Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214136 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #3110 Gepost op: 13 januari 2015, 11:46:12
Citaat van: silque link=msg=1322456 date=1421143619
Wil je echt iets waar geen water doorheen komt, dan moet je een regenbroek aantrekken.

Komop mensen, we zijn er enorm op vooruit gegaan met het nieuwe uniform. Tov de oude pantalon is dit een stuk beter in weer en wind.

Regenbroek is er niet in mijn maat, anders had ik er echt wel een gehad. Op maat maken doen ze ook niet, tenminste niet voor mij. Ben er al 2 jr meebezig.

By the way, mijn oude zomerpantalon was langer waterafstotend als de nieuwe zomerbroek.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3111 Gepost op: 13 januari 2015, 12:34:25
Het is niet persoonlijk op jou gericht, meer algemeen. Wat we ook krijgen, er is altijd wel iets om te zeuren.
Bij mij was de oude pantalon verschrikkelijk, hield geen water tegen en je kreeg hem amper weer droog.

Een regenbroek was meer sarcastisch, want ik zie zelden collega's met een regenbroek. Als je een Prio 1 hebt ga je ook niet eerst je regenbroek aantrekken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3112 Gepost op: 13 januari 2015, 14:36:32
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1322471 date=1421145972
By the way, mijn oude zomerpantalon was langer waterafstotend als de nieuwe zomerbroek.

Hier ook andere ervaringen....
Het water valt er op en loopt er af.

Voor de mensen die klachten hebben over de broek, ook (zelf) gewassen en daarna de buitenkant gestreken? Dit maakt de broek (volgens de folder) weer waterafstotend.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3113 Gepost op: 13 januari 2015, 23:41:51
Citaat van: Jerommeke link=msg=1322501 date=1421156192
Hier ook andere ervaringen....
Het water valt er op en loopt er af.

Voor de mensen die klachten hebben over de broek, ook (zelf) gewassen en daarna de buitenkant gestreken? Dit maakt de broek (volgens de folder) weer waterafstotend.

Ik zei nog nadrukkelijk: niet gewassen! Zo bij de/het/een vtspn vandaan, niet eens in de buurt gekomen van mijn Bosch.

Ik kan mij trouwens herinneren dat ik ergens in een grijsverleden in zo'n klote schuttersputje heb gezeten, in zo'n groen pakje. Iets met soldaatje spelen. 20 jaar terug hadden we bij defensie beter materiaal! HOU NOU OP! Wederom is het troep!

Nog ff en ik kijk er niet eens meer van op als er een vlaggetje uit mijn klapperpistool komt. PANG PANG!

Citaat van: silque link=msg=1322482 date=1421148865
er is altijd wel iets om te zeuren.
 Als je een Prio 1 hebt ga je ook niet eerst je regenbroek aantrekken.
Dit is geen zeuren meer. Gewoon ordinair afbranden tot op het draadje. AS maken we ervan. Bagger! Troep! Maar voor de politie best aardig  ;D

Daarom kost mijn privé motorpak ook 400 euro en die van de dienst 3x zoveel. Gelukkig lekt die van mij na jaren gebruik nog steeds niet en die van de dienst na het eerste gebruik wel.
Daarom maakt mijn HTC helm meer herrie dan die BMW van de dienst
Daarom zitten mijn prive oordoppen beter dan die van de dienst
Daarom draagt iedereen zijn eigen handschoenen ipv die o-zo-draag/schietvriendelijke-lederen-dingen van dienstwegen verstrekt
Daarom droeg iedereen eigen schoenen ipv die van dienstwegen verstrekte klompen
Daarom ....

Moet ik door gaan????

Nee we zijn best professioneel. Qua personeel zeker want we proberen er altijd het beste van te maken. Maar qua opleiding, materieel en uitrusting is het bagger.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #3114 Gepost op: 13 januari 2015, 23:59:13
Impregneerspray, werkt perfect. Spuit het prive altijd over mijn nieuwe schoenen. Als je verwacht veel in de regen te staan zeker een aanrader voor je dienstkleding.

http://www.youtube.com/watch?v=yn9qX3UQZTg#ws

NB: Ik heb gewoon het eerste filmpje dat ik kon vinden hierin geplakt, maar dat spul is volgens mij overal verkrijgbaar.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #3115 Gepost op: 14 januari 2015, 02:58:58
Wanneer er op mijn dienstbroek 'waterafstotend' wordt vermeldt en ik na de eerste regenachtige dag met een natte boxer naar huis ga, gaat er volgens mij iets niet goed. En ik ben er niet mee wezen zwemmen en ik had ook niet in mijn broek geplast.

