel, maar als je biker bent, zou ik proberen je fiets mee te nemen naar de pasdag en misschien kom je dan wel uit bij een maatje groter. Bij ons was er voldoende tijd voor om dit te proberen, maar ik had m'n fiets niet mee. Gelukkig werd het warm vandaag, dus kon de softshell al gauw uit. Evenals het veiligheidsvest. Ik kan er nog niet echt aan wennen. In de auto gaat het prima, maar op de fiets vind ik het nog iets te warm.

De reacties van het publiek waren positief.

Morgen poging 2 bij dag 3 van de kustmarathon.