Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215218 keer)

0 gebruikers (en 29 gasten bekijken dit topic.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #300 Gepost op: 8 maart 2013, 11:43:17
In plaats van met z'n alle massaal het uniform af te zeiken kunnen we ook gewoon blij zijn met het nieuwe uniform. Het is een stoerder en werkbaarder uniform dan wat we nu hebben. En eerlijk is eerlijk ik vind het voor de politie zijn doen nog best snel gegaan allemaal.

En we hebben het allemaal over opvallen. Maar als je wilt opvallen trek je straks gewoon je gele hoes over je uniform.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #301 Gepost op: 8 maart 2013, 12:12:07
Ik ben benieuwd wat we met het huidige uniform mogen doen; eerlijk gezegd hoop ik dat we een deel mogen inleveren. Ik heb nog iets van 14 overhemden, 6 broeken, 2 jassen, 5 truien etc etc........ als daar nu weer een hoop bij komt!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #302 Gepost op: 8 maart 2013, 12:18:50
In plaats van met z'n alle massaal het uniform af te zeiken kunnen we ook gewoon blij zijn met het nieuwe uniform. Het is een stoerder en werkbaarder uniform dan wat we nu hebben. En eerlijk is eerlijk ik vind het voor de politie zijn doen nog best snel gegaan allemaal.

En we hebben het allemaal over opvallen. Maar als je wilt opvallen trek je straks gewoon je gele hoes over je uniform.

Afzeiken of gewoon je eigen mening geven zijn 2 totaal verschillende dingen.

Ik had eerlijk verwacht dat men bij het nwe uniform de lijn van het nwe ME tenue had doorgetrokken. Dat wil dus zeggen de polo's met de gele schouderpartij.

Vwb de gele hoes. Die zal ik als verkeersdiender altijd dragen, anders loop ik nog te "klote" met het zichtbaarheidsvestje.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #303 Gepost op: 8 maart 2013, 12:22:18
Ik ben benieuwd wat we met het huidige uniform mogen doen; eerlijk gezegd hoop ik dat we een deel mogen inleveren. Ik heb nog iets van 14 overhemden, 6 broeken, 2 jassen, 5 truien etc etc........ als daar nu weer een hoop bij komt!

Dit zal je gewoon houden voor speciale gelegenheden. Denk aan dodenherdenking of soortgelijke "gelegenheden".

Vwb het huidige uniform daar heb ik ook bergen van. Zo ook stapels polo's van de huidige versie. Ik zal die gewoon opdragen. Ga geen 30 polo's in de "vuilnis" gooien omdat ik een andere polo krijg van de baas.

FMR

• hoofdagent, Manschap b
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #304 Gepost op: 8 maart 2013, 12:41:18
Ik hoop dat het geel op het nieuwe uniform ook van goede kwaliteit is. Niet van het kwaliteit dat het bij een aantal keer wassen, het woord politie of de gele strepen ver te zoeken zijn. Persoonlijk had ik ook gehoopt op de gele schouderpartijen maar het volk/collega's hebben gesproken.

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #305 Gepost op: 8 maart 2013, 13:09:12
Als ze slim zijn doen ze het geel bedrukken en niet van stof. Dan kan het vrij lang meegaan.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #306 Gepost op: 8 maart 2013, 13:14:01
Ik vind het ergens bijzonder dat iedereen die hier op het forum mee praat en de mensen die ik real life spreak, allemaal voor het geheel gele bovenstuk zouden gaan. Zoals bij de ME. Vind het zelf erg jammer dat de ME lijn inderdaad niet hierin doorgetrokken word.

Nog een jaar volhouden, moet zeggen dat ik niet kan wachten om wat anders dan dat overhemd te dragen. (als VP'er heb ik niet anders)

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #307 Gepost op: 8 maart 2013, 13:14:57
Wat ik niet zo goed snap is dat praktisch iedereen op dit forum liever de gele schouderpartij had gewild blijkt nu, de poll toont ook aan dat de gele schouders veruit favoriet waren en het lijkt mij dat de politieleiding ook liever de lijn van de ME uniformen doorgetrokken had voor meer eenheid binnen de nationale politie. En dan toch is er volgens de enquête een voorkeur van 65% voor de strepen. Vind het toch een beetje vreemd

FMR

• hoofdagent, Manschap b
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #308 Gepost op: 8 maart 2013, 13:41:39
Ergens vind ik het niet vreemd hoor, Deze poll vertegenwoordigd  niet een heel groot deel van de agenten die wij in Nederland rijk hebben. Daarnaast heb ik veel collega's gehoord over hun ideeen en daar kwam naar voren: Hoe minder zichtbaar, hoe beter mbt boeven vangen. De gedachten van deze collega's was dan ook: Als ik zichtbaar moet zijn, trek ik wel een gele hoes aan of gele vest.

In ieder geval, vind ik het ook jammer dat wij geen gele schouderstukken aangereikt gaan krijgen. Wat betreft pet of sidecap/schuitje tja mijn mening daarover is, dat geen enkele pet functioneel is in de zin van regen of zonneschijn. Want het wordt allemaal even nat, en de zon tja?? Zonnebril of niet in de zon kijken, ik heb overigens nooit last van de zon. Maargoed dat zijn nogmaals mijn gedachten erover.

Voor de rest denk ik dat we wel blij mogen zijn met een polo en een werkbroek qua functionaliteit in de uitvoering van onze werkzaamheden. Overige kleding stukken is het gewoon afwachten. Over het algemeen ben ik van mening dat we toch wel een goede functionele kledingpakket gaan krijgen.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #309 Gepost op: 8 maart 2013, 13:50:45
Ik denk inderdaad ook dat veel agenten hebben gekozen voor de strepen omdat hier meer 'blauw' in terug komt, en de meesten liever een geheel blauw uniform hadden gehad met de optie tot opvallen door het vest. Maar die strepen maken het uniform naar mijn idee niet mooier. Als er dan toch geel in terug komt, dan had ik persoonlijk de gele schouders mooier gevonden. De strepen zorgen een beetje voor de NS-look. Ik heb het idee dat de gele schouderpartij juist had kunnen zorgen voor een unieke politie-look, waarbij mensen het blauw en fluor-geel direct met de politie in verband zouden brengen. Maar ja, de meerderheid heeft gekozen.