Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1214246 keer)

0 gebruikers (en 28 gasten bekijken dit topic.

emmer

• Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
Reactie #3840 Gepost op: 12 februari 2016, 13:38:32
Ik zou hem ook breder willen trekken. De hele aanspreekcultuur binnen de politie is een beetje afgezwakt. We kunnen de burger overal op aanspreken en verwachten dan dat wat wij zeggen, ook aangenomen wordt. Maar elkaar aanspreken en dingen aaneem van elkaar is een stuk moeilijker. We (collega's) houden ons niet aan de kledingvoorschriften (pet, softshell, broek in de schoenen) om wat voor reden dan ook. Ke wordt daar niet of nauwelijks op aangesproken en als je wel wordt aangesproken en niets veranderd is er niks aan de hand. Dat werkt door in andere afspraken. Ik noem maar de IM afspraken waar veel collega's zich niet aan houden (blauw ipv amber, geen hesjes aan etc), of de peppersprsay die niet meer in de wapenkluis gaat maar in de kledingkluis. Enzovoorts.

We laten ons niet graag aanspreken en bepalen zelf wel wat goed is voor ons. Dus ook qua kleding.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3841 Gepost op: 12 februari 2016, 13:40:10

Wat een onzin-discussie. Ik hoor een militair nooit zeuren over het dragen van zijn baret/pet.
Daarom zit ik niet bij defensie. Ben ik geen type voor.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3842 Gepost op: 12 februari 2016, 13:42:32
Ik zou hem ook breder willen trekken. De hele aanspreekcultuur binnen de politie is een beetje afgezwakt. We kunnen de burger overal op aanspreken en verwachten dan dat wat wij zeggen, ook aangenomen wordt. Maar elkaar aanspreken en dingen aaneem van elkaar is een stuk moeilijker. We (collega's) houden ons niet aan de kledingvoorschriften (pet, softshell, broek in de schoenen) om wat voor reden dan ook. Ke wordt daar niet of nauwelijks op aangesproken en als je wel wordt aangesproken en niets veranderd is er niks aan de hand. Dat werkt door in andere afspraken. Ik noem maar de IM afspraken waar veel collega's zich niet aan houden (blauw ipv amber, geen hesjes aan etc), of de peppersprsay die niet meer in de wapenkluis gaat maar in de kledingkluis. Enzovoorts.

We laten ons niet graag aanspreken en bepalen zelf wel wat goed is voor ons. Dus ook qua kleding.

Denk dat veel dingen die jij noemt niet opzettelijk is maar onwetendheid/gemak.

Ik spreek collega's daarnaast eerder over  zaken aan die met veiligheid (zoals I.M., hesjes dragen, portofoon mee etc) hebben te maken en zaken waar ik last van heb (steeds vieze, onafgetankte dienstauto overgedragen krijgen), dan over een softshell die ze  ZELF wel of niet onder het vhv dragen...

Dat laatste noem ik namelijk geneuzel...

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #3843 Gepost op: 12 februari 2016, 13:48:07
Citaat van: CopVR3 link=msg=1406019 date=1455280952
Denk dat veel dingen die jij noemt niet opzettelijk is maar onwetendheid/gemak.

Beide, jullie weten namelijk ook dat het woord eigenwijs is uitgevonden door de politie.
We zijn allemaal stront eigenwijs en hebben een eigen visie. Dat is deels ook wat ons een goede politieman maakt. Echter heeft het ook zijn keerzijden.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #3844 Gepost op: 12 februari 2016, 15:13:17
Citaat van: CopVR3 link=msg=1406018 date=1455280810
Daarom zit ik niet bij defensie. Ben ik geen type voor.
Waarom heb je dan wel gekozen voor een geüniformeerd beroep waarbij draagplicht en voorschriften bestaan?

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #3845 Gepost op: 12 februari 2016, 16:26:12
Krijg hoofdpijn van de pet dus draag hem niet.
@ Daniel, ik kies voor het beroep en zolang er geen andere reden is dan "ja het is verplicht", snap ik niet waarom ik de hele dienst met hoofdpijn moet lopen omdat ik zo nodig een petje op mijn hoofd moet, die er niet uit ziet.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3846 Gepost op: 12 februari 2016, 16:30:18
Waarom heb je dan wel gekozen voor een geüniformeerd beroep waarbij draagplicht en voorschriften bestaan?
Omdat ik alle aspecten van politiewerk machtig interessant vind, behalve geneuzel over een softshell die onder een vhv moet...

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #3847 Gepost op: 12 februari 2016, 16:31:11
@quattromontanes, dan kun je twee dingen doen; een grotere pet bestellen of om medische redenen de pet niet dragen in overleg met je lijnchef.

Ik vind het wel bijzonder, dat je als aspirant al zo de draagplicht negeert.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Bpau

• Forum gebruiker
Reactie #3848 Gepost op: 12 februari 2016, 16:41:14
Ik snap niet dat mensen niet het respect naar de baas en collega's kunnen tonen en zich simpelweg niet aan de voorschriften houden. Ik vind dat echt ont-zet-tend raar.
Als ik iets moet dragen wat ik niet zo lekker vind zitten of niet zo mooi vind denk ik; ach ik krijg xxxx euro per maand, Hey; als ze willen dat ik een petje op doe, ook al heeft t niet mijn voorkeur, doe ik dat toch. En na die 8 uurtjes kan ik weer in roze skinnyjeans met een veiligheidsvest onder mijn primark vest en zonder iets op m'n hoofd te hebben, lekker m'n gang gaan.
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3849 Gepost op: 12 februari 2016, 16:51:00
Klinkt misschien stom: maar je weet toch waar je aan begint? Als je bijvoorbeeld bij McDonald's gaat werken, weet je ook dat je werkkleding hebt inclusief pet. Like it or not. En of je dat nu leuk vind of niet mooi vind heeft de baas geen boodschap aan, je draagt gewoon je volledige werkkleding. Bij de politie niet anders: alleen hier hebben ze het verplicht dragen van werkkleding een naam gegeven: draagplicht. Iets wat je bij McDonald's ook zou hebben met betrekking tot kleding. En of dit nu een pet is of een werkblouse of polo. Als je de broek niet lekker vond zitten, ging je dan diensten draaien in je eigen spijkerbroek van de C&A?

En ja, dit is een goede vergelijking: ook bij de Mac is een draagplicht: de blouse of polo, schort en pet draag je als je begint aan je dienst, en voor je naar huis gaat is het weer uit.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel