Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1225119 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

veldwachter

• Hoofdagent, coach, schipper.
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #2750 Gepost op: 4 november 2014, 09:01:41
Ik zie de hele tijd dat de broek over de schoenen zitten. kan deze niet boven d kisten dichtgesnoerd worden? Zoals in het leger?

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #2751 Gepost op: 4 november 2014, 09:04:29
Citaat van: veldwachter link=msg=1306225 date=1415088101
Ik zie de hele tijd dat de broek over de schoenen zitten. kan deze niet boven d kisten dichtgesnoerd worden? Zoals in het leger?

Dit kan wel mbv een elastiek onder in de broekspijpen. Een ieder mag zelf beslissen hoe hij/zij de broek draagt.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #2752 Gepost op: 4 november 2014, 09:12:34
Citaat van: Lars O. link=msg=1306227 date=1415088269
Dit kan wel mbv een elastiek onder in de broekspijpen. Een ieder mag zelf beslissen hoe hij/zij de broek draagt.

En dat vind ik dan weer vreemd ansich. Gewoon iedereen boven de schoen of iedereen laag.

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #2753 Gepost op: 4 november 2014, 09:59:35
Citaat van: veldwachter link=msg=1306225 date=1415088101
Het voordeel, bij dragen zoals in leger, is dat je onderkant broek minder vuil wordt als je in water, modder of andere zaken staat. Zeker in de herfst-wintertijd. Draag mijn worker bij inzet slecht weer vaak ook zo (beton wacht bv).

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #2754 Gepost op: 4 november 2014, 11:27:08
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1306230 date=1415088754
En dat vind ik dan weer vreemd ansich. Gewoon iedereen boven de schoen of iedereen laag.
Ik draag de broek tot de bovenkant van de schoenen. Maar mocht ik in de stromende regen komen te staan, dan gaat de broek toch echt óver de schoenen heen. Op zich vind ik het dus wel prettig dat de keuze bij onszelf ligt. Daarnaast scheelt het gewoon een heel stuk in de uitstraling. Ik kan me voorstellen dat een wijkagent die op vergadering gaat de broek netjes over de schoenen laat vallen, terwijl de horecadienst ze liever boven de schoenen draagt. Ik weet het, we willen niet agressief overkomen, maar het scheelt in mijn ogen toch al een stuk kwa uitstraling ;)

rutger84

• Forum gebruiker
Reactie #2755 Gepost op: 4 november 2014, 12:15:09
Bij één van de polo's begint de gele streep al te barsten. Ik heb deze op de voorgeschreven wijze en dus binnenstebuiten in de wasmachine gedaan.  Bij de dienstschoenen van het merk Meindl is al één metalen klip afgebroken waar de veter doorheen gelust moet worden.
Al met al geen beste ervaringen met de kwaliteit van het nieuwe uniform  :(

rusdi

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2756 Gepost op: 4 november 2014, 18:02:14
https://www.youtube.com/watch?v=_339aVaDGKE
Rond 1:00 ook een diender met de pet achterstevoren.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #2757 Gepost op: 4 november 2014, 18:43:24
Citaat van: Meneer link=msg=1306251 date=1415096828
Ik draag de broek tot de bovenkant van de schoenen. Maar mocht ik in de stromende regen komen te staan, dan gaat de broek toch echt óver de schoenen heen. Op zich vind ik het dus wel prettig dat de keuze bij onszelf ligt. Daarnaast scheelt het gewoon een heel stuk in de uitstraling. Ik kan me voorstellen dat een wijkagent die op vergadering gaat de broek netjes over de schoenen laat vallen, terwijl de horecadienst ze liever boven de schoenen draagt. Ik weet het, we willen niet agressief overkomen, maar het scheelt in mijn ogen toch al een stuk kwa uitstraling ;)

Als de wijkagent die op vergadering gaat netjes wil zijn ... doet hij dat niet in het OPU. Dan doet hij het kantoorpak aan.
Dat is netjes en straalt geen "agressiviteit" uit. Een worker die "netjes" over de schoen gedragen wordt. Waarom dan geen lage schoen er bij aantrekken? Gekker moeten ze het niet maken. Heb je eindelijk een fatsoenlijke outfit en dan laat je het lekker wapperen.
v.w.b. de stromende regen ... er is geen regenbroek bij geleverd?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #2758 Gepost op: 4 november 2014, 19:53:17
Citaat van: CMKmaat link=msg=1306400 date=1415123004
Als de wijkagent die op vergadering gaat netjes wil zijn ... doet hij dat niet in het OPU. Dan doet hij het kantoorpak aan.
Dat is netjes en straalt geen "agressiviteit" uit. Een worker die "netjes" over de schoen gedragen wordt. Waarom dan geen lage schoen er bij aantrekken? Gekker moeten ze het niet maken. Heb je eindelijk een fatsoenlijke outfit en dan laat je het lekker wapperen.
v.w.b. de stromende regen ... er is geen regenbroek bij geleverd?

De broek zou voldoende moeten beschermen tegen regen. En voor vergaderingen is het, volgens mij, niet de bedoeling om het oude/andere/kantoor tenue aan te trekken. Je kan immers ook op straat worden ingezet tijdens, voor of na de vergadering.

Daarnaast vind ik het grote onzin dat dit nieuwe tenue agressiviteit uitstraalt. Een schilder, automonteur of ambulanceverpleegkundige roept toch ook geen angst op bij mensen?  Of wordt men ineens bang van een zwart holster, met de wetenschap dat er een vuurwapen in zit? Ik durf te stellen dat deze nu minder opvalt. Het is misschien even wennen allemaal, maar zo lang wij hier nog niet met de Colt in een camopak over straat lopen valt het reuze mee.

Daarnaast valt het juist meer op als een collega wat gezet is en laat dit nou net bij velen het geval zijn. Je kan mij niet wijs maken dat men ineens bang wordt voor een collega met een afdakje boven zijn gereedschap.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #2759 Gepost op: 5 november 2014, 11:19:35
Volgens mij is het heel simpel en moet je vanaf nu zoveel mogelijk hetzelfde uniform op straat zien. Dus geen geouwehoer over 2 uurtjes vergadering, dan het klassieke tenue weer aan.

-Iedereen die executief op straat werkt: OPU.
-iemand met een publieks/beleids-functie die nooit op straat komt? Klassiek uniform.
-Ceremonie? Klassiek uniform.

En daar moeten ze het m.i. bij laten.