0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.
Ik denk dat je daarmee het (goede) vertrouwen van een burger onderschat. Zolang mensen het verschil niet zien tussen een stadswacht en een agent, en ik ook nog nooit een opmerking heb gehoord als een aantal volentairs zonder enige middelen anders dan een portofoon bij een verkeerscontrole staan Denk ik niet dat mensen daar op letten. Men zit twee grote strepen en veel verder kijkt men niet... tot het te laat is!
Ja hoor, daar gaan we. Het heeft de media bereikt!http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3733258/2014/09/01/Nieuw-uniform-van-politie-lijkt-sprekend-op-outfit-koor.dhtml
Maar op basis waarvan zou je dit uniform willen verbieden? Dat lijkt me niet iets dat je even 123 regelt. Zeker omdat het enige dat lijkt op het echte uniform de strepen zijn, en daar hebben ze naar mijn weten geen patent op?
Artikel 435aHij die in het openbaar kledingstukken of opzichtige onderscheidingstekens draagt of voert, welke uitdrukking zijn van een bepaald staatkundig streven, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de tweede categorie.
Hij die opzettelijk onderscheidingstekens draagt of een daad verricht behorende tot een ambt dat hij niet bekleedt of waarin hij geschorst is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
Ja oke. En op grond van copyright? Want ik weet dat er een hele tijd een discussie was mbt tot copy van BiZa striping bij andere handhavingsinstanties of beveiligingsbedrijven.