Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214488 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #3540 Gepost op: 4 juni 2015, 21:09:15
Citaat van: kaasje link=msg=1353932 date=1433403746
Sowieso hoop ik dat het voluntairs zijn  e050 Maar daarnaast mogen dat soort dingen dus niet, dat is namelijk verdringing van arbeid

Excuus! Dat verschil tussen voluntairs en vrijwilliger.... Zijn voluntairs. Zijn in ieder geval mannen en vrouwen met blauwe polo met op hun rug politievrijwillger. Of het verdringen van arbeid is wil ik niet zeggen hoor. De voluntairs die wij hebben vinden het juist leuk om dingen te mogen doen in en rond om het bureau.

Citaat van: jss179 link=msg=1353961 date=1433417560
Heb toevallig onlangs een recentelijk document onder ogen gehad waarin staat dat dit soort taken toch echt door vrijwilligers gedaan kunnen worden. Een vrijwilliger kan prima de auto's wassen, zodat de agenten zich met andere dingen bezig kunnen houden.

Vind dat je dat als agent ook best wel kan en mag doen hoor. Ipv 10 min niks doen kan je ook 15 min even de borstel en hogedruk pakken ;-)
Groeten,  Tazbrw

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #3541 Gepost op: 5 juni 2015, 08:54:11
Ik maak regelmatig de dienst auto even schoon bij aanvang dienst.  En anders mogen wij altijd nog door de wasstraat.
--Niets is wat het lijkt--

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #3542 Gepost op: 5 juni 2015, 08:56:53
En vooral niet teveel met de hoge druk als je de striping wil behouden ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #3543 Gepost op: 5 juni 2015, 11:22:49
Auto's worden hier op zondagochtend gewassen door de dienst zelf. Tevens  kofferbakcheck en bijvullen.
Daarnaast is het niet meer dan normaal om de auto even af te spuiten als hij smerig is.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..

koenv

• Eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #3544 Gepost op: 7 juni 2015, 10:30:01
De bezorgdienst zal binnenkort door PostNL worden overgenomen, en zal (zoals hier al besproken) alleen nog op de bureaus afleveren

ronaldod

• VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #3545 Gepost op: 7 juni 2015, 14:54:55
Citaat van: koenv link=msg=1354538 date=1433665801
De bezorgdienst zal binnenkort door PostNL worden overgenomen, en zal (zoals hier al besproken) alleen nog op de bureaus afleveren

Als dit klopt scheelt het weer een ergenis. Nu nog goed regelen waar de spullen terecht komen op de diverse bureaus.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #3546 Gepost op: 7 juni 2015, 23:47:27
Vraag mij af of het waar is. Alles is natuurlijk aanbesteed en om onder een aanbesteding uit te komen is een hoop gedoe.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #3547 Gepost op: 8 juni 2015, 08:02:21
Het is waar, is zo besproken in het BUK.

koenv

• Eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #3548 Gepost op: 8 juni 2015, 19:39:52
Geheel correct PietjePuk, @DiNozzo ik begreep dat men bezig was, of in elk geval van plan was, om alle klachten te bundelen (dit waren er een hoop) en hiermee ontbinding van het contract aan te vragen

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #3549 Gepost op: 10 juni 2015, 19:18:51
Over de striping gesproken. In dit topic is een aantal keren aan de orde geweest om de striping van de herkenbare politieauto's aan te passen aan de kleuren van het nieuw uniform. Dat is ook in andere topics gebeurd, maar ik kan zo snel het juiste topic niet meer vinden. Er zijn al diverse digitale voorbeelden de revu gepasseerd. Daarom maar even via deze weg.

Een aantal van de zeer fraai uitgewerkte voorbeelden heb ik met een begeleidende brief naar de wagenparkbeheerder bij de Korpsleiding gestuurd. De reactie was zeer positief, alleen was het nu het moment om dit te gaan invoeren. Een reden werd niet genoemd, maar de enorme partij aanbesteding die nog lopen of overnieuw gedaan  moeten worden (C2000 en auto's) zal ongetwijfeld een rol spelen.

Er is echter al iemand met het idee aan de haal gegaan. Zie de foto die gemaakt is bij de opname's van een nieuwe politieserie.  DE striping is niet helemaal conform de echte, maar ik vind het een goed beeld geven.
Ik zou er zelf de voorkeur aan geven om de auto helemaal te wrappen en dan met materiaal dat overdag mat lijkt, maar bij belichting in het donker op licht, zoals sommige Britse surveillance wagens..

Vorige week een paar dagen bijna dochter in Londen vertoefd en ontelbare keren collega's voorbij zien en horen razen. Vooral horen want die Engelse sirenes hebben toch wel wat. Gek genoeg wisselt het geluid af en toe en is ook een op onze sirene gelijkend geluid er tussen door te horen. Hoe dat gaat en of de bemanning er een invloed op heeft weet ik niet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.