Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1215214 keer)

0 gebruikers (en 28 gasten bekijken dit topic.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #310 Gepost op: 8 maart 2013, 14:04:57
Nog één opmerking erachteraan. Als ik terugkijk naar foto's van de enquête vind ik het schuitje gecombineerd met de strepen al een veel betere uitstraling hebben. Het is echt de combinatie strepen en cap die bij mij het idee van een conducteur oproept. Maar nogmaals, de meerderheid heeft gekozen.

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #311 Gepost op: 8 maart 2013, 14:18:50
Ik denk inderdaad ook dat veel agenten hebben gekozen voor de strepen omdat hier meer 'blauw' in terug komt, en de meesten liever een geheel blauw uniform hadden gehad met de optie tot opvallen door het vest. Maar die strepen maken het uniform naar mijn idee niet mooier. Als er dan toch geel in terug komt, dan had ik persoonlijk de gele schouders mooier gevonden. De strepen zorgen een beetje voor de NS-look. Ik heb het idee dat de gele schouderpartij juist had kunnen zorgen voor een unieke politie-look, waarbij mensen het blauw en fluor-geel direct met de politie in verband zouden brengen. Maar ja, de meerderheid heeft gekozen.
Idd mee eens en gele schouder is ook in een mensen massa bij evenementen beter te onderscheiden, beter zichtbaar als je de flikken nodig hebt.
Zo ook met de look vd Engelse verkeersregelaar, traffic officer, waarbij de oranje schouder weer duidelijker zichtbaar is dan onze vkr jas. Meestal kijk je in gezicht aan, dus op schouderhoogte. En die steekt ook beter af bij het complete fluorgeel vd politie en zie je direct je aanspreekpunt op de weg, de vkr of de flik

http://www.google.nl/imgres?hl=nl&sa=X&biw=1080&bih=591&tbm=isch&tbnid=aGCHF6Bdb_0h1M:&imgrefurl=http://www.garryfroggatt.co.uk/news/&docid=xDJxzfpUPspwYM&imgurl=http://www.garryfroggatt.co.uk/wp-content/uploads/2012/11/news41.jpg&w=633&h=363&ei=neQ5UbGOA4Kf0QWoXw&zoom=1&iact=hc&vpx=2&vpy=232&dur=1140&hovh=170&hovw=297&tx=125&ty=111&page=2&tbnh=139&tbnw=243&start=15&ndsp=20&ved=1t:429,r:20,s:0,i:146

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #312 Gepost op: 8 maart 2013, 16:07:28
staan hier nog een paar 'mannenplaatjes' bij:

Politie kiest nieuw uniform

http://www.politie.nl/nieuws/2013/maart/7/00-politie-kiest-nieuw-uniform.html
Laatste update: 08-03-2013 | 08:04 Woordvoering: Landelijke woordvoering Nationale Politie

Minister Opstelten heeft, na overeenstemming met korpsleiding en bonden, besloten dat de Nederlandse politie in 2014 een nieuw operationeel uniform krijgt. Een uniform met meer functionaliteit, uitstraling en comfort. Naast het nieuwe uniform krijgt elke collega ook een soepel en comfortabel veiligheidsvest. Het uniform is blauw en heeft een gele bies.

Na een gedegen onderzoek in de samenleving en een landelijke interne enquête, kan de politie zich opmaken voor een nieuw en modern operationeel uniform. Van de 33.124 respondenten, uit het interne onderzoek, sprak 65% zich uit voor uniform 1, het uniform met gele striping. Het overgrote deel sprak daarnaast de voorkeur uit voor de polo in combinatie met de cap.

Operationeel uniform
Het nieuwe Operationele Uniform bestaat uit de volgende onderdelen:

De cap
De polo (korte en lange mouw)
Operationele broek
Hoge operationele schoen
De softshell (windstopper)
Het veiligheidsvest
Het all weather jacket
Planning en ontwikkeling
De functionele eisen van bovengenoemde producten zijn in overleg met de gebruikers vastgesteld. Eind maart start de Europese aanbesteding voor het overgrote deel van de producten. De aanbesteding van de operationele broek is inmiddels afgerond en voor het veiligheidsvest start in mei de draagproef.

Conform planning wordt de eerste eenheid vanaf april 2014 gekleed.

Samen sterk in de hulpverlening!

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #313 Gepost op: 8 maart 2013, 16:40:20
Ik zou persoonlijk voor optie 2 met de sidecap gaan. Ziet er goed uit! Optie 1 is mij te rommelig.

Ik vind het erg op het uniform van de Spaanse gemeente politie lijken. Was daar 1,5 jaar geleden op vakantie wel over te spreken. Zoals je ziet kan de broek zowel in de schoenen als over de schoenen gedragen worden.
Heb nog twee foto's uit Spanje, met cap en sidecap (eigenlijk baret). Vind de caps geen uitstraling hebben, net zoals de collega's in Nieuw Zeeland ze hebben.
Google anders maar eens op 'Policia Municipal' dan zie je hoe dit uniform gedragen wordt.

Aha, nu een beetje idee hoe jullie er straks bij lopen. Misschien van Spanje afgekeken???
Ziet er nogal militaristisch uit zeker met die pof-broek. Als je zo in BODW iemand aan de kant zet  schrik die zich het lam-lazarus en betaalt contant de boete... 98uiye ;D  Doe maar BODW of WM in burger aub.
Heeft wel en iets onvriendelijker uitstraling dan het "kantoorpak"van nu. Hoop dat het imago niet negatief beinvloed wordt erdoor.  ::)

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #314 Gepost op: 8 maart 2013, 17:05:40
http://www.youtube.com/watch?v=tEe5hv9ymZE
Ook een leuk alternatief!
Ja, voor inzet tijdens de carnavalsdagen. Een paar extra setjes voor de politie Limburg en Brabant... 0098

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #315 Gepost op: 8 maart 2013, 17:07:25
Wat ik me af vraag overigens: Komt het woord politie er helemaal in geel op (wat ik niet zo mooi vind) of gaan we dit nog aanpassen naar wit met goud?

En ik mis de borstzakken op de polo's.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #316 Gepost op: 8 maart 2013, 17:47:31
En ik mis de borstzakken op de polo's.
Ik denk dat dat gedaan is vanwege het nieuwe vest over de kleding, dan zit dat waarschijnlijk niet lekker. Alternatief is nu de extra broekzakken op de worker.

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #317 Gepost op: 8 maart 2013, 18:04:19
Ik denk dat dat gedaan is vanwege het nieuwe vest over de kleding, dan zit dat waarschijnlijk niet lekker. Alternatief is nu de extra broekzakken op de worker.

Nou, dat zal nog even wennen worden voor mij. Dan zou ik zeggen: Pennenzakje op de bovenarm?

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #318 Gepost op: 8 maart 2013, 18:04:32

Wil mijn pen en opschijfboekje in mijn borstzakje  0098 ;)

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #319 Gepost op: 8 maart 2013, 18:08:40
En op het vest komen opbergvakjes O0