Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214247 keer)

0 gebruikers (en 28 gasten bekijken dit topic.

Bpau

• Forum gebruiker
Reactie #3830 Gepost op: 12 februari 2016, 08:25:41
Toch vind ik het een beetje onzin om tegen een kledingvoorschrift in te gaan...
Als het zo bepaald is, is het zo bepaald en heb je je eraan te houden. Of je het nou geneuzel vind of niet.
Sommige mensen vinden het ook geneuzel om voor een rood licht te wachten terwijl er geen verkeer is, en die worden door ons, met ons kleding geneuzel, bekeurd. Beetje raar
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3831 Gepost op: 12 februari 2016, 10:14:09

Sommige mensen vinden het ook geneuzel om voor een rood licht te wachten terwijl er geen verkeer is, en die worden door ons, met ons kleding geneuzel, bekeurd. Beetje raar
Dat is appels met peren vergelijken.
Noem het wetsartikel mbt het kledingverhaal even aub...

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #3832 Gepost op: 12 februari 2016, 10:25:20
Citaat van: CopVR3 link=msg=1405935 date=1455268449
Dat is appels met peren vergelijken.
Noem het wetsartikel mbt het kledingverhaal even aub...

Politiewet 2012, artikel 22 --> Besluit bewapening en uitrusting politie, artikel 25 -->Kledingregeling politie 2014, artikel 3 lid b.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3833 Gepost op: 12 februari 2016, 11:10:32
Politiewet 2012, artikel 22 --> Besluit bewapening en uitrusting politie, artikel 25 -->Kledingregeling politie 2014, artikel 3 lid b.
Help me ff... Ik kan geen feitcode en sanctie ontdekken... en is cautie nodig?
 ;)
Appels en peren dus.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #3834 Gepost op: 12 februari 2016, 13:00:48
**zucht**

Als er bepaald is dat er een draagplicht is voor het vest en de pet, dan hou je je daar aan. Het is zo bepaald in de draagvoorschriften.
En als de werkgever bepaald dat je niet mag roken in het voertuig, dan doe je dat gewoon lekker wel...
We moeten eens stoppen met doen waar we zin in hebben en elkaar en onszelf houden aan de gemaakte afspraken.

Wat een onzin-discussie. Ik hoor een militair nooit zeuren over het dragen van zijn baret/pet.

...en verder ga ik er niet meer op reageren...

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #3835 Gepost op: 12 februari 2016, 13:08:24
Citaat van: Senior GGP link=msg=1405998 date=1455278448
**zucht**

Als er bepaald is dat er een draagplicht is voor het vest en de pet, dan hou je je daar aan. Het is zo bepaald in de draagvoorschriften.

Wat een onzin-discussie. Ik hoor een militair nooit zeuren over het dragen van zijn baret/pet.

Mijn broertje is een baret drager en ook die klaagt. Over zijn kleding en ook die past zaken aan. Dus ook daar is ahet allemaal niet perfect.

Kleding regelement is er, dat klopt. Maar zo lang schaal 9 en hoger er lak aan heeft kan je van de werkvloer niet anders verwachten. Je kleed je naar wat voor jouw practisch is. Als dit maar binnen normaal wenselijke kaders is zie ik het probleem niet zo. Ik hecht meer aan afspraken binnen een bureau en aan eenheid van teneu. Of iemand zijn jas over of onder draagt, kan ik me niet druk over maken.

Ik ben dan ook zeer benieuw of jij collega's op je team stuurt in hun softshell. Ik geloof daar namelijk niets van. Ik zie het al voor me, ik als hoofdagent: hey inspecteur wijkagent (200 dienstjaren en 100 kilo, hebber er wel beeld bij denk ik) kleed jij je eens om, ik ga niet met je mee hoor als jij je softshell over je vest doet.

Ik zie de reactie al voor me. En de collega's hier ook denk ik.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #3836 Gepost op: 12 februari 2016, 13:09:15
Neemt niet weg dat ik het in theorie wel met je eens bent. Draagplicht is draagplicht en daar dien je je naar te conformeren.

CPrime

• Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #3837 Gepost op: 12 februari 2016, 13:11:05
Citaat van: Senior GGP link=msg=1405998 date=1455278448
We moeten eens stoppen met doen waar we zin in hebben en elkaar en onszelf houden aan de gemaakte afspraken.

Maar die dragen dan ook hoofddeksels die je wél op je kop wilt hebben  ;)

Maar daar zie je sowieso een hele tegenovergestelde mentaliteit. Bij defensie is men bij wijze van het uniform niet uit te krijgen daar waar wij bij de politie vaak staan te trappelen om weer om te kleden naar burger en niet meer herkenbaar te zijn als politieambtenaar. En daar zijn genoeg redenen voor te noemen natuurlijk.

Feit blijft dat we bij de politie allemaal "eigen hoofdcommissarissen" hebben rondlopen. Die hebben allemaal hun eigen visie en wil. Dat veranderd je niet zomaar 1, 2, 3. Hoe terecht je opmerking ook is  O0
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #3838 Gepost op: 12 februari 2016, 13:21:11
Citaat van: Matth link=msg=1406000 date=1455278904

Ik ben dan ook zeer benieuw of jij collega's op je team stuurt in hun softshell. Ik geloof daar namelijk niets van. Ik zie het al voor me, ik als hoofdagent: hey inspecteur wijkagent (200 dienstjaren en 100 kilo, hebber er wel beeld bij denk ik) kleed jij je eens om, ik ga niet met je mee hoor als jij je softshell over je vest doet.

Ik stuur zeker op de pet en spreek aan op de softshell. De reactie is altijd met begrip, maar ook met tegensputteren waarom ze vinden dat ze het anders moeten doen.

Je mag elkaar toch gewoon aanspreken op gedrag? Niets vreemds aan...vind ik.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #3839 Gepost op: 12 februari 2016, 13:28:43
Is helemaal niks vreemds aan en zeker niet verkeerd. Mijn ervaring is alleen dat een jongere collega hier wel in mee gaat. Mijn ervaring is ook dat de "wat ervaren collega toch zijn eigen plan trekt.

Een stdent kan ik het "opleggen" een briggus die luistert toch niet als hij daar geen zin in heeft.