Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214133 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3130 Gepost op: 15 januari 2015, 15:53:38
Volgens de kledingwinkel zou ik mijn 2e winterbroek binnen moeten hebben, helaas weet ik nog van niks.
Vest staat nog steeds 'open' al lees ik verhalen van collega's die hem over de post krijgen thuisgestuurd, anderen moeten hem weer in persoon komen ophalen. Ben benieuwd!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #3131 Gepost op: 15 januari 2015, 16:49:59
Blijft toch vreemd he... Collega's in regio's die enkele maanden eerder het uniform opgehaald hebben zitten nog steeds zonder vest of jas en dan lees je hier dat anderen inmiddels wel hun vest maatje S ontvangen... Erg bijzonder!
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3132 Gepost op: 16 januari 2015, 02:26:58
Citaat van: silque link=msg=1322750 date=1421232489
Ik denk dat velen onderschatten wat voor operatie dit is, 100% tevredenheid is onmogelijk. Ik denk dat bij de politie 50% al  een hele klus is.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben, ik kan helemaal niets meer bestellen in de kledingwinkel. Heeft iedereen dat?

Als je dit als organisatie niet aankan: begin er dan niet aan! Ga nou niet recht lullen wat krom is. Ik vraag niet om 100% klanttevredenheid. Ik vraag om een winterbroek in de winter: niet meer en niet minder. Een beetje planner (= een mens dat kan nadenken) weet wanneer iets gevraagd wordt en dat dus geleverd moet worden. OLA levert immers ook minder magnums in de winter dan in de zomer. Maar kennelijk hebben wij geen mensen bij de/het/een VTSPN maar een kudde ijsjes want na het motorpakken debacle loop ik nu ook nog in een zomeruniform als het winter is. Gelukkig zit pietjeVTSPN lekker warm binnnen en vriest het nu nog niet 98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #3133 Gepost op: 16 januari 2015, 11:45:36
Citaat van: silque link=msg=1322750 date=1421232489
Ik denk dat velen onderschatten wat voor operatie dit is, 100% tevredenheid is onmogelijk. Ik denk dat bij de politie 50% al  een hele klus is.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben, ik kan helemaal niets meer bestellen in de kledingwinkel. Heeft iedereen dat?
Nee, de eis is lager, er wordt gewoon geaccepteerd dat er geprutst wordt. In het commerciële wereldje is dit een opdrachtje waar niet heel veel problemen voor hoeft te verwachten. Er wordt alleen ontzettend traditioneel gedacht, op een ambtelijke manier. 50% tevredenheid wordt geaccepteerd? Wij zijn met een klus bezig ongeveer 12x zo groot met een klant tevredenheid van 98%.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3134 Gepost op: 17 januari 2015, 02:26:02
Citaat van: kaasje link=msg=1323653 date=1421405136
Nee, de eis is lager, er wordt gewoon geaccepteerd dat er geprutst wordt. In het commerciële wereldje is dit een opdrachtje waar niet heel veel problemen voor hoeft te verwachten. Er wordt alleen ontzettend traditioneel gedacht, op een ambtelijke manier. 50% tevredenheid wordt geaccepteerd? Wij zijn met een klus bezig ongeveer 12x zo groot met een klant tevredenheid van 98%.

Dank je wel  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3135 Gepost op: 18 januari 2015, 13:09:22
Citaat van: Cabo link=msg=1322968 date=1421249107
Het uniform behoort in mijn optiek ook in 1 geheel geleverd te worden. En anders maar wat langer in het oude!

En dat wil de organisatie dus niet...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Golf-10

• Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
Reactie #3136 Gepost op: 19 januari 2015, 11:56:50
Dat het niet altijd 100% goed kan gaan is wel duidelijk. Ondanks deze hobbels is men er over het algemeen wel in geslaagd om deze mega operatie uit te voeren. Waar men echter niet aan heeft gedacht zijn goede bij het uniform passende S3 veiligheidsschoenen. Wij zijn al een tijd aan het steggelen om hoge veiligheidsschoenen proberen te krijgen maar worden elke keer afgescheept met die rare lage dansschoenen met stalen neus. Reactie van een medewerker van logistiek: als men deze schoenen niet goed vindt zitten mankeert er wat aan je voeten en hoor je niet bij de politie.  >:(

Op dit moment is er druk overleg over schoenen die wel voldoen en goed zijn en ook nog eens passen bij het nieuwe uniform oftewel hetzelfde soort model als nieuw is uitgeleverd. Wordt vervolgd...

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #3137 Gepost op: 19 januari 2015, 19:14:44
Citaat van: Golf-10 link=msg=1324267 date=1421665010
Dat het niet altijd 100% goed kan gaan is wel duidelijk. Ondanks deze hobbels is men er over het algemeen wel in geslaagd om deze mega operatie uit te voeren. Waar men echter niet aan heeft gedacht zijn goede bij het uniform passende S3 veiligheidsschoenen. Wij zijn al een tijd aan het steggelen om hoge veiligheidsschoenen proberen te krijgen maar worden elke keer afgescheept met die rare lage dansschoenen met stalen neus. Reactie van een medewerker van logistiek: als men deze schoenen niet goed vindt zitten mankeert er wat aan je voeten en hoor je niet bij de politie.  >:(
..
;D en hij 'werkt' bij logistiek ;D

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3138 Gepost op: 19 januari 2015, 21:47:06
Wat is dan het probleem? De fabrieken en bijbehorende productiecapaciteit? Of de politie die veel te weinig bestellingen heeft gedaan om maar geen reserves over te houden?

Overigens nog een goed berichtje: de coolmax sokken zijn na meer dan een half jaar eindelijk weer leverbaar.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #3139 Gepost op: 20 januari 2015, 22:20:44
Citaat van: CopVR3 link=msg=1324396 date=1421700426
Wat is dan het probleem? De fabrieken en bijbehorende productiecapaciteit? Of de politie die veel te weinig bestellingen heeft gedaan om maar geen reserves over te houden?

Overigens nog een goed berichtje: de coolmax sokken zijn na meer dan een half jaar eindelijk weer leverbaar.

Ik krijg al een tijdje geen meldingen meer als er berichten op dit topic zijn geplaatst en ben daarom geruime tijd uit de lucht geweest.
Bij de aanbesteding hebben de fabrikanten aan moeten tonen wat hun productiecapaciteit was. Het leveringsschema is met hen besproken en alle fabrikanten gaven aan aan het schema te kunnen voldoen. De fabrikant van de vhv'en heeft zelfs extra capaciteit ingehuurd.
Ik meen dat er ook boeteclausules zijn opgenomen bij niet tijdige levering.
Er is zeker niet te kort besteld, omdat er ook gelijk een voorraad opgebouwd gaat worden voor de gewone bestelling, zoals dat voorheen ook ging.

Overigens las ik in een ander citaat dat er van alles niet meer te bestellen is. Dat klopt en dat is ook op intranet te lezen geweest. Voor veel artikelen was de contractduur verlopen of het lopende contract niet geheel juridisch correct. Veel artikelen moet dus opnieuw aanbesteed worden en dat kost verschrikkelijk veel tijd. Het gedoe met het afkeuren van de Sig Sauer en de contracten met Volkswagen werken daarbij nog eens extra vertragend.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.