Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213831 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2690 Gepost op: 23 oktober 2014, 15:55:22
Dat van die wapenstok ervaar ik ook Nick! Draag hem daarom alleen nog maar aan de koppel.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2691 Gepost op: 23 oktober 2014, 17:39:07
Je nieuwe schoenen die niet fijn lopen? Heb je ze ingelopen met diensten enzo? In het begin lopen nieuwe schoenen (zeker hoge) nergens naar, maar je voelt wel of ze lekker zitten. Het fijn lopen van schoenen komt als ze ingelopen zijn, na je voet staan en de zool staat hoe jij staat. Daarbij is steunzolen geen excuus: ze passen in zowel de Haix als de Meindl.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2692 Gepost op: 23 oktober 2014, 17:53:58
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1303866 date=1414078747
Je nieuwe schoenen die niet fijn lopen? Heb je ze ingelopen met diensten enzo? In het begin lopen nieuwe schoenen (zeker hoge) nergens naar, maar je voelt wel of ze lekker zitten. Het fijn lopen van schoenen komt als ze ingelopen zijn, na je voet staan en de zool staat hoe jij staat. Daarbij is steunzolen geen excuus: ze passen in zowel de Haix als de Meindl.

Nu heb ik hoge schoenen voor in de winter en voor in de zomer, van het merk Meindl. Ik hoef je dan toch niet uit te leggen wat hier de voordelen van zijn tegenover een all weather schoen? Dat draagt dus zeker bij aan het comfort.

Bovendien voor mensen met steunzolen is er nog geen landelijk beleid mbt de schoenen en is het aan je leidinggevende welke schoen je mag dragen.
Zo staat dat tenminste in de draagvoorschriften!

Kan ook nergens iets vinden over dat eigen hoge schoenen niet toegestaan zijn, maar ik heb die vraag alsnog uitgezet :)

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2693 Gepost op: 23 oktober 2014, 18:53:45
Citaat van: Cabo link=msg=1303873 date=1414079638
Nu heb ik hoge schoenen voor in de winter en voor in de zomer, van het merk Meindl. Ik hoef je dan toch niet uit te leggen wat hier de voordelen van zijn tegenover een all weather schoen? Dat draagt dus zeker bij aan het comfort.

Bovendien voor mensen met steunzolen is er nog geen landelijk beleid mbt de schoenen en is het aan je leidinggevende welke schoen je mag dragen.
Zo staat dat tenminste in de draagvoorschriften!

Kan ook nergens iets vinden over dat eigen hoge schoenen niet toegestaan zijn, maar ik heb die vraag alsnog uitgezet :)

Je hoeft mij dat niet uit te leggen nee. Maar daar had ik het toch niet over volgens mij? Ik had het over het argument om je eigen schoenen te dragen dat de nieuwe schoenen nergens naar zitten. Dit kan komen doordat ze nog ingelopen moeten worden of doordat je de verkeerde keuze hebt gemaakt.

Ik heb ergens in de papieren die je krijgt bij het uniform wat gelezen over je schoeisel. Dat dit het schoeisel is wat je krijgt bij je nieuwe uniform en je dit moest dragen icm je nieuwe uniform (wat ik mij herinner hiervan). Mijn vader heeft de Meindl gekozen omdat hij ze lekkerder vond zitten, en hij heeft ze gepast met de steunzolen erin die hij heeft. Ook de Haix heeft hij hiermee gepast. In beide schoenen kunnen steunzolen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #2694 Gepost op: 23 oktober 2014, 21:23:23

Bron: Regio15.nl

Ook in Haaglanden nogsteeds niet alle jassen nageleverd zo te zien.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #2695 Gepost op: 23 oktober 2014, 21:39:00
En de caps ook niet denk ik.  :-\

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #2696 Gepost op: 23 oktober 2014, 22:24:21
Wat doen jullie als je nog geen vest en jas hebt? Ik draag nu geen veiligheidsvest maar heb morgen horeca dienst. Het oude uniform is niet gewenst heb ik vernomen. Ik kan het oude vest niet onder de softshell dragen. Erover kan, maar lijkt me niet wenselijk. Ik mag de jas van een vrouwelijke collega lenen zodat het oude vest eronder past, maar een echt goede oplossing heb ik nog niet bedacht. Iemand suggesties?  ;D

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #2697 Gepost op: 23 oktober 2014, 23:01:36
als je een gele jas hebt, gewoon over je polo dragen met gele jas.

Anders inderdaad een oplossing zoals het lenen van een jas, als hij echt niet onder je softshell past.

/ ik mag 14 november pas kijken wat er nog op voorraad is  ::)

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #2698 Gepost op: 23 oktober 2014, 23:37:59
Citaat van: silque link=msg=1303843 date=1414072522
Dat van die wapenstok ervaar ik ook Nick! Draag hem daarom alleen nog maar aan de koppel.

Ik heb de wapenstok ook enige tijd aan de koppel gedragen. De wapenstok steekt bij de normale draagwijze namelijk telkens in mijn knieholte. Onze teamleiding heeft deze week echter laten weten dat dit niet toegestaan is en dus ook niet meer van ons verwacht wordt. Zij kwamen toen met de tip om de wapenstok met een aantal 'steken' wat kleiner te maken. Dat gaan we dus maar doen.  :)
Senior GGP / Oost-Brabant

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #2699 Gepost op: 23 oktober 2014, 23:43:25
Het zal vast aan het tijdstip liggen dat ik het niet begrijp, maar hoe ga je dat doen? Elastiekjes om de wapenstok? Het vak dichtnaaien?