Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1213947 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #2870 Gepost op: 24 november 2014, 16:05:49
Vandaag een gastcollege gehad van een Hoofdagent van de politie Den Bosch, heb het uniform eens van dicht bij gezien en het ziet er top uit! Alleen jammer dat hij z'n veiligheidsvest niet droeg  ::) Het viel me wel op dat hij de wapenstok aan z'n koppel droeg, en niet in de "broekzak".

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #2871 Gepost op: 24 november 2014, 16:29:54
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1310193 date=1416829263
Inderdaad, je bent er zelf bij.
En als je er op staat een andere maat mee te krijgen omdat je anders geen broek krijgt, tsja...

Waren niet veel andere mogelijkheden voor deze collega begreep ik van hem. Maarja je bent er inderdaad zelf bij natuurlijk.

Citaat van: DiNozzo link=msg=1310216 date=1416836133
Bedenk ook dat de voorraad doorlopend aangevuld wordt. Wat er vandaag nog niet is, kan er morgen wel zijn. In MNL leek er nog genoeg op voorraad en zijn de meeste mensen redelijk compleet vertrokken. Natuurlijk heb je altijd mensen die er net buiten vallen en moeten wachten.
Dat een broek te groot is, heeft hij zelf gedaan met het passen denk ik. Als je de tijd neemt is het helemaal niet erg. Ik had een collega die er bijna anderhalf uur over deed in plaats van twintig minuten...

We gaan het zien. Ik ben morgenmiddag in de buurt. Heb wat grotere maten (om het maar even netjes te noemen), dus ben benieuwd!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #2872 Gepost op: 24 november 2014, 17:10:13
Citaat van: Lars O. link=msg=1310244 date=1416842994
Waren niet veel andere mogelijkheden voor deze collega begreep ik van hem. Maarja je bent er inderdaad zelf bij natuurlijk.

We gaan het zien. Ik ben morgenmiddag in de buurt. Heb wat grotere maten (om het maar even netjes te noemen), dus ben benieuwd!

Kan natuurlijk zijn dat de collega in kwestie ook wat meer vlees rondom de buik heeft, als de benen dan niet dik zijn, dan kan het voorkomen dat de rest van de broek wat hangt. De broek is namelijk ook gemaakt voor een gemiddelde omvang (benen en middel)

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #2873 Gepost op: 24 november 2014, 19:00:15
Citaat van: Daniel! link=msg=1310234 date=1416841549
Vandaag een gastcollege gehad van een Hoofdagent van de politie Den Bosch, heb het uniform eens van dicht bij gezien en het ziet er top uit! Alleen jammer dat hij z'n veiligheidsvest niet droeg  ::) Het viel me wel op dat hij de wapenstok aan z'n koppel droeg, en niet in de "broekzak".

Jammer in de zin van dat je 'm niet kon zien, of jammer in verband met zijn eigen veiligheid? Tijdens het geven van voorlichtingen/college's draag ik ook mijn veiligheidsvest niet. Iets met warmte/comfort/functionaliteit...

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #2874 Gepost op: 24 november 2014, 19:12:57
Citaat van: Maxx link=msg=1310309 date=1416852015
Jammer in de zin van dat je 'm niet kon zien, of jammer in verband met zijn eigen veiligheid? Tijdens het geven van voorlichtingen/college's draag ik ook mijn veiligheidsvest niet. Iets met warmte/comfort/functionaliteit...
Jammer dat ik het vest niet van dichtbij heb kunnen zien ;) Ik snap dat hij het uit het oogpunt van comfort tijdelijk niet droeg.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #2875 Gepost op: 24 november 2014, 22:56:25
Om 12.00 uur waren alle maten S en M van de VHV al op. Een van mijn collega's heeft nagenoeg niks meegekregen en die was om 12.00 uur aan de beurt.

Ik ben donderdagochtend aan de beurt, dus we gaan het beleven.

Ik heb dat nieuwe hoofddeksel gezien maar blijft nu zeker bij mijn eerdere mening. Ik vind het er niet uit zien en straalt niks uit. De rest ziet er prima uit. Alleen de gezette collega's zijn net verpakte worsten. Het kleed lekker af.  98uiye 98uiye

Mademan86

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2876 Gepost op: 25 november 2014, 11:06:51
Zal even een positieve noot erdoor heen gooien. Ik was gisteren in Amsterdam aan de beurt om te passen.

Ik vind het erg fijn werken, zon kleed straat. De mensen zijn erg vriendelijk, ondanks dat ze een beetje onder tijdsdruk staan willen ze allen tijd nemen om je te helpen. Ik had problemen bij mijn schoenen. Heb denk ik wel vier maten gepast, voordat ik de goeie had. Was geen enkel probleem. 098uo 098uo

Ik had overigens zoals ik mensen moet geloven "geluk" ik kreeg alles mee. Ook me vest. Naja 1 winterbroek moet nagestuurd worden maar iedereen krijgt maar 1 winterbroek volgens mij. Ik zag trouwens toen ik om me heen keek veel mensen met redelijk veel spullen vertrekken. Dus je kan er niets van zeggen. Probleem zit hem in de vesten heb ik begrepen.

Hoorde net van een collega die nu aan het passen is, dat de vrachtwagen met nieuwe vesten die vandaag zou komen. Vast staat bij de Duitse grens, de Douane wil ze het land niet inlaten.  8) 8) >:(

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #2877 Gepost op: 25 november 2014, 11:12:33
Citaat van: Mademan86 link=msg=1310408 date=1416910011
Zal even een positieve noot erdoor heen gooien. Ik was gisteren in Amsterdam aan de beurt om te passen.

Ik vind het erg fijn werken, zon kleed straat. De mensen zijn erg vriendelijk, ondanks dat ze een beetje onder tijdsdruk staan willen ze allen tijd nemen om je te helpen. Ik had problemen bij mijn schoenen. Heb denk ik wel vier maten gepast, voordat ik de goeie had. Was geen enkel probleem. 098uo 098uo

Ik had overigens zoals ik mensen moet geloven "geluk" ik kreeg alles mee. Ook me vest. Naja 1 winterbroek moet nagestuurd worden maar iedereen krijgt maar 1 winterbroek volgens mij. Ik zag trouwens toen ik om me heen keek veel mensen met redelijk veel spullen vertrekken. Dus je kan er niets van zeggen. Probleem zit hem in de vesten heb ik begrepen.

Hoorde net van een collega die nu aan het passen is, dat de vrachtwagen met nieuwe vesten die vandaag zou komen. Vast staat bij de Duitse grens, de Douane wil ze het land niet inlaten.  8) 8) >:(

Ze willen die mooie vesten natuurlijk zelf gebruiken.  :P

Welke schoenen heb je gekozen?

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #2878 Gepost op: 25 november 2014, 11:23:58
Citaat van: Mademan86 link=msg=1310408 date=1416910011
Naja 1 winterbroek moet nagestuurd worden maar iedereen krijgt maar 1 winterbroek volgens mij.
Vraagje: waar zit het verschil tussen winter en zomerbroek, dikte stof of iets zo? Ik doe voor de winter een thermobroek onder de worker aan. Werkt prima, misschien een tip voor als jouw winterbroek in de was zit, zomerbroek met thermo eronder.
Maja er is ook verschil, hé. Als jullie 8u draaien zit je tussendoor ook op buro, in de auto enz.. Ik sta effectief hele dienst buiten.

Mademan86

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2879 Gepost op: 25 november 2014, 18:25:41
@AureliusM,, Ik heb de meindl gekozen, omdat ik vrij brede voeten heb. Ze hebben in de meindl schoen nog een brede versie schoen. Zodat je niet gelijk een maat groter hoeft. Die vond ik lekker zitten.

@piet60. Volgens mij zit dat idd in de dikte van de stof. Dus dat hij wat warmer zit. Maar dat weet ik niet precies.