Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1222524 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #2590 Gepost op: 4 oktober 2014, 21:55:30

Misschien dat de softshell in de loop der tijd soepeler wordt.   ;)

Maaike_24

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2591 Gepost op: 7 oktober 2014, 10:04:34
Aan het begin van mijn opleiding gepost over ophalen kleding (3 jaar geleden, laatste lichting oud onderwijs en toen een tijd in burger rondgelopen wegens te kort aan broeken) en nu zit de opleiding erop, binnenkort vier strepen en op naar een ander team...
Ook ik heb afgelopen week het uniform aangemeten gekregen, echter, ik mag het nog niet dragen.
Geen vest, geen softshell jack en geen all weather jack... niet zo handig met dit weer, daarnaast past echt mijn huidige steekvest niet onder de polo en moet die er dus overheen. Zonder jas absoluut geen gezicht. Vele collega's die niet compleet zijn en dan is nog niet eens het complete land voorzien. Dat beloofd wat.
Gebeld met Apeldoorn en daar te horen gekregen dat het gerust nog een maand kan duren voordat er überhaupt weer jassen uitgeleverd gaan worden. Ondertussen blijf ik natuurlijk dit topic met interesse volgen  ;)

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2592 Gepost op: 7 oktober 2014, 10:52:11
Gisteren overigens vol verbazing zitten kijken naar de foto's van de demonstratie van de Koerden bij de Tweede Kamer. Bijna geen pet te zien en ik heb ook het idee dat het VHV niet altijd wordt gedragen en/of dat mensen de Softshell over het vest dragen ipv eronder.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #2593 Gepost op: 7 oktober 2014, 14:02:06
Citaat van: kaasje link=msg=1300599 date=1412671931
Gisteren overigens vol verbazing zitten kijken naar de foto's van de demonstratie van de Koerden bij de Tweede Kamer. Bijna geen pet te zien en ik heb ook het idee dat het VHV niet altijd wordt gedragen en/of dat mensen de Softshell over het vest dragen ipv eronder.

Zou me niets verbazen als het niet dragen van de pet gewoon van hogeraf was besloten ivm openbare orde optreden.

Vond dit rijtje er overigens toch wel wat indrukwekkender uitzien dan een rijtje stropdassen, coltruien en spencers.

Bron: Nu.nl
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #2594 Gepost op: 7 oktober 2014, 16:07:20
Het veiligheidsvest wordt wel gedragen, er zijn er nog zat die het vhv niet hebben en dus genoodzaakt zijn om het oude onder het uniform te dragen.

Over de pet kunnen we het alleen maar eens zijn, die wordt niet consequent gedragen.

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #2595 Gepost op: 7 oktober 2014, 16:40:18
Citaat van: Hendriksje link=msg=1300663 date=1412690840
Het veiligheidsvest wordt wel gedragen, er zijn er nog zat die het vhv niet hebben en dus genoodzaakt zijn om het oude onder het uniform te dragen.

Over de pet kunnen we het alleen maar eens zijn, die wordt niet consequent gedragen.

Had ik ook niet verwacht en eerlijk gezegd vind ik het ook niet een heel groot probleem.

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #2596 Gepost op: 7 oktober 2014, 23:33:22
Een enkel bureau in Den Haag zit er streng op bij de pet.

Iedereen draagt een VHV, ik zie wel veel in Den Haag dat mensen hun oude/nieuwe VHV nog onder de nieuwe polo dragen. Vraag me niet waarom, maar het is niet een enkeling die dit doet... ::)

TimoNNL

• Aspirant eenheid Noord-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #2597 Gepost op: 8 oktober 2014, 12:00:00
In de eenheid Noord-Nederland zullen de politie studenten, politiekundige in november starten zonder uniform. Tijdens de opleiding zal in de eerste weken het oude uniform aan hun worden verstrekt. In december wanneer de regio over gaat zullen de studenten het nieuwe uniform krijgen.

Op de PA in Apeldoorn zou je dus een mooie mengelmoes gaan krijgen van aspiranten in burger, oude uniform en het huidige uniform.

Yadda

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2598 Gepost op: 8 oktober 2014, 14:08:45
Citaat van: TimoNNL link=msg=1300783 date=1412762400
Op de PA in Apeldoorn zou je dus een mooie mengelmoes gaan krijgen van aspiranten in burger, oude uniform en het huidige uniform.

Dat is nu niet anders. Daarnaast ook nog studenten in sportkleding. Dit soort zaken hou je, zeker op de PA, toch. Overigens is het volgens mij nog nooit voorgekomen dat een klas de opleiding begint in uniform, daar er altijd wel een handjevol zijn die het uniform nog niet compleet hebben. Mijn klas heeft ook 4 maanden rond gelopen in burger.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2599 Gepost op: 8 oktober 2014, 14:35:56
Citaat van: Pepernoot link=msg=1300741 date=1412717602
Een enkel bureau in Den Haag zit er streng op bij de pet.

Iedereen draagt een VHV, ik zie wel veel in Den Haag dat mensen hun oude/nieuwe VHV nog onder de nieuwe polo dragen. Vraag me niet waarom, maar het is niet een enkeling die dit doet... ::)
Ik heb ergens het idee dat het voormalige HM en HGL daarin gewisseld zijn, waar eerst HLM heel ruim was zie ik nu toch echt wel overal de pet, en in HGL precies andersom!
Hobby Bobby eenheid Den Haag