En zo denken sommige collega's dus vast ook over de pet, en het vest. Als jij die mening hebt over schoenen, dan zou je die collega's niet moeten aanvallen. Je doet er zelf namelijk ook aan mee.
Ik val ze er niet over aan? Ik doe een constatering, voortkomend uit de bewoording die zij gebruiken. Niet omdat ik dat denk omdat zij het niet dragen.
Als een collega zegt het vest niet te dragen omdat het geen draagplicht is of dat meerdere collega's zeggen dat ze het onzin vinden om het oude uniform te dragen in de balie, dan denk ik dat ze niet op de hoogte zijn.
Het is nogal een verschil wanneer collega's wel of geen pet dragen of als iemand soortgelijke andere hoge schoenen draagt. Zo lijken de Meindls (zomer&winter) die ik heb meer op de verstrekte Meindl dan dat die verstrekte Meindl en Haix op elkaar lijken. Dus in hoeverre kan je bij bijv. de hoge schoenen die ik heb nog spreken van een afwijking in de uniformiteit (behalve dat het anders is omdat de baas dit zegt).
Leuke bewoording dat 'uniform beroep', maar volgens mij is uniformiteit ook wel eenheid. En wanneer je 2 soorten kleding verstekt kan je niet spreken van eenheid.
Maar voor de volledigheid zal ik wel een vraag uitzetten over het dragen van andere soort gelijke hoge schoenen. Zelf heb ik er in ieder geval klaarblijkelijk overheen gelezen.