Tevens vind ik (zoals ik al eens had aangegeven) de winterbroek niet beschermend genoeg tegen de kou.

Hoe kan het dat bijv. een muts nog ontwikkeld moet worden? Ik kan je nu al voorspellen dat er een politielogo op zal komen en dat de muts donker van kleur zal zijn. De KMar heeft al jaren zo een muts, maar volgens mij wil de politie de stof opnieuw gaan uitvinden alvorens ze deze mutsen laten produceren.

Evenals de kisten. Een winter en zomerversie (met bijbehorde sokken) was niet verkeerd geweest.

De kleding draagt verder lekker en straalt, op het lelijke petje na, zeker wat uit. Maar er zijn nog genoeg verbeterpunten.

Jammer dat mensen dit soort zaken als zeurderig afdoen, maar ik vind dat je in dit beroep met goede kleding de straat op gestuurd dient te worden.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #3116 Gepost op: 14 januari 2015, 11:02:57
Er wordt door meerdere geroepen/geschreven dat we altijd maar lopen te zeuren/zeiken. Is dit vreemd misschien wel maar ik vind persoonlijk van niet.

Hoe kan je bijvoorbeeld als bedrijf collega's kleed rond de winterperiode met alleen maar zomerbroeken. Als je daar wat van vind ben je al aan het zeuren of je krijgt de opmerking dan trek je toch een thermoonderbroek er onderaan :o  En wat nou als je toevallig nou net geen thermoonderbroek hebt. Bestellen kan je het ook niet meer.
Zelf aanschaffen kan en wil ook niet iedere collega. Wat ook weer te begrijpen is.

Onder de polo's moet je een ondershirt dragen volgens de gebruiksaanwijzing. Echter verkopen ze deze ook niet meer ivm wat probleempjes met de aanbesteding. Er wordt dus wederom van je verwacht dat je dit uit eigen portomonnee aanschaft, aangezien je dit niet kunt declareren bij de baas.

Zomaar wat puntjes, dus noem mij maar een zeikerd of een zeurpiet maar ik verwacht van een baas die mij verplicht om in een uniform te lopen ook dat het dan goed/fatsoenlijk is/wordt geregeld.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #3117 Gepost op: 14 januari 2015, 11:16:55
Eens, maar tot in het redelijke. De uniform operatie was/is massief en ik heb dan ook niks anders dan lof voor de betrokkenne die dit allemaal georganiseerd hebben. En uiteraard gaan er dan ook dingen fout. Zo heb ik geen vest nog en maar 1 winterbroek. Anderen hebben geen winterbroek. Accepteer dat er op deze schaal soms mensen buiten de boot vallen en dat er aan gewerkt wordt om dat op te lossen. Kijk eens wat je wel hebt, een prima blauw/geel pak dat op maat gemaakt is voor het werk, samengesteld door je eigen collega's.

Maar laten we elkaar ook geen mietje noemen, het is niet alsof je in je korte broek staat. Zijn we van suiker? Bovendien heb ik het deze winter nog niet onder de -5 zien komen...

En over dat hemd, serieus.... moet de baas soms ook je onderbroek gaan betalen? Je tandpasta? je kammetje en haargel? In het bedrijfsleven en met name de kantoor dienstverlening (>30% van de Nederlanders) wordt er ook verwacht dat je in "uniform" komt, aka een pak. Denk maar niet dat de baas daar iets aan bijdraagt. En niet beginnen over Salaris, want callcenter medewerker is geen vetpot en verdiend vaak zelfs minder dan een agent.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #3118 Gepost op: 14 januari 2015, 11:31:44
Ik begrijp je wel.

De temperatuur is idd nog niet zo geweest dat ik ijsberen heb horen zeuren om een bontjas. Ik heb ook nog geen panty aangehad onder de zomerbroek.
Alsof de baas het zo heeft afgedwongen vwb de temperatuur.

Die ondershirts hoor je mij ook niet klagen als persoon. Ik koop ze bij de Action voor 3x niks. Draag ze een 2 mndn en flikker ze weer in de vuilnis.

Waar het mij om gaat is het principe en tuurlijk zijn principes om vanaf te stappen maar toch.

De nieuwe buitenjas kan ik niet over oordelen aangezien die nog in het platsic ligt in een doos boven op mijn kast. Ik heb altijd mijn gele jas aan daar ik alleen maar in het verkeer werkzaam ben.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3119 Gepost op: 14 januari 2015, 11:48:09
Ik denk dat velen onderschatten wat voor operatie dit is, 100% tevredenheid is onmogelijk. Ik denk dat bij de politie 50% al  een hele klus is.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben, ik kan helemaal niets meer bestellen in de kledingwinkel. Heeft iedereen dat?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.