Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214500 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3510 Gepost op: 1 juni 2015, 22:59:00
En nog steeds vraag ik mij af waarom het bij VTSPN bestelde VTSPN materiaal niet gewoon op een werkadres afgeleverd kan worden? Wat moet ik in vredesnaam met al die troep (dit keer niet letterlijk maar figuurlijk) thuis? Ik heb werkelijk geen idee waarom een veiligheidsvest thuis afgeleverd zou moeten worden. Omdat ik het moet wassen voordat ik hem ga dragen?

En waarom moet ik thuis al die Politie gerelateerde propaganda-boekjes ontvangen? Als we nou willen bezuinigen dan sturen we niet 35.000 boekjes in het rond maar 3500 boekjes naar de diverse buro's. Kost dat meer dan die 35.000 oplages? STOP dan met die troep!

Maar ja wat zal ik zeggen? VTSPN??  98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3511 Gepost op: 1 juni 2015, 23:07:13
Citaat van: MartinJ link=msg=1353475 date=1433187132
Veel collega's halen het graag op bij de buren ipv dat het pakket weer meegenomen wordt zonder dat je weet dat ze geweest zijn en daarna terug wordt gestuurd naar Apeldoorn. Althans zo dem ik er over en weet uit mijn omgeving dat het graag bij de buren zouden ophalen.

Dpu moet voldoende vastgestelde klachten hebben om de rechter te vragen het contract te ontbinden.

Je zou juist als politie NIET moeten willen dat dienstkleding c.q. onderdelen van dienstkleding bij buren van dienders bezorgd worden.
Er zijn de afgelopen jaren al meer dan genoeg (gewelds)incidenten geweest door lieden die geen agent zijn maar wel in die kleding lopen.
En als ik dan ook o.a. lees wat Frank schrijft dat pakketjes verdwenen, geen niet-thuis-bericht ontvangen en een bezorger die stellig beweert van wel zou juist dat de ogen moeten openen.

Als ik diender zou zijn zou ik niet eens willen en accepteren dat een bezorger mijn dienstkleding c.q. onderdelen van dienstkleding bij mij bezorgd.
Niemand hoeft namelijk te weten dat ik bij de politie zou werken.

Als de politie verstandig zou zijn maar dat blijkbaar niet is, zou men als men bij zichzelf te raden gaat moeten zeggen. Wij laten dienstkleding c.q. onderdelen van dienstkleding alleen bezorgen op het buro en niet anders dan dat. Maar dat zal voor de hogere leiding gevende natuurlijk een veel te moeilijke gedachtegang zijn zo'n simpele oplossing.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #3512 Gepost op: 2 juni 2015, 00:10:36
Mopper smurf heeftje hebt gelijk wat de boekjes betreft.  Ik neem aan dat je 24/7 bedoelt. Heb geprobeerd het af te zeggen. Kan niet want ik ontvang salaris.  Gaat dus den ik op 63.000 exemplaren. Ik stuur het telkens terug met de opmerking ongewenst er op.

Aflevering van pakjes van de DPU zou mm.i. ook op de bureaus moeten. Maar er blijken  ook collega's met de spullen van een ander aan de haal te gaan.

Tot slot: vergeet allemaal nu eens de afkorting vtsPN. Dat heet al meer dan twee jaar DPU.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #3513 Gepost op: 2 juni 2015, 00:21:45
Citaat van: enrico1972 link=msg=1353504 date=1433192833
Er zijn de afgelopen jaren al meer dan genoeg (gewelds)incidenten geweest door lieden die geen agent zijn maar wel in die kleding lopen.

Niemand hoeft namelijk te weten dat ik bij de politie zou werken.

Ik kan niet ontkennen dat dat wel gebeurde. Desondanks vertrouw ik mijn naaste buren. Kan moeilijk ontkennen dat ik diender ben. Heb vele malen met mijn kop in de krant gestaan of op tv. Zit al wat jaren bij de hermandad en had regelmatig een opvallende auto voor het huis staan om bij nacht en ontij uit uit bed gebeld te worden. Dus ook daardoor was bekend dat ik diender was. Tijden veranderen maar niet de hele wereld is eng.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #3514 Gepost op: 2 juni 2015, 06:21:36
Van de week gebeld met VTSPN waar mijn winterbroek bleef. Kreeg ik te horen dat deze in februari al bezorgt is en dat ik deze ontvangen heb. Heb niets ontvangen. Toen ik dit aangaf gaf VTSPN aan dat ze deze meer gehoord hadden en dat ze direct een nieuwe zouden opsturen. Tevens waren ze bezig om het huidige bezorg probleem op te lossen. Lekker betrouwbaar die pakketdienst!!

mbt tot de 24/7, ik vind het wel een geinig blaadje en lees hem dan ook altijd.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #3515 Gepost op: 2 juni 2015, 07:34:41
Ik vind het een uber slechte zaak dat het niet bij de bureau's wordt bezorgd. Scheelt heel veel geld mbt de koeriers. Collega's vinden hun spulllen dan toch wel. Kwestie van even een hoek inrichten voor dit soort spullen...

Maar goed. Simpel denken en simpele oplossingen kunnen kennelijk binnen deze geweldige organisatie niet. DPU en NP.... :-X

Ik moet helaas, ook door eigen ervaringen binnen de NP, toegeven dat mijn trots voor deze NP steeds minder wordt. We zijn steeds meer van de paarse krokodillen.
Kunnen nergens maatwerk voor geven. Steeds met excuus dat dit bepaald wordt door het land.... KANSLOOS.... totaal KANSLOOS.  98uiye
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3516 Gepost op: 2 juni 2015, 10:59:56
Die bezorgers zijn ook niet achterlijk trouwens, mijn pakketjes waren een paar huizen verderop afgeleverd. Stond doodleuk op het briefje: 'omdat hij ook bij de politie werkt'.
De bezorger weet dus A) dat het een pakket is met politiekleding en B) wie er allemaal bij de kit werken. Opzich geen hogere wiskunde, maar vind het wel bijzonder.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

MartinJ

• Forum gebruiker
  • EPP-schutter
Reactie #3517 Gepost op: 2 juni 2015, 11:12:25
Inderdaad meeste bezorgers weten dat het om een politezending gaat, maar wat erger is dat een aantal bezorgers een behoorlijk lijstje met antecedenten heeft.
ken een geval dat een collega een vent moest aanhouden voor een diefstal met geweld. Vent werd verhoor heen gezonden, zoals justitie wel vaker doet, en twee dagen later stond de vent met een pakketje bij die collefa voor de deur.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #3518 Gepost op: 2 juni 2015, 11:43:16
Citaat van: MartinJ link=msg=1353562 date=1433236345
Inderdaad meeste bezorgers weten dat het om een politezending gaat, maar wat erger is dat een aantal bezorgers een behoorlijk lijstje met antecedenten heeft.
ken een geval dat een collega een vent moest aanhouden voor een diefstal met geweld. Vent werd verhoor heen gezonden, zoals justitie wel vaker doet, en twee dagen later stond de vent met een pakketje bij die collefa voor de deur.

joh gek he !?

If you pay with peanuts, you get monkeys  98uiye
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #3519 Gepost op: 2 juni 2015, 11:44:07
En toen PostNL nog bezorgde was dat uitgesloten? Nope.

Diezelfde boef kan ook bij je supermarkt werken, in je garage, een Ziggomonteur zijn, de meterstanden opnemen of ijsjes op het strand verkopen. Verdachten (sommige dan) kunnen ook gewoon werken en kan je dus tegenkomen.