je weet dat die kledinglijsten in 99% van de gevallen wordt verstrekt voor iemand ook maar een geheimhoudingsverklaring heeft ondertekend?
Kreeg er laatst een onder ogen en het viel me op dat nieuwe aspiranten meer verstrekt krijgen. Waaronder 2 paar kisten en thermo kleding (blauw). En nog een aantal goederen krijgen ze meer van dan in het verleden verstrekt werd.
Met het oude uniform kreeg ik wel 2 paar schoenen. Verder eigenlijk vrij weinig andere extra kleren. Zelfs een muts moest ik via het korps regelen toen der tijd(lees: 3,5 jaar geleden)
Ik noem maar als voorbeeld dat in de eenheid Den Haag emblemen van hondengeleiders en de voetbaleenheid aan het nieuwe uniform zijn toegevoegd, terwijl dat uitdrukkelijk niet de bedoeling is. Of ze staan in de duisternis midden op doorgaande wegen zonder enige zichtbaarheidskleding te dragen. En als laatste voorbeeld: het gebruik van metalen rangonderscheidingen op het OPU
Ik snap dat de collega's(niet alleen Haaglanden) hun embleem van de eenheid binnen de eenheid graag willen dragen. Ik heb er niks op tegen. Zeker niet tijdens voetbalwedstrijden(droegen ze altijd hun hesje met het embleem) nu het zichtbaarheidsvest. Je herkent ze sneller. Het zal, denk ik, ook een stukje trots zijn.
Dat ze geen verkeershesje aan doen is hun eigen keuze. Terwijl de cursus IM heel duidelijk is... Mijn chef hoeft het ook niet te zien dat ik zonder hesje bij een ongeval sta.
Liever dat de collega's die metalen dingen dragen dan helemaal niets!
@MartijnJ weet jij toevallig dan ook hoe het zit met je VHV? Ik heb nu een lelijke geplakte band die extreem vies is en dof is. Terwijl andere collega's een gestickte versie hebben, die niet vies en dof wordt. Kan ik deze dan ook inruilen net zoals de polo's? Want een nieuwe kost me al mijn kledingpunten en ze zijn niet op voorraad.
Klopt dit? Zijn die lelijke gescheurde polos zo in te wisselen voor nieuwe bij de politiewinkel?
Ja gewoon in sturen via je kledingcontactpersoon. Wel per 2 dacht ik. Dan beslissen zij of het terecht is dat jij nieuwe krijgt.(Althans zo was het nog 1 week geleden)