Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214202 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #3200 Gepost op: 29 januari 2015, 19:39:46
Oh god!! Je gebruikt de verkeerde benaming!! Je bedoelt zeker DPU?!
Ondanks dat ik beter weet, zijn er mensen die denken dat je een ontwetende bent. 98uiye

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #3201 Gepost op: 29 januari 2015, 19:54:21
Citaat van: flowcop link=msg=1326858 date=1422555322
Over veiligheidsvest gesproken... Daar hebben we het nog niet over gehad toch? Nee? Mooi, want ik heb wat informatie. Vanmiddag contact gehad met VtsPN, gevraagd naar mijn vhv maatje S. Antwoord was dat er begin maart (weer lekker vaag) een levering zou komen van 600 vesten. Er staan momenteel nog orders open van eind september, die krijgen eerst hun vest... Volgens VtsPN zouden dit ongeveer 280 collega's zijn, daarna volgt de rest... Volgens VtsPN zou dat betekenen dat ik begin maart ook gewoon mijn vhv ga ontvangen! Althans, daar hoop ik op...

Geen idee of dit voor andere regio's geldt en voor andere maten dan S, heb puur naar mijn situatie gevraagd maar het geeft een beeld van wat er speelt. Wat wel duidelijk is geworden is dat de collega's die het langst hebben moeten wachten ook als eerst hun vest zullen krijgen.

We wachten maar weer met z'n allen af...!

Reden van dit alles volgens VtsPN; Maten van oude vesten, die door politie zelf waren doorgegeven, kwamen niet overeen met de maten van het nieuwe vest waardoor de leverancier opeens een heleboel vesten bij moest laten maken/bestellen ::)

In bovenstaand verhaal is abusievelijk de term VtsPN gebruikt. In plaats van VtsPN moet DPU worden gelezen  ^-^
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #3202 Gepost op: 29 januari 2015, 22:45:46
Citaat van: grizz link=msg=1326487 date=1422440402
Tja... Voor de duidelijkheid heren en dames van de blauwe dienst...

De pennenvakjes in de nieuwe dienstbroeken zijn NIET bestemd geschikt voor een pen of potlood.
 :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

SHIT te laat gelezen. Vandaag mijn 2de en laatste broek uitgescheurd bij de pennenvakjes

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3203 Gepost op: 29 januari 2015, 23:37:22
Ik had deze waarschuwing eerder moeten lezen: vandaag is t pennenvakje van mijn 2e broek gesneuveld. Het wordt tijd dat we nieuwe kunnen bestellen en een ophoging krijgen in t kledingbudget want dit gaat een hoop punten kosten.  
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

sylvester1986

• Gast
Reactie #3204 Gepost op: 29 januari 2015, 23:42:07
Samen op pad geweest?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #3205 Gepost op: 30 januari 2015, 01:29:09
Na alle kritieken trek ik gewoon de stoute schoenen aan en plaats ik wat positiefs.

Vandaag in de hagel, sneeuw, wind en regen een verkeerscontrole gehad in het nieuwe uniform. Gekleed in de winterbroek, ondershirt, polo, windstopper vest en mn jas moet ik zeggen dat het prima te doen was. Op extreem koude handen na bleef alles redelijk op temperatuur en het water kwam er niet of nauwelijks doorheen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
Reactie #3206 Gepost op: 30 januari 2015, 01:45:40
Citaat van: Red link=msg=1327121 date=1422577749
Na alle kritieken trek ik gewoon de stoute schoenen aan en plaats ik wat positiefs.

Vandaag in de hagel, sneeuw, wind en regen een verkeerscontrole gehad in het nieuwe uniform. Gekleed in de winterbroek, ondershirt, polo, windstopper vest en mn jas moet ik zeggen dat het prima te doen was. Op extreem koude handen na bleef alles redelijk op temperatuur en het water kwam er niet of nauwelijks doorheen.

tja.... winterbroek: heb ik nog niet
tja ... jas heb ik nog niet

tja... ik heb het dus KOUD  98uiye

Niks positiefs aan
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #3207 Gepost op: 30 januari 2015, 01:54:17
Citaat van: moppersmurf link=msg=1327131 date=1422578740
tja.... winterbroek: heb ik nog niet
tja ... jas heb ik nog niet

tja... ik heb het dus KOUD  98uiye
Tja... dan heb je gewoon de verkeerde maat! Maar in de Volvo schijnt goede verwarming te zitten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Duncan

• RPAA
  • Junior gebruiker
  • **
  • "verbaas u niet, verwonder u slechts"
Reactie #3208 Gepost op: 30 januari 2015, 01:59:07
Zijn hier ook al mensen die WEL een VHV hebben, maar hiervan inmiddels de letters van de rug los laten? Ik zie er op de werkvloer al meerdere combinaties ontstaan Politi  of ol tie.  0098 Ook hebben veel collega's incl ik zelf, extreme slijtage plekken van vermoedelijk de autogordel op de pennenvakjes van het VHV.   :'(
Om idd maar te zwijgen over de gescheurde pennenvakjes van de dienstbroek.... ;D

Gelukkig heeft DPU alles onder controle   e050

Ik hoor die vrouw van de POPU in de passtraat het nog zeggen: "Je oude uniform moet je eerst in die container gooien." (had ik maar niet zo braaf geluisterd)
Einde van de passtraat ging in naar huis met 1 pet, 1 paar schoenen, 2 zomerbroeken en een VHV. Gelukkig is het niet koud buiten en sneeuwt het niet   ::) Want anders had ik echt een groot probleem gehad. Aangezien ik braaf mijn oude jassen & truien moest weggooien.  O0

Gelukkig heb ik een brief gekregen van DPU dat na Maart 2015 alles goed komt. Tot die tijd word ik niet gecompenseerd met eventueel een oude windstopper/jas nog ff volhouden is het antwoord.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
Reactie #3209 Gepost op: 30 januari 2015, 02:23:37
Citaat van: Red link=msg=1327140 date=1422579257
Tja... dan heb je gewoon de verkeerde maat! Maar in de Volvo schijnt goede verwarming te zitten.

Verkeerde maat? GVD! Ik heb gewoon spijkerbroek maar 30-32 net als elke mannelijke idioot maat 43 als schoenmaat heeft en maat L als bovenkleding. Sorry.... mijn kleding maat is in heel Nederland gewoon en als eerste uitverkocht maar néé dat konden ze bij onze voorziening niet voorzien. Immers je doet er uiteraard je naam eer aan: en dus doe ik ook niks met verkee, ik werk namelijk bij de Dienst Controle Infrastructuur en Verkeer. Ik let er op dat men een treinkaartje koopt.

Simpel gezegd: het is gewoon K** zoals altijd. Honderden motorrijders die nieuwe kleding moeten krijgen omdat het veiligheidsvest niet onder de eerder verstrekte motorjas past.....honderden dienders die nieuwe verkeersjassen moeten krijgen omdat de oude jassen niet meer passen. Maar ja...... geld is er niet  :'( Nee we gooien het met bakken over de brug. Wat zeg ik? Bakken? Nee scheepsladingen!

Hoezo nagedacht? Hoezo Bezuinigen? Hoezo....???

De nieuwe aanbesteding: IS v.s. VTSPN

Probleem v.s. probleem dat is pas een oplossing!