Over de striping gesproken. In dit topic is een aantal keren aan de orde geweest om de striping van de herkenbare politieauto's aan te passen aan de kleuren van het nieuw uniform. Dat is ook in andere topics gebeurd, maar ik kan zo snel het juiste topic niet meer vinden. Er zijn al diverse digitale voorbeelden de revu gepasseerd. Daarom maar even via deze weg.
Een aantal van de zeer fraai uitgewerkte voorbeelden heb ik met een begeleidende brief naar de wagenparkbeheerder bij de Korpsleiding gestuurd. De reactie was zeer positief, alleen was het nu het moment om dit te gaan invoeren. Een reden werd niet genoemd, maar de enorme partij aanbesteding die nog lopen of overnieuw gedaan moeten worden (C2000 en auto's) zal ongetwijfeld een rol spelen.
Er is echter al iemand met het idee aan de haal gegaan. Zie de foto die gemaakt is bij de opname's van een nieuwe politieserie. DE striping is niet helemaal conform de echte, maar ik vind het een goed beeld geven.
Ik zou er zelf de voorkeur aan geven om de auto helemaal te wrappen en dan met materiaal dat overdag mat lijkt, maar bij belichting in het donker op licht, zoals sommige Britse surveillance wagens..
Vorige week een paar dagen bijna dochter in Londen vertoefd en ontelbare keren collega's voorbij zien en horen razen. Vooral horen want die Engelse sirenes hebben toch wel wat. Gek genoeg wisselt het geluid af en toe en is ook een op onze sirene gelijkend geluid er tussen door te horen. Hoe dat gaat en of de bemanning er een invloed op heeft weet ik niet.