Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214499 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3520 Gepost op: 2 juni 2015, 11:54:56
Citaat van: Frank. link=msg=1353568 date=1433238247
En toen PostNL nog bezorgde was dat uitgesloten? Nope.

Diezelfde boef kan ook bij je supermarkt werken, in je garage, een Ziggomonteur zijn, de meterstanden opnemen of ijsjes op het strand verkopen. Verdachten (sommige dan) kunnen ook gewoon werken en kan je dus tegenkomen.

Maar diezelfde boef brengt in dat geval geen politiekleding rond. Overigens heb je dit met ieder bezorg bedrijf.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #3521 Gepost op: 2 juni 2015, 11:57:25
Gedeeltelijk eens...

Nu komen die gasten, die duidelijk weten dat het politiepakketjes zijn, bij je aan de deur. Terwijl als je dit gewoon aan het bureau laat bezorgen, daar vanaf bent.
Ik kies er niet voor om deze gasten aan mijn deur te krijgen. Als ik Ziggo of een ander bedrijf bel, dan is dat mijn keus. Dat is dit absoluut niet.

Daarbij vind ik het enorm zorgwekkend dat wij dit soort gevoelige pakketjes versturen met diensten die gebruik maken van gasten die totaal niet gescreend worden. Door gasten die deze kleding kunnen gaan misbruiken. Dat had beter over nagedacht moeten worden.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #3522 Gepost op: 2 juni 2015, 12:05:25
Tja. De kosten van het dagelijks versturen van al die pakketjes naar prive adressen lijken me ook groter dan 1x per week een busje voor het bureau met alle nieuwe pakketten voor de collega's daar.

En het risico dat collega's elkaars spullen laten verdwijnen lijkt me niet zo groot. Je zou de uitgifte op het bureau ook weer centraal kunnen laten verlopen, via de administratie of iets dergelijks.

Maar goed, wie zijn wij....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #3523 Gepost op: 2 juni 2015, 20:37:41
Citaat van: Red link=msg=1353573 date=1433239525
Via de administratie of iets dergelijks.

Ik werk in Den Helder en mijn administratie zit ergens in Haarlem.

Maar volgens mij heb ik me weer in de discussie toen het ging over de levering van delen van het OPU en ik denk te kunnen stellen dat inmiddels alle pakketten verstuurd zijn .

Over het gedoe rond de bezorging ga ik de COR maar eens benaderen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3524 Gepost op: 2 juni 2015, 22:51:16
Citaat van: MartinJ link=msg=1353519 date=1433196636
Tot slot: vergeet allemaal nu eens de afkorting vtsPN. Dat heet al meer dan twee jaar DPU.

Nee! Gewoon omdat het leuk is.

VtSPN Voorziening (wie verzint het?) tot samenwerking (iets wat ze nog nooit hebben gedaan) Politie Nederland ( 98uiye) of te wel in de volksmond: Voorziening tot sabotage politie nederland

DPU ..... ik heb eigenlijk geen idee wat het betekend. Dienst Politie Uniformiteit? Dienst tot Politie Uitbesteding? Dienst Politieionele Uitverkoop? Daarom Past het Uniform niet? Maak mij weer eens wat wijzer in de onafgebroken vorming van afkortingen in de Politie wereld. e050

Eigenlijk is het niet minder dan een gedaante wisseling om voorgaande mislukkingen en gedragingen te verbloemen. Ten minste in mijn ogen  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #3525 Gepost op: 3 juni 2015, 11:13:36
DPU =dienst politie uitrusting

Ik vind echt dat je de mensen die daar werken te kort doet met je commentaar. Onze regering wil in de EU altijd het braafste jongetje van de klas zijn en dat uit zich o.a. in aanbestedingsprocedures voor alles. Van de aanschaf van sokken tot het bezorgen van brood. In mijn geval vertrekt er een chauffeur om 02.00 uit Harderwijk om zijn vrachtwagen in Zwolle op te halen.  Rijdt naar Leeuwarden om brood op te pikken en levert dan vroeg in de ochtend een mandje met wat bolletjes en gebak af. Zijn rit eindigt ergens in Hoofddorp en dat allemaal voor een prijs waar een bakker met gezond verstand niet eens aan begint.
Zo gaat het ook met schoonmaak contracten.  Steeds meer in minder tijd. En nog zo'n voorbeeld: de bezorging van pakketjes.

Kan me haast niet voorstellen dat dat in Italië gebeurt

Maar al die contracten moeten hier wel tot achter de komma uit gewerkt worden want zeker in tijden van recessie wil iedereen mee eten uut de ruif van de overheid. Je hoeft dan maar iets te roepen over een schijn van partijdigheid en hop de pers er bovenop en er komt weer een onderzoek dat enorm vertraagt.

En dat leidt allemaal tot gemopper over de DPU.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

ronaldod

• VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #3526 Gepost op: 3 juni 2015, 14:09:09
Citaat van: MartinJ link=msg=1353805 date=1433322816
Steeds meer in minder tijd. En nog zo'n voorbeeld: de bezorging van pakketjes.

Waarom niet gewoon standaard afleveren op lokatie waar je werkt ?
Minder adressen en nooit last van dat iemand niet thuis is.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #3527 Gepost op: 3 juni 2015, 15:10:28
 98uiye

Het zal wel weer te simpel gedacht zijn. Maar volgens mij moet je dit gewoon in eigen beheer doen. Deze bezorging kost goud geld. Alles met koeriers te willen bereiken. Gewoon bestellen en via de eigen logistieke dienst naar de betreffende bureau's.
Dat gelul met aanbestedingen....  >:( >:( >:(
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #3528 Gepost op: 3 juni 2015, 17:55:29
Citaat van: MartinJ link=msg=1353805 date=1433322816
DPU =dienst politie uitrusting

Ik vind echt dat je de mensen die daar werken te kort doet met je commentaar. Onze regering wil in de EU altijd het braafste jongetje van de klas zijn en dat uit zich o.a. in aanbestedingsprocedures voor alles. Van de aanschaf van sokken tot het bezorgen van brood. In mijn geval vertrekt er een chauffeur om 02.00 uit Harderwijk om zijn vrachtwagen in Zwolle op te halen.  Rijdt naar Leeuwarden om brood op te pikken en levert dan vroeg in de ochtend een mandje met wat bolletjes en gebak af. Zijn rit eindigt ergens in Hoofddorp en dat allemaal voor een prijs waar een bakker met gezond verstand niet eens aan begint.
Zo gaat het ook met schoonmaak contracten.  Steeds meer in minder tijd. En nog zo'n voorbeeld: de bezorging van pakketjes.

Kan me haast niet voorstellen dat dat in Italië gebeurt

Maar al die contracten moeten hier wel tot achter de komma uit gewerkt worden want zeker in tijden van recessie wil iedereen mee eten uut de ruif van de overheid. Je hoeft dan maar iets te roepen over een schijn van partijdigheid en hop de pers er bovenop en er komt weer een onderzoek dat enorm vertraagt.

En dat leidt allemaal tot gemopper over de DPU.

Inderdaad. Braafste jongetje. Terwijl het veel goedkoper is om een schoonmaker in dienst te nemen dan zo'n extern bedrijf in te huren. En het brood en gebak halen bij de lokale bakker is ook veel goedkoper, en lekkerder... O0

Maja.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #3529 Gepost op: 3 juni 2015, 20:11:43
Over geld weggooien gesproken. Tot twee uitgaves van 24/7 geleden ontving ik na heeeeeeel veeeeeeel heen en weer gemail 1 exemplaar ipv 2. En nu opeens weer 2 exemplaren. Hoe moeilijk kan het zijn om een bestand te scannen op dubbele adressering ?

Als we op 20-07-1969 tot dit in staat waren: http://www.nasa.gov/mission_pages/apollo/apollo11.html

hoe kunnen ze het nu dan in godsnaam zo gigantisch verkloten ?

Hoe moeilijk is het om nieuwe uitrustingsstukken en uniformen gewoon naar de desbetreffende bureau's te brengen ipv ze af te leveren op de huisadressen van de collega's ?

Onbegrijpelijk, echt waar.