Nou, na al die tijd wachten was ik vanmiddag dan eindelijk aan de beurt! Helaas lang niet alles meegekregen, de belangrijkste dingen in ieder geval gelukkig wel. Wat ik nog zal krijgen nagezonden:
- 4x lange mouwen polo (die was ik gelukkig gezien de mouwlengte al niet van plan te gaan dragen);
- 2x winterbroek (zoals vrijwel iedereen in Amsterdam tot nu toe);
- Softshell (maatwerk, was aan de voorkant te kort en maat groter was ook niet te doen, gaat 2 maanden duren);
- Allweatherjack (maatwerk, zelfde verhaal als de softshell).
In tegenstelling tot een heleboel andere collega's dus wel het VHV meegekregen. Zoals eerder al werd gezegd zijn de maten t/m M van het VHV niet meer te krijgen.
Moet zeggen dat ik me moet aansluiten bij de meeste anderen: top geregeld! Alle lof voor de mensen in de passtraat. Je zal dag in dag uit maar die bijdehante/eigenwijze dienders moeten helpen. Sommige POPU's zijn nogal rechtlijnig en kijken alleen of het volgens de ''richtlijnen'' goed zit, maar de meesten willen vooral graag dat het jou lekker zit. Sfeer bij iedereen was ook wel goed, op een oude diender hier en daar na had iedereen er zin in en keek er naar uit.
Ik heb zelf gekozen voor de Meindl's. Van de Haix kwam ik niet eens in maat 47,5 met mijn brede voeten. De Meindl's zitten heerlijk en smoelen ook goed. Ik kwam er na een tijdje op lopen in de passtraat achter dat ze toch een maatje groter moesten. Ook al was ik het ''schoenenstation'' al voorbij en had ik het kaartje er al vanaf getroffen, was het geen enkel probleem om toch nog een maatje te krijgen!
Vwb het pak valt me nu al op dat het best een warm pak is. Als je een ondershirt draagt, een polo, het VHV, de softshell en het allweatherjack zal je het echt niet snel koud krijgen. De polo zit lekker, maar de plakstreep geeft erg veel warmte en voel je al snel gaan plakken. Heb begrepen dat dit in de toekomstige polo's is aangepast.
Al met al, een enorme verbetering en zou nu al niet meer terug willen!