Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213833 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #2630 Gepost op: 11 oktober 2014, 18:37:58
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1301297 date=1413023748
Dan wil ik niet weten hoe bij die collega's de witte shirts geroken hebben....
Als je met witte kleding in de zon staat heb je minder last van warmte dan wanneer je met donkere kleding in de zon staat hoor ::)

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #2631 Gepost op: 11 oktober 2014, 18:42:27

Nee dat wil je ook niet. Best werkt -uit ervaring- de cool t-shirts zoals die van Kraft. Er zijn collega's die er katoen onder doen: zéker niet doen! Nadeel is trouwens dat in de polo's nog aardig wat katoen zit op den duur zal er sowieso residu (lichaamszouten) in het shirt achterblijven. Dat was het voordeel van de échte biker polo's.

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #2632 Gepost op: 11 oktober 2014, 20:03:18

Niet. Gewoon 2 maten groter dan normaal bestellen. In combinatie met een deo-rollertje nooit problemen.

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #2633 Gepost op: 14 oktober 2014, 19:40:55
Vandaag een paar uurtjes gebiked in het nieuwe uniform. Ervaringen;
- broek zit ok maar broekspijp rechts heeft de neiging ruzie te maken met het buitenblad van mijn bike ongeacht of ik het elastiekje aan trek aan de onderzijde
- polo met lange mouwen is voor het fietsen goed, mouwen van goede lengte en net als de rugzijde NIET te kort om te fietsen
- softshell geleend van een collega, heb mijn nieuwe vest nog niet dus had oude vest onder de softshell zitten. Mouwen waren van goede lengte evenals rugzijde MAAR... zodra ik op mijn bike ging zitten zaten de mouwen al voorbij de pols, bleek de rugzijde te kort te zijn waardoor je continu je softshell naar beneden zit te trekken. Dit is iets wat ik al had verwacht en als ik straks mijn vest over de softshell ga dragen kan ik me niet voorstellen dat de mouwen meer ruimte krijgen, oftewel dat de mouwen dan nog meer naar boven zullen kruipen...

Dus zonder softshell goed te doen maar met softshell is dit geen combinatie om te biken, hoe dit gaat zijn met de jas is nog de vraag, daar is het nu nog wat te 'warm' voor...
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #2634 Gepost op: 14 oktober 2014, 22:35:40
Net thuis van het passen, lekker spul zeg! Broek vind ik de grootste vooruitgang. De polos zijn ook prima, maar even wennen. Vest en jas helaas niet voorradig, hopelijk past mn oude vest onder de softshell maar ben er bang voor...

Ik heb voor de Haix gekozen. De meidl zaten verdomd lekker, maar kon er absoluut niet op lopen, leken wel snowboard schoenen. De Haix leken wat los te zitten, maar na twee uurtjes dragen lijkt het toch mee te vallen.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #2635 Gepost op: 15 oktober 2014, 16:23:17
In Kennemerland gaat in iedergeval gekleed worden op 17 en 18 december O0

michaelmiata89

• Forum gebruiker
Reactie #2636 Gepost op: 15 oktober 2014, 18:28:01
Is de nieuwe broek er ook in een particuliere/NIET-politie uitvoering? Of staat er een merk in waarnaar ik kan zoeken/googlen.
De broeken lijken me wel wat voor ons BIT in het winterseizoen.
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team

Chazia

• Forum gebruiker
Reactie #2637 Gepost op: 15 oktober 2014, 18:56:20
Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1302176 date=1413390481
Is de nieuwe broek er ook in een particuliere/NIET-politie uitvoering? Of staat er een merk in waarnaar ik kan zoeken/googlen.
De broeken lijken me wel wat voor ons BIT in het winterseizoen.

De nieuwe broeken lijken veel op de Fjällräven Vidda broeken.  :)
eat or be eaten

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #2638 Gepost op: 15 oktober 2014, 19:10:50
Er staat geen merk aan de binnenzijde van de broek.. Denk dat we je moeten teleurstellen.

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #2639 Gepost op: 15 oktober 2014, 19:19:22
Broeken zijn naar unieke specificatie van politie gemaakt. Een Fjällräven type outdoor broek lijkt als basaal model gebruikt te zijn. Maar zoals al gezegd ze zijn niet van een soecifiek merk.