Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214370 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3400 Gepost op: 4 april 2015, 08:10:43
Och al was het niet anoniem... boeie.
Heb hem gister ook ingevuld. Was wel een flinke vragenlijst. Ik ben vrij positief over het pakkie en heb de minpunten aangegeven... kwalitatief heb ik ook nog geen problemen ervaren in die 5 maand.
Zelfs de pennenvakjes zijn nog heel.

Mopper ik vind je directe uitspraken altijd heerlijk verhelderend om te lezen maar je moet toch ook eerlijk bekennen dat het zeker wel een vooruitgang is tov het oude pak?

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3401 Gepost op: 5 april 2015, 00:26:33
Citaat van: CopVR3 link=msg=1341420 date=1428127843
Mopper ik vind je directe uitspraken altijd heerlijk verhelderend om te lezen maar je moet toch ook eerlijk bekennen dat het zeker wel een vooruitgang is tov het oude pak?

ABSOLUUT!

Heb ik ook onomwonden aangegeven in de vragenlijst. 300% verbetering, maar in mijn ogen had het nog véél beter gekund want er zitten in het nieuwe uniform echt serieuze "ontwerp" fouten.

Maar goed: het is en blijft inderdaad onderaan de streep positief.

En nu weer even mopperen: dat zal de uitkomst van het onderzoek dus ook zijn want anders heeft men "gefaalt" en tja dat kan natuurlijk niet na zoveel debacle's in de aanbestedingen  ;))

maar we blijven positief: punten genoeg om elke jaar 3 nieuwe broeken aan te schaffen.
en gedult genoeg om te wachten op het veiligheidsvest. Hopenlijk denkt mijnheer de bankovervaller daar ook zo over......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3402 Gepost op: 5 april 2015, 01:16:21
Het is pas het eerste operationele uniform van de politie.
Hiervoor hebben we decennia lang een kantoorkloffie gedragen. Een jarenlange voortborduursel vanuit de jaren 60.
Ik denk dat het operationele pak de komende jaren qua foutjes nog wel wordt gladgestreken...

Mijn leren jas heb ik overigens niet weggegooid maar bewaard. 13 jaar lang dagelijks gedragen. Geen slijtage. Kwaliteit kan dus wel bij de politie.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
Reactie #3403 Gepost op: 5 april 2015, 01:20:56
Citaat van: CopVR3 link=msg=1341593 date=1428189381
Het is pas het eerste operationele uniform van de politie.
Hiervoor hebben we decennia lang een kantoorkloffie gedragen. Een jarenlange voortborduursel vanuit de jaren 60.
Ik denk dat het operationele pak de komende jaren qua foutjes nog wel wordt gladgestreken...

Mijn leren jas heb ik overigens niet weggegooid maar bewaard. 13 jaar lang dagelijks gedragen. Geen slijtage. Kwaliteit kan dus wel bij de politie.
Zéker. Gaat zeer waarschijnlijk net zo lang duren als de ontwikkeling van het operationele uniform  :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3404 Gepost op: 5 april 2015, 01:24:57
Geeft niet... tot die tijd red ik me wel. Wat vind je trouwens de grootste ontwerpfouten?

-pennenvak broek is zwak
-polo lange mouwen veel te lang
-
-
-

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
Reactie #3405 Gepost op: 5 april 2015, 01:59:11
Citaat van: CopVR3 link=msg=1341597 date=1428189897
Geeft niet... tot die tijd red ik me wel. Wat vind je trouwens de grootste ontwerpfouten?

-pennenvak broek is zwak
-polo lange mouwen veel te lang
-
-
-

- de wasvoorschriften
- de zweetgeur die ik nu ineens zelf ruik. Best leuk voor de burger, als het nu nog maar 12 graden is..... Wanneer krijgen we "waspunten"?
- de pijn in mijn onderrug door een andere draagwijze van de koppel
- mijn zweetvoeten door de meindles
- natte "voeten" doordat de uniformkleding niet "waterafstotend" is
- onvoldoende zichtbaarheid in het verkeer (néé de blokjes op het operationele uniform zijn niet "voldoende reflectie materiaal"!)
- de KOU die ik elke keer weer moet ervaren
- de onafgebroken lagen kleding die ik moet aantrekken om het buiten dragelijk te hebben
- de deuken in mijn cap

zal ik doorgaan? Of zal ik maar stoppen?

Ik stop maar. Want het is nog altijd beter dan vroeger..... Kan je nagaan  98uiye

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #3406 Gepost op: 5 april 2015, 02:02:45
Citaat van: moppersmurf link=msg=1341606 date=1428191951
Ik stop maar. Want het is nog altijd beter dan vroeger..... Kan je nagaan  98uiye
Ik had vroeger niet zoveel te klagen over mijn uniform.... is die van de politie zoveel erger??????????????
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #3407 Gepost op: 5 april 2015, 12:22:00
mwah, nee. Maar er zijn altijd (kleine) puntjes om te verbeteren. Ik ben echt voor 80-90% tevreden met het uniform.

paar kleine dingen inderdaad zoals eerder aangegeven:

- te lange mouwen polo
- pennenzakjes broek (al zijn ze bij mij nog niet kapot)
- als biker mis ik de mogelijkheid om aan de softshell/jas 1 of 2 lusjes te bevestigen zodat ik geen koude onderrug krijg.
- ontwerp gele hoes VHV snap ik niet....totaal niet gelijkend met de blauwe hoes van't OPU (ander politie logo, geen blokjes) en gemiste kans om er een vest van te maken dat wel aan de EU veiligheidseisen voldoet. Dat 5% van de collega's te klein is voor het reflectie oppervlak betekend toch niet dat de andere 95% van de collega's dan maar zo'n vlodder ding moet dragen...

- gele jas!

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #3408 Gepost op: 5 april 2015, 14:31:42
Citaat van: moppersmurf link=msg=1341606 date=1428191951
- de wasvoorschriften
- de zweetgeur die ik nu ineens zelf ruik. Best leuk voor de burger, als het nu nog maar 12 graden is..... Wanneer krijgen we "waspunten"?
- de pijn in mijn onderrug door een andere draagwijze van de koppel
- mijn zweetvoeten door de meindles
- natte "voeten" doordat de uniformkleding niet "waterafstotend" is
- onvoldoende zichtbaarheid in het verkeer (néé de blokjes op het operationele uniform zijn niet "voldoende reflectie materiaal"!)
- de KOU die ik elke keer weer moet ervaren
- de onafgebroken lagen kleding die ik moet aantrekken om het buiten dragelijk te hebben
- de deuken in mijn cap

zal ik doorgaan? Of zal ik maar stoppen?

Citaat van: MNL-5200 link=msg=1341652 date=1428229320
mwah, nee. Maar er zijn altijd (kleine) puntjes om te verbeteren. Ik ben echt voor 80-90% tevreden met het uniform.

paar kleine dingen inderdaad zoals eerder aangegeven:

- te lange mouwen polo
- pennenzakjes broek (al zijn ze bij mij nog niet kapot)
- als biker mis ik de mogelijkheid om aan de softshell/jas 1 of 2 lusjes te bevestigen zodat ik geen koude onderrug krijg.
- ontwerp gele hoes VHV snap ik niet....totaal niet gelijkend met de blauwe hoes van't OPU (ander politie logo, geen blokjes) en gemiste kans om er een vest van te maken dat wel aan de EU veiligheidseisen voldoet. Dat 5% van de collega's te klein is voor het reflectie oppervlak betekend toch niet dat de andere 95% van de collega's dan maar zo'n vlodder ding moet dragen...

- gele jas!

- Normale VHV waar de gele banden na normaal dragen al vies worden(en niet fatsoenlijk schoon te krijgen zijn(iemand idee??)
- Dubbele beenzakken, als de voorste vol zit past er achterin niks meer.
- Binnen voering van de allweather jack. Als je die uittrekt gaan je armen half mee of je krijgt je armen niet eruit door je horloge.

Verder vind ik het veel beter dan het oude uniform. Kan nu eens fatsoenlijk op de grond zitten en over een muurklimmen zonder dat je broek gelijk scheurt. Ben alleen wel benieuwd in de zomer, hoe warm het gaat worden.
Groeten,  Tazbrw

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #3409 Gepost op: 5 april 2015, 15:07:26
Tip, Binnenvoering all wearherjacket kun je zelf met twee extra knoopjes uitbreiden dan blijft hij op z'n plek
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..