Als de wijkagent die op vergadering gaat netjes wil zijn ... doet hij dat niet in het OPU. Dan doet hij het kantoorpak aan.
Dat is netjes en straalt geen "agressiviteit" uit. Een worker die "netjes" over de schoen gedragen wordt. Waarom dan geen lage schoen er bij aantrekken? Gekker moeten ze het niet maken. Heb je eindelijk een fatsoenlijke outfit en dan laat je het lekker wapperen.
v.w.b. de stromende regen ... er is geen regenbroek bij geleverd?
De broek zou voldoende moeten beschermen tegen regen. En voor vergaderingen is het, volgens mij, niet de bedoeling om het oude/andere/kantoor tenue aan te trekken. Je kan immers ook op straat worden ingezet tijdens, voor of na de vergadering.
Daarnaast vind ik het grote onzin dat dit nieuwe tenue agressiviteit uitstraalt. Een schilder, automonteur of ambulanceverpleegkundige roept toch ook geen angst op bij mensen? Of wordt men ineens bang van een zwart holster, met de wetenschap dat er een vuurwapen in zit? Ik durf te stellen dat deze nu minder opvalt. Het is misschien even wennen allemaal, maar zo lang wij hier nog niet met de Colt in een camopak over straat lopen valt het reuze mee.
Daarnaast valt het juist meer op als een collega wat gezet is en laat dit nou net bij velen het geval zijn. Je kan mij niet wijs maken dat men ineens bang wordt voor een collega met een afdakje boven zijn gereedschap.