Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214434 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #3660 Gepost op: 28 augustus 2015, 06:00:44
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1368972 date=1440619436
Eigenlijk hadden ze dan dus die slechte batch niet moeten accepteren en retour moeten zenden naar de leverancier. Nou loopt een groot deel van politie Nederland dus met wel en niet fluoriserende polo's.
Zouden er vanaf heden alleen nog maar goede polo's geleverd worden? Of komt er nog steeds een groot deel van verschillende leveranciers met alleen hun eigen kwaliteit.

Ik begreep dat er ook geen partijen meer afgenomen worden van die leverancier. Echter de eerste partij terug sturen had grote gevolgen gehad voor de landelijke uitrol van het operationele uniform. Dat had nog veel meer gezeur opgeleverd onder de dienders op straat.
Overigens dit jaar met Koningsdag in Dordrecht gewerkt en je zag daar echt welke eenheden eerder waren overgestapt aan het kleurverschil tussen alle polo's. De eenheden die langer hebben gewacht hebben het beter voor elkaar.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #3661 Gepost op: 29 augustus 2015, 17:45:45
Thermo en isolerende shirts en onderbroeken zijn nu ook definitief aanbesteed: Groenendijk en Sioen gaan ze leveren. Weet nog niet wanneer ze beschikbaar komen maar ik heb er van een testdrager bij ons al foto's van gezien, erg gaaf!!

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3662 Gepost op: 30 augustus 2015, 11:54:47
Dat je een politieshirt/broek gaaf vindt begrijp ik, maar een thermo shirt of onderbroek?  >:D
Die moeten vooral goed zitten  ^-^

Werd overigens wel tijd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #3663 Gepost op: 30 augustus 2015, 15:33:46
Citaat van: Bravo link=msg=1368064 date=1440103903
Het gaat natuurlijk niet om kleur, maar stijl. De gele jas van het oude uniform was duidelijk gebaseerd op de oude blauwe jas. Bij de nieuwe S&V uniforms van de NS zie je dat de jas in dezelfde stijl is als de polo. De gele hoes van het politievest is echter een complete stijlbreuk met de blauwe hoes, de polo, de windstopper en het jack.

De geüniformeerde leden van het programmateam voor het operationele politie uniform, waarvan ik er één was, hebben tijdens het traject al geprobeerd de gele jas er door heen te krijgen. Dat lukte niet omdat het niet in de opdracht van het programmateam was opgenomen. Wel hebben we het bij de eindbijeenkomst geplet voor het zelfde model als het all weather jack, waarbij de kleuren min of meer negatief zijn t.o.van dat jack. Dus alles wat geel is wordt blauw en andersom. Omdat het jack geschikt moet zijn voor werkzaamheden op auto(snel)wegen, het spoor en havens eist de arbo een bepaald oppervlak aan geel materiaal en reflectie. Dat is dan ook de reden dan de gele hoezen van het veiligheidsvest formeel niet gescikt zijn voor dat doel en zijn er nog steeds afzonderlijke zichtbaarheidsvesten. Hiervoor komt er een aparte aanbesteding. Er is op dit punt al heel veel gepost via dit forum. Je hebt gewoon te maken met regelgeving. En dat strookt niet altijd met wensen van de dragers en de ontwerpers.

Ongeacht wat er ontworpen wordt. Er zijn altijd collega's die zelf wel even bepalen hoe en wat ze dragen. Ik noem maar als voorbeeld dat in de eenheid Den Haag emblemen van hondengeleiders en de voetbaleenheid aan het nieuwe uniform zijn toegevoegd, terwijl dat uitdrukkelijk niet de bedoeling is. Of ze staan in de duisternis midden op doorgaande wegen zonder enige zichtbaarheidskleding te dragen. En als laatste voorbeeld: het gebruik van metalen rangonderscheidingen op het OPU
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #3664 Gepost op: 30 augustus 2015, 20:46:52
Citaat van: MartinJ link=msg=1369626 date=1440941626
En als laatste voorbeeld: het gebruik van metalen rangonderscheidingen op het OPU

Dat was bij het HUNP ook al zo dacht ik. Ook toen bleef men ze dragen. Ik heb ook nooit begrepen waarom dat ineens niet meer kon. Er is een tijd geweest (chevrons) dat dit standaard was, ook op de epauletten.

Die smalle gele (ipv gouden) streepjes van nu zien er ook niet uit is mijn persoonlijke mening. Het lijken wel een paar gele lusjes die onderop vastgeknoopt zitten. Jammer, dit was de kans om het aan te passen.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #3665 Gepost op: 30 augustus 2015, 21:07:17
Citaat van: HAVP link=msg=1369660 date=1440960412
Dat was bij het HUNP ook al zo dacht ik. Ook toen bleef men ze dragen.
Dus omdat toen de kledingvoorschriften werden genergeerd mag dat nu ook? ???

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3666 Gepost op: 30 augustus 2015, 22:05:30
Het schijnt dat Volkswagen geklaagd heeft over die chevrons.
Was veel te Frans.
Hahaha :P:P

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #3667 Gepost op: 30 augustus 2015, 22:30:16
Citaat van: HAVP link=msg=1369660 date=1440960412
Dat was bij het HUNP ook al zo dacht ik. Ook toen bleef men ze dragen. Ik heb ook nooit begrepen waarom dat ineens niet meer kon. Er is een tijd geweest (chevrons) dat dit standaard was, ook op de epauletten.

Die smalle gele (ipv gouden) streepjes van nu zien er ook niet uit is mijn persoonlijke mening. Het lijken wel een paar gele lusjes die onderop vastgeknoopt zitten. Jammer, dit was de kans om het aan te passen.

Ik ken een brigadier die nu nog steeds een bloemkool is zn schouder heeft staan na een motorongeluk...

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #3668 Gepost op: 30 augustus 2015, 22:50:55
Gek genoeg zie ik de metalen schuifbedekkingen bijna alleen maar terugkomen bij wat minimaal een kroontje heeft. Daaronder komt het bijna niet voor.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3669 Gepost op: 30 augustus 2015, 22:54:13
Metalen schuifbedekking heeft mijn vader ook op de jas: 4 strepen. Verder allemaal van die schuif epauletten.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